  • 1. Data: 2004-12-09 22:48:19
    Temat: MPS w KIR
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Przeczytałem (dopiero?) teraz dokument na temat usługi masowych
    płatności obsługiwanych przez KIR w systemie Elixir:

    http://skocz.pl/kir-mps

    Jak dotąd w systemie uczestniczy tylko ING, BOŚ i Mazowiecki Bank
    Regionalny.

    Jedyne, co mnie zastanawia, to to, że przelewy zidentyfikowane jako MPS
    przetwarzane są w trybie nocnym i dostarczane bankom pierwszą sesją
    przychodzącą dnia następnego.

    Oznacza, to że - po upowszechnieniu się tej usługi - trzeba będzie
    płacić faktury zawsze dzień roboczy wcześniej, niż wynika to z terminu
    płatności.

    Za przelew tego typu KIR pobiera opłatę niższą, niż za standardowy, ale
    pewnie nie przełoży się to na opłatę ponoszoną przez klienta banku
    (zwłaszcza że bank rozpoznaje takie przelewy tylko na podstawie tytułu
    przelewu: jeśli pasuje do systemu MPS, w ten sposób jest traktowany,
    jeśli nie - ma obowiązek wysłać go jako "zwykły" przelew).

    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-09 23:03:05
    Temat: Re: MPS w KIR
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 09 Dec 2004 23:48:19 +0100, MarekM
    <m...@w...interia.i-to.pl> wrote:

> [...]
    >przelewu: jeśli pasuje do systemu MPS, w ten sposób jest traktowany,
    >jeśli nie - ma obowiązek wysłać go jako "zwykły" przelew).

    nie sadze, by mialo sie to upowszechnic. wiekszosc bankow posiada
    wlasne systemy obslugi masowych platnosci, polegajace na przydziale
    kazdemu kontrahentowi wlasnego, "wirtualnego" numeru rachunku. i takie
    rozwiazanie jest znacznie pewniejsze, niz opieranie sie na szczegolach
    platnosci, ktore ktos na poczcie w Pcimiu Dolnym musi wpisac w
    dokladnie okreslony sposob.
    wydaje mi sie to byc pewna forma outsourcingu dla bankow, ktore nie
    stosuja wlasnych systemow tego typu, ale raczej nie wroze temu
    wiekszych sukcesow.

    G.

  • 3. Data: 2004-12-10 00:37:09
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiazanie jest znacznie pewniejsze, niz opieranie sie na szczegolach
    > platnosci, ktore ktos na poczcie w Pcimiu Dolnym musi wpisac w

    Tyle, że MPS w założeniu nie ma być
    _zamiast_ wirtualnego numeru rachunku, tylko _oprócz_ niego,
    a służyć ma do dokładnej identyfikacji każdej wpłaty
    na zindywidualizowany rachunek.

  • 4. Data: 2004-12-10 12:55:48
    Od: v...@p...onet.pl

    > Tyle, że MPS w założeniu nie ma być
    > _zamiast_ wirtualnego numeru rachunku, tylko _oprócz_ niego,
    > a służyć ma do dokładnej identyfikacji każdej wpłaty
    > na zindywidualizowany rachunek.

    no i co z tego jak nawet ktos pomyli cyry w n-rze konta(niezgodnos liczby
    kontrolnej ) to i tak w MPS platnosc zostaie przyjeta do realizajci! wiec
    dodatkowo w pomylce w n-rze MPS nie mamy mozliwosci raczej zweryfikowania za
    co i od kogo jest przelew...ale raczej trudno pomylic sie dwukrotnie;-)
    Pozdrawiam
    Waldek R