  • 1. Data: 2005-12-30 21:29:44
    Temat: MBank - anulowanie przelewu
    Od: "Janek" <s...@w...pl>

    Witam,

    pytanie (cale szczescie, teoretyczne :) - czy mozliwe jest anulowanie
    przelewu na omylkowo wprowadzony numer konta, tzn. kiedy pieniadze poszly
    nie do tej osoby co trzeba?

    co w takiej sytuacji mozna zrobic?

    pozdrawiam

    Janek

  • 2. Data: 2005-12-30 23:02:55
    Temat: Re: MBank - anulowanie przelewu
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Janek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co w takiej sytuacji mozna zrobic?

    Poprosic te osobe.
    Jak sie nie zgodzi, to sad cywilny. Jest pewne prawdopodobienstwo wygranej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-12-30 23:13:45
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    SDD wrote:
    > Poprosic te osobe.

    Wałkowane ze sto razy na grupie. Po pierwsze to nie znasz tej osoby, a bank
    Ci nie powie (no chyba, że wysłałeś ten przelew do znajomego odbiorcy). W
    innym przypadku możesz liczyć tylko na jej dobrą wolę.

    > Jak sie nie zgodzi, to sad cywilny. Jest pewne prawdopodobienstwo
    > wygranej.

    A przeciwko komu wytoczysz powództwo cywilne? Może każesz sądowi to ustalić?
    :)

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2005-12-31 11:31:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):

    > A przeciwko komu wytoczysz powództwo cywilne? Może każesz sądowi to
    > ustalić? :)

    W zaleznosci od tego na jakiego sedziego trafisz to jest takie cos
    wykonalne. Tyle, ze przy malej kwocie po prostu nieoplacalne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-12-31 14:18:02
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Mithos wrote:
    > W zaleznosci od tego na jakiego sedziego trafisz to jest takie cos
    > wykonalne. Tyle, ze przy malej kwocie po prostu nieoplacalne.

    Jak już wysuwasz takie śmiałe wnioski to podaj podstawę prawną albo
    konkretne przykłady.

    --
    Dawid

  • 6. Data: 2005-12-31 14:39:41
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    > Jak już wysuwasz takie śmiałe wnioski to podaj podstawę prawną albo
    > konkretne przykłady.

    Kodeks Cywilny

    nieuzasadnione wzbogacenie

  • 7. Data: 2005-12-31 14:49:17
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    dp wrote:
    > Kodeks Cywilny
    >
    > nieuzasadnione wzbogacenie

    Przeczytaj jeszcze wcześniejsze wypowiedzi. Wiem że to jest nieuzasadnione
    wzbogacenie, ale jak napiszesz pozew jeśli nie znasz osoby/firmy, która się
    bezpodstawnie wzbogaciła?

    --
    Dawid

  • 8. Data: 2006-01-01 11:23:06
    Od: "dp" <b...@b...pl>

> [...]
    > wzbogacenie, ale jak napiszesz pozew jeśli nie znasz osoby/firmy, która

    pytałeś o podstawę to ją podałem
    praktyczne zastosowanie może być rzeczywiście trudne a być może (i dośc
    prawdopodobne) że wogóle niemożliwe

    w każdym razie z pewnością w przypadku małych kwot to raczej wogóle nie ma
    sensu

    jedyny wniosek - trzeba bardzo uważać robiąc przelewy

  • 9. Data: 2006-01-01 18:07:55
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

> [...]
    >
    > pytanie (cale szczescie, teoretyczne :) - czy mozliwe jest anulowanie
    > przelewu na omylkowo wprowadzony numer konta, tzn. kiedy pieniadze poszly

    Jesli przelew nie zostal jeszcze faktycznie wykonany przez bank da sie go
    wycofac - na pewno z poziomu kanalu internetowego.

    --
    pzdr smoq

  • 10. Data: 2006-01-01 18:10:57
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poprosic te osobe.
    > Jak sie nie zgodzi, to sad cywilny. Jest pewne prawdopodobienstwo
    > wygranej.

    Mialem taka sytuacje ze kobieta na poczcie zle wpisala 2 wplaty na moj
    rachunek w podwojnej wysokosci (nie mam pojecia jak to zrobila?) - wlasnie w
    mBanku. Zadzwonili do mnie z mBanku z pytaniem czy zgadzam sie na zwrot tych
    pieniedzy. Oczywiscie dostalem wszystkie dokumenty z tym zwiazane, na maila.
    Naturalnie sie zgodzilem - ale jestem ciekawy co by bylo gdybym odmowil?
    Jeszcze jedno - nie musialem robic zadnego przelewu "zwrotnego".

    --
    pzdr smoq