  • 1. Data: 2005-10-10 16:08:11
    Temat: Lukas - obawa ?
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    Po zalogowaniu się wyskakuje komunikat:
    "Błąd działania systemu. W tej chwili niemożliwe jest kontynuowanie pracy.
    (EMCI:40001)"

    Czy taki stan jest bezpieczny?

    Nie ma bowiem przycisku dla 'poprawnego wyjścia' z systemu, do czego
    poprzednio byliśmy przyzwyczajeni i uczulani przez Bank(i). By 'wyjść' -
    pozostaje nam naciśnięcie krzyżyka w górnym prawym rogu okna. Przed takim
    działaniem *ostrzegano nas* !!!

    Trochę niepokoi mnie to...

  • 2. Data: 2005-10-10 16:20:57
    Temat: Re: Lukas - obawa ?
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:die3lb$r2f$1@inews.gazeta.pl...
    > Po zalogowaniu się wyskakuje komunikat:
    > "Błąd działania systemu. W tej chwili niemożliwe jest kontynuowanie pracy.
    > (EMCI:40001)"
    >
    > Czy taki stan jest bezpieczny?

    Nie przejmowałbym się tym zbytnio - do wyprowadzenia kasy jest potrzebne
    przeciez hasło z tokena. Mnie bardziej martwi czy przelewy, które miały
    wyjść wyszły i czy się nie okaże, że jakieś straszne kary nie przywalą w
    związku z tym. Szczególnie, że np. serwis kart kredytowych też leży. Czyli w
    zasadzie pełna swoboda dla przekrętów, gdzie klient nawet nie może sie
    zorientować, iż jego oszczędności topnieją.

  • 3. Data: 2005-10-10 16:26:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    U mnie pojawia sie tylko ekran z informacja:

    Szanowni Klienci,

    Informujemy, że ze względu na wzmożony ruch korzystanie z LUKAS e-Banku jest
    w tej chwili ograniczone.

    Prosimy o wykonywanie operacji w placówkach bankowych lub za pośrednictwem
    LUKASlinii.

    Za niedogodności z tym związane serdecznie przepraszamy.

    Ciekawe czy ktos wie kiedy to ruszy?

  • 4. Data: 2005-10-10 16:57:37
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    Szymon <v...@w...epf.pl> napisał(a):

    > Nie przejmowałbym się tym zbytnio - do wyprowadzenia kasy jest potrzebne
    > przeciez hasło z tokena...

    Zauważ, że napisałem: "Po zalogowaniu się...", a to oznacza, że wprowadziłem
    Hasło+Liczbę z tokena :)

    Czyli jednak obawa pozostaje ;)

  • 5. Data: 2005-10-10 18:00:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 10 Oct 2005 16:57:37 +0000 (UTC), w <die6i1$c8h$1@inews.gazeta.pl>,
    "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Zauważ, że napisałem: "Po zalogowaniu się...", a to oznacza, że wprowadziłem
    > Hasło+Liczbę z tokena :)
    >
    > Czyli jednak obawa pozostaje ;)

    To zrestartuj sobie kompa.

  • 6. Data: 2005-10-10 18:16:37
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > To zrestartuj sobie kompa.

    Poważnie? Myślisz, że to rozwiązuje problem?

    Nawet jeśli by to było prawdą - pozostaje pytanie: Dlaczego twórca takiego
    komunikatu nie przewidział potrzeby dopisania dodatkowo instrukcji o potrzebie
    restartu kompa w takiej sytuacji?

    Skąd, u licha, użytkownik ma wiedzieć jak się zachować?

  • 7. Data: 2005-10-10 18:18:47
    Od: "rusfli" <k...@g...pl>

    KIR chodzi wiec nie ma obaw o przelewy wychodzace,problem jest wszedzie tam
    gdzie jest potrzebny dostępw trybie ciągłym (on-line) Same KK są w innym
    module nie powinno byc z tym problemow, jesli jednak zawsze jest mozliwosc
    reklamacji a w takiej sytuacji na pewno zostanie uwzgledniona.
    Dla zainteresowanych:poszukajcie co bylo w Handlowym, to byla dopiero
    tragedia. tu w samym systemie rozumianym jako srodek jest OK natomiast
    problemy z komunikacja i autoryzacja itd
    Bedzie dobrze

  • 8. Data: 2005-10-10 19:52:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 10 Oct 2005 18:16:37 +0000 (UTC), w <dieb65$457$1@inews.gazeta.pl>,

    > Poważnie? Myślisz, że to rozwiązuje problem?

    Cookie zniknie z twojego komputera, więc po problemie. Zresztą powinno
    wystarczyć zamknięcie i ponownie otworzenie przeglądarki. Sprawdź sam.

  • 9. Data: 2005-10-12 11:57:31
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > Cookie zniknie z twojego komputera, wi=EAc po problemie. Zreszt=B1 =
    > powinno
    > wystarczy=E6 zamkni=EAcie i ponownie otworzenie przegl=B1darki. Sprawd=BC=
    > sam.

    Hmm... Nie wiedziałem, że ciastka w moim kompie mają wpływ na (nie)możliwość
    'podebrania' (przez hakera) zalogowanego konta, w momencie nie regulaminowego
    jego opuszczenia ;)

    Po co w takim razie ebanki tak bardzo zwracają klientom uwagę na konieczność
    *prawidłowego* kończenia operacji jedynie za pomocą przewidzianego w tym celu
    przycisku (batona) "Wyloguj sie" (lub coś w tym guście) ?

    ATPO: Udało mi się wreszcie zalogować... , ale ani śladu po moich lokatach ! :(((

    Czy macie podobnie? Czy tu też mam się martwić?

    Na razie nie chcę bombardować banku reklamacjami, domyślając się niewesołej
    teraz u nich sytuacji...

  • 10. Data: 2005-10-12 12:03:03
    Od: maho <m...@p...net>

    Zbigniew Demidowicz wrote:

> [...]
    > *prawidłowego* kończenia operacji jedynie za pomocą przewidzianego w tym celu
    > przycisku (batona) "Wyloguj sie" (lub coś w tym guście) ?

    Bo jeżeli się wylogujesz, twoja sesja się kończy. Więc nawet jeżeli
    jakiś złoczyńca przechwyci twój identyfikator sesji, nic z nim nie zrobi
    bo będzie już nieważny.

    pozdrav

    maHo