  • 1. Data: 2007-04-28 19:39:07
    Temat: Lukas e-Konto
    Od: chrisek <c...@u...pl>

    Posiadam w Lukasie e-Konto bez tokena i bez karty.
    Czy bank ma prawo w takiej sytuacji pobrać ode mnie opłatę za wypłatę
    gotówki w oddziale banku (opłata taka jest dla tego konta w TOiP)?
    A jakby sytuacja wyglądała, jeśli posiadałbym kartę, ale chciałbym
    wypłacić np. 50000zł, mając na uwadze, że takiej gotówki nie wypłacę w
    bankomacie (jednorazowo), czy bank ma prawo pobrać ode mnie prowizję za
    wypłatę gotówki w oddziale banku?

  • 2. Data: 2007-04-28 20:04:19
    Temat: Re: Lukas e-Konto
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    chrisek napisał(a):
> [...]
    > wypłacić np. 50000zł, mając na uwadze, że takiej gotówki nie wypłacę w
    > bankomacie (jednorazowo), czy bank ma prawo pobrać ode mnie prowizję za

    Z tego co się powszechnie trąbi w prasie od niedawna żaden bank nie ma
    prawa pobierać opłaty za wypłatę gotówki w kasie, jako że zakazał tego
    UOKIK. Ale czy banki dostosowały się do obowiązujących przepisów prawa,
    czy też sobie bimbają, to już tego nie wiem.

    PG

  • 3. Data: 2007-04-28 20:58:46
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Sat, 28 Apr 2007 21:04:19 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

> [...]
    > UOKIK. Ale czy banki dostosowały się do obowiązujących przepisów prawa,
    > czy też sobie bimbają, to już tego nie wiem.

    Z tego co wiem to kilka banków (chyba PKO BP i Muli) w połowie kwietnia
    wprowadziły zmiany w regulaminach i już nie pobierają opłat. Lukas chyba
    jeszcze tak...

  • 4. Data: 2007-04-28 21:01:05
    Od: smE <n...@n...com>

    Tutaj jest trochę więcej na ten temat.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prowizja-za-wyplate-
    gotowki-w-placowce-jest-juz-zakazana-1564449.html

  • 5. Data: 2007-05-02 11:15:50
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    > Z tego co wiem to kilka banków (chyba PKO BP i Muli) w połowie kwietnia
    > wprowadziły zmiany w regulaminach i już nie pobierają opłat. Lukas chyba
    > jeszcze tak...

    Jakoś w połowie kwietnia wypłacałem pieniądze (z ekonta Pro) "w okienku"
    poznańskiego oddziału Lukasa. Opłaty NIE pobrali.

    Nie przypominam sobie, żeby chwalili się jakoś szczególnie jej
    zniesieniem. Pewnie boją się szturmu niepogodzonych z bankomatami
    emerytów :)

    Pozdrawiam
    BM

  • 6. Data: 2007-05-02 18:25:44
    Od: chrisek <c...@u...pl>

> [...]
    >
    > Nie przypominam sobie, żeby chwalili się jakoś szczególnie jej
    > zniesieniem. Pewnie boją się szturmu niepogodzonych z bankomatami

    Za wypłatę gotówki w okienku z e-Konto Pro nie była i nie jest pobierana
    opłata. Inaczej sytuacja przedstawia się z e-Kontem.

  • 7. Data: 2007-05-04 10:15:48
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    > Za wypłatę gotówki w okienku z e-Konto Pro nie była i nie jest pobierana
    > opłata.

    Owszem, była pobierana. W 2006 roku przynajmniej 3 razy skasowali mnie
    za ten luksus.

    Pozdrawiam
    BM

  • 8. Data: 2007-05-09 13:04:04
    Od: s...@g...com

    BM wrote:

    > Owszem, była pobierana. W 2006 roku przynajmniej 3 razy skasowali mnie
    > za ten luksus.
    >
    > Pozdrawiam
    > BM
    Od 21 kwietnia zmienila sie ustawa o ochr konsumentow - za stosowanie
    w umowach klauzul wpisanych na liste klauzul zakazanych UOKiK bez
    dochodzenia moze z marszu nalozyc na Lukasa kare w wysokosci zdaje sie
    do 5% wartosci przychodow z roku poprzedzajacego. Proponuje pokazac im
    to - http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/rejestr_klauzul_niedozwolonych/
    - np. pozycja 1021 czy 1080, jesli beda wyskakiwac z pomyslami oplaty
    za wyplate gotowki z wlasnego rachunku...