  • 21. Data: 2005-02-25 18:09:56
    Temat: Re: Lufthansa - oplata za transakcje karta?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > A jaką masz podstawę prawną (regulamin/ustawa/whatever), że taka
    > informacja musi znaleźć się na stronie www sprzedawcy?

    A w takim razie na jakiej podstawie bank klasyfikuje operacje?
    Jesli oplata zalezy od "zagranicznosci", to klient musi miec mozliwosc
    stwierdzenia tego przed dokonaniem transakcji.

    MJ

  • 22. Data: 2005-02-25 18:53:30
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > A w takim razie na jakiej podstawie bank klasyfikuje operacje?

    Na podstawie tego jakie informacje otrzyma razem z rozliczeniem
    transakcji. Jeśli otrzyma informacje, że miejsce transakcji leży poza
    krajem, to traktuje transakcje jako wykonaną poza krajem. Co bankowi do
    tego co powiedział klientowi sprzedawca, a czego mu nie powiedział? To
    nie jest sprawa banku.

    > Jesli oplata zalezy od "zagranicznosci", to klient musi miec mozliwosc
    > stwierdzenia tego przed dokonaniem transakcji.

    I ma. Jeśli spyta sprzedawcę, to ten pewnie mu powie. Znowu pytam -
    gdzie jest zapisane, że to musi być na stronie internetowej?

  • 23. Data: 2005-02-25 20:01:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wojciech Nawara napisał(a):
    > I ma. Jeśli spyta sprzedawcę, to ten pewnie mu powie. Znowu pytam -
    > gdzie jest zapisane, że to musi być na stronie internetowej?

    zajrzałbym do ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...

    KG

  • 24. Data: 2005-02-25 20:15:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    kam napisał(a):

    > zajrzałbym do ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...

    To nie obiecuj, tylko zajrzyj.

  • 25. Data: 2005-02-25 22:55:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > To nie obiecuj, tylko zajrzyj.

    Od zawsze I. wydawał mi sie porypany.... Ja bym zajrzał raczej do ustawy
    o cenach _ORAZ_ do regulaminu i TOiP, szczególnie pozycji dotyczącej
    bezgotówkowych operacji kartą.

    A tak z ciekawości - jak ten parabank zamierza rozliczać operacje
    dewizowe w POlsce?
    ;-)

    M.

  • 26. Data: 2005-02-26 08:23:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Od zawsze I. wydawał mi sie porypany.... Ja bym zajrzał raczej do ustawy
    > o cenach _ORAZ_ do regulaminu i TOiP, szczególnie pozycji dotyczącej
    > bezgotówkowych operacji kartą.

    Obiecują, obiecują, a nie zaglądają. ;-P
    Jak mi ktoś pokaże konkretny zapis to się poddam. Nie twierdzę, że go
    nie ma. Tylko, że ja go akurat nie znam.

    > A tak z ciekawości - jak ten parabank zamierza rozliczać operacje
    > dewizowe w POlsce?
    > ;-)

    Pytałem o to. Interpretują je jako transakcje zagraniczne. :-)

  • 27. Data: 2005-02-26 12:27:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wojciech Nawara napisał(a):
    > To nie obiecuj, tylko zajrzyj.

    art.9
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu
    propozycji zawarcia umowy, o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a
    w szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    (...)

    z tym, że powstaje pytanie czy stosujemy tę ustawę (w ogóle polskie
    prawo), ale rozwiązania powinny być podobne

    KG

  • 28. Data: 2005-02-26 14:48:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005 17:43:43 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >Podstawa prawna? ;-)

    Brak podstawy prawnej do stwierdzenia, że tak nie jest.

    >A jak firma w PL ma adres w domenie .com to klient ma prawo myśleć, że
    >jest w USA? :-P

    .com nie jest domeną geograficzną.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 29. Data: 2005-02-26 15:22:33
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Tydzień temu kupiłem bilet w Wizz'ie i też jest coś ciekawego, pobrali
    prawidłowo kwotę w EUR (swoją drogą i tak karta była do konta w EUR więc nie
    było mowy o złym przeliczniku etc), ale jak to się ma do tego że
    kontrahentem jest WIZZ AIR Hungary a pobierają nie forinty a euro?

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
    48 1140 2017 0000 4602 0387 8329
    87 1030 0019 0109 8518 0227 2045

  • 30. Data: 2005-02-27 01:16:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Brak podstawy prawnej do stwierdzenia, że tak nie jest.

    Duża nadinterpretacja.

    > .com nie jest domeną geograficzną.

    Jeden kit. Więc co ma prawo mysleć klient - wg tej logiki - korzystając
    z firm ze stronami internetowymi .info .com .org .tv i takie tam?

    Albo chociaż jakże popularna w polsce końcówka .to (geograficzna!)

    A skąd jest rmf.fm ?

    Generalnie - wiązanie końcówki domeny z krajem - siedzibą firmy - jest
    dużą nadinterpretacją.