  • 1. Data: 2015-11-16 20:34:04
    Temat: Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/podatki/wiadomosci/narodowa-lo
    teria-paragonowa-pierwsze-losowanie/14gzcm

    "Pierwsze losowanie w ramach Narodowej Loterii Paragonowej odbędzie się dzisiaj na
    antenie TVP Regionalna o 21:00. Zwycięzca otrzyma Opla Astrę, a dwie osoby wygrają
    iPady Air 2."

    Już około miesiąca temu śmiałem się tu z "hojności" organizatora loterii o zasięgu
    ogólnokrajowym, a tymczasem wygląda na to, że będzie jeszcze śmieszniej. Do czego
    zmierzam? Do tego, że jeszcze do niedawna wśród nagród do wygrania były wymieniane
    laptopy (całe SZEŚĆ sztuk miesięcznie na 40-milionowy kraj), a teraz w podlinkowanym
    artykule nie ma o nich ani słowa (iPadów też chyba miało być więcej niż teraz
    podają). Czyżby "sponsor" i z tej obietnicy się wycofał? Kto oprócz mnie za pół
    godziny będzie z wypiekami na twarzy śledził losowanie DWÓCH iPadów (samochód z
    oczywistych względów pomijam - w cuda nie wierzę)?

  • 2. Data: 2015-11-16 20:47:18
    Temat: Re: Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 20:34:05 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    godziny będzie z wypiekami na twarzy śledził losowanie DWÓCH iPadów (samochód z
    oczywistych względów pomijam - w cuda nie wierzę)?
    https://loteriaparagonowa.gov.pl/nagrody
    Tu masz wymienione nagrody. Może onet jak zwykle namieszał.

  • 3. Data: 2015-11-16 20:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Piotrek napisał:

    >https://loteriaparagonowa.gov.pl/nagrody
    >Tu masz wymienione nagrody. Może onet jak zwykle namieszał.

    Nie namieszal - zajrzyj na losowania.
    Dzis Astra i 2 ipady.

    ale 27 listopada ho ho - 5* ipad i 6* ThinkPad.

    Razem przez jakis czas sie uzbiera te 84 ... przez rok ?

    J.

  • 4. Data: 2015-11-16 21:45:35
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-11-16 o 20:55, J.F. pisze:

    > Razem przez jakis czas sie uzbiera te 84 ... przez rok ?

    Byłem w sobotę u fryzjera
    ofiarowany paragon na 18 zeta - bez "napiwku" ;)
    oddałem fryzjerce żeby sobie zarejestrowała w loterii
    gdyż nie popieram tego kabaretu, a poza tym i tak nie mam farta ;P

    Ps.
    Paragon dostawałem zawsze - przed ta durną loterią również

    Pozdro

  • 5. Data: 2015-11-16 22:00:16
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 20:55:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie namieszal - zajrzyj na losowania.
    > Dzis Astra i 2 ipady.
    >
    > ale 27 listopada ho ho - 5* ipad i 6* ThinkPad.

    Rzeczywiście, moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się, że będą to dzielić na osobne
    losowania. Zatem do 27 listopada - dziś oczywiście się nie udało :)

  • 6. Data: 2015-11-18 01:33:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-16 o 22:00, Piotrek pisze:
    > Rzeczywiście, moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się, że będą to dzielić na
    osobne losowania. Zatem do 27 listopada - dziś oczywiście się nie udało :)

    Ja podobnie jak większość narodu ;-) brałem udział w październiku.
    Zarejestrowałem sporo paragonów.

    I to było na tyle w temacie loterii z mojej strony.

    Śmiem twierdzić że inni się też wykruszą. Za dużo z tym zachodu jest :-)
    Spotkajmy się za miesiąc i rzućmy okiem na statystyki :-)

  • 7. Data: 2015-11-18 05:04:17
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 01:33, z pisze:

> [...]
    >
    > Śmiem twierdzić że inni się też wykruszą. Za dużo z tym zachodu jest :-)
    > Spotkajmy się za miesiąc i rzućmy okiem na statystyki :-)

    Rzeczywiście nagród jest do cholery i jeszcze trochę ;)
    Wylosowali aż 3 (słownie: trzy) Taką ilością nagród niewątpliwie
    "przyciągną" w przyszłości rejestrujących paragony.

    Dobrodzieje!

  • 8. Data: 2015-12-02 20:18:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Śmiem twierdzić że inni się też wykruszą. Za dużo z tym zachodu jest :-)
    > Spotkajmy się za miesiąc i rzućmy okiem na statystyki :-)
    Ja może tylko dodam, że w formularzu do rejestrowania paragonu brakowało
    mi tylko jeszcze długości fi*ta osoby obsługującej kasę z dokładnością
    do 3 miejsc po przecinku :->

    Maciek

  • 9. Data: 2015-12-04 01:12:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" n3ng5e$rd7$...@n...news.atman.pl

    > mi tylko jeszcze długości fi*ta osoby obsługującej
    > kasę z dokładnością do 3 miejsc po przecinku :->

    Co to znaczy -- 'z dokładnością do 3 miejsc po przecinku'?
    W kilometrach czy w nanometrach?

    [jasne -- w metrach, bo obowiązuje nas SI; przykładowo -- od 0.054 metra do 0.123
    metra?
    musi być z taką dokładnością, aby miało sens; 0,05 m to niepewność 5, czyli inaczej
    mówiąc -- kilka centymetrów, a tyle ma każdy dorosły, ludzki fi*t bez względu na
    pełnioną
    funkcję biologiczną -- lania moczu czy lania materiału genetycznego; jeśli interesują
    nas
    centymetry -- musimy podać z dokładnością/niedokładnością milimetrową; określenie
    'dokładność' znaczeniowo pokrywa się tutaj z określeniem 'niedokładność'; podobnie
    jest z określeniami: pogoda i niepogoda, zapach i smród, wysoki i niski... błąd na
    miejscu milimetrów oznacza ,,pewność'' (w sensie -- brak_błędu/bezbłędność)
    centymetrową;
    nie jest to pewność, bo żaden pomiar nie daję żadnej pewności; wszędzie albowiem
    potrzebne
    są wykresy prawdopodobieństwa, a i te nie są do końca pewne, ;) ale można uznać, że
    aby
    mieć pojęcie o centymetrach, trzeba podać wynik w milimetrach; rozważania
    teoretyczne -- ludzie zwyczajowo zawyżają wiadomy wynik... ponadto... skąd
    dokąd sięga fi*t? odpowiedź -- ,,z Częstochowy do Nowego Jorku'' jest
    równie dobra jak/co -- ,,od nastolatki do trzydziestolatki''...]

    Chyba nie podajesz wyniku jakoś tak:

    123+/-23.

    Raczej jakoś tak:

    123+/-3
    lub
    (12+/-2)*10.

    Zatem niepewność dotyczy zwykle ostatniej cyfry.

    IMO zwyczajowo podjemy ostatnią cyfrę jako niepewną.
    Zatem, aby mieć dokładność milimetrową, trzeba podawać
    z dokładnością centymetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

    -=-

    Mierzysz długość fi*ta centymetrem bez podziałek milimerowych?
    Raczej nie. :) 6.99 to 6? A 7.01 to już 7? 1/6 to niemal 17%

    7.01-6,99=0,02
    699/701=0,997146932952924 <-- taki ,,rzeczywiście'' ten stosunek jest
    701/699=1,00286123032904 <--'

    6/7=0,857142857142857 <-- a tak to rysujesz...
    7/6=1,16666666666667 <--'

    Można jeszcze gorzej...

    -=-

    [jasne... a teraz mnie zgasi -- ,,osobą obsługującą kasę była kobieta...'']

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-12-04 01:44:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n3qlqe$vg9$...@n...news.atman.pl

    > IMO zwyczajowo podjemy ostatnią cyfrę jako niepewną.
    > Zatem, aby mieć dokładność milimetrową, trzeba podawać
    > z dokładnością centymetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

    [wszystko na odwrót?...]

    + Zatem, aby mieć dokładność centymetrową, trzeba podawać
    + z dokładnością milimetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

    Słowa 'dokładność' nie mają dokładnej/jednoznacznej wartości. ;)
    Jednak IMO można pojąć to, co piszę.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'