  • 11. Data: 2017-06-30 14:03:08
    Temat: Re: Lokaty, pojda w gore ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 59560d49$0$15203$6...@n...neostrada.pl

    > Komu umarza ?

    Nie Tobie. ;)

    > No i w sumie nadal nie wiem - emituje nowe pieniadze, czy nie emituje.

    A w różnicy? -- wiesz?

    > Ale to w ogole EBC emituje, czy banki narodowe ?

    Dałem Ci kiedyś linki.

    > Banki bogate, to zaplaca :-)

    Za Frania? -- mam dać linki do dwucyfrowego wzlotu
    Getin, Mile itp. po wypowiedzi Naczelnika Państwa?
    A może ja nie mam racji?

    > No i jesli w winiku inflacji, to pewnie zarobki
    > wzrosly, wiec uciazliwosc raty podobna.

    Być może.

    Więc były rentowne. ;) Nierentowne mają wysoko na plusie.

    > Ale nawet na zerowych czy 0.1% to ciekawa koncepcja :-)

    > Tylko mowi sie, ze Niemcy nie maja deficytu ostatnio ...
    > to powiekszaja kwote w obligacjach, czy tylko roluja stare ?

    Nie wiem. Mogą rolować, może ten deficyt jest relatywny, może jeszcze coś?...

    > Zapewne nie raz. Pierwsza jeszcze pod okupacja.
    > https://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4hrungsreform_19
    48_(Westdeutschland)

    Czyli nie tylko Stalin wymieniał?
    Nie znam niemieckiego a Google nie chcą tłumaczyć...
    [nie mieszkam we Wrocławiu? -- toż tam są ludzie ze Lwowa, nie z Germanii)

  • 12. Data: 2017-06-30 14:48:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-30 o 13:36, J.F. pisze:

    > Co do regulowania umow przez urzednika ... tej lichwy powinni zabronic :-)
    > Tylko teraz stopy spadly, i moze czas przemyslec przepis i ewentualnie
    > zmienic.

    Zabraniają. Przepisy są. Wykorzystanie przymusowego położenia,
    świadczenie niewspółmierne ze świadczeniem wzajemnym itp.

    To, co jest teraz (max 10% odsetek) to jakiś socjalistyczny absurd. Jak
    poratuję kumpla piwem, umawiając się w zamian, że on jutro mi kupi dwa
    piwa, to jestem lichwiarz na "miliardy" procent RRSO. A tak ogólnie to
    nasza umowa nic z lichwą nie ma wspólnego.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-06-30 14:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 59560d49$0$15203$6...@n...neostrada.pl
    >Nie Tobie. ;)

    Wiec komu ? Bo moze nikomu ?

    >A w różnicy? -- wiesz?

    Ale załozmy - EBC kupil obligacji Niemiec i Grecji za 10 mld euro.
    Oba kraje odsetki placily, zalozmy, ze przez 10 lat wplynelo od nich
    po 1mld.
    Po czym Grecji umorzyl obligacji za 1.5 mld.
    To przybylo euro na rynku, czy nie przybylo ?

    A gdyby tak umorzyl za 3 mld ... to co zrobic ze strata ?

    >Dałem Ci kiedyś linki.

    Jesli dobre, to daj jeszcze raz.

    >Za Frania? -- mam dać linki do dwucyfrowego wzlotu
    >Getin, Mile itp. po wypowiedzi Naczelnika Państwa?
    >A może ja nie mam racji?

    Naczelnik przeciez zawsze moze ponownie wypowiedziec :-)

    >Więc były rentowne. ;) Nierentowne mają wysoko na plusie.

    Nierentowne to one sie robia, jak nie beda splacone :-)

    >Nie wiem. Mogą rolować, może ten deficyt jest relatywny, może jeszcze
    >coś?...

    A moze po prostu EBC ma coraz mniej szkopskich obligacji ?

    48_(Westdeutschland)
    >Czyli nie tylko Stalin wymieniał?

    Ogolnie to w kraju powojennym, gdzie pieniadz jest abstrakcyjny,
    wymiana jest normalna.
    Pamietasz haslo "hiperinflacja" w Niemczech 1918 r ?
    Zreszta nie tylko pieniadz - kartki na zywnosc mieli, ludziom jakies
    mieszkania przydzielic, jesli stare zburzone,
    okupanci przemysl demontowali ..

    Ale na ile sie w jezyku orientuje to nie bylo tak zle - te stare
    Reichsmarki dzialaly do 1948, wymiana byla 10:1 (z dalszymi
    ograniczeniami)- byc moze Hitler tak jak Stalin - zachowal dyscypline
    finansowa do konca, bo zawsze mozna było Gestapo przyslac.

    Za to u nas wymiany swietnie realizowaly wprowadzenie nowego ustroju.

    J.

  • 14. Data: 2017-06-30 15:51:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5956491e$0$5157$6...@n...neostrada.pl

    > Wiec komu ? Bo moze nikomu ?

    Marnujesz mój czas -- Angeli, Beacie...

> [...]
    > Po czym Grecji umorzyl obligacji za 1.5 mld.
    > To przybylo euro na rynku, czy nie przybylo ?

    Marnujesz mój czas...
    Angela i Beata kupiły, ale Cipras -- nie.
    EBC nie czeka z uśmierceniem 1o lat.

    > A gdyby tak umorzyl za 3 mld ... to co zrobic ze strata ?

    EBC myśli tak: ,,Z Angelą stracić, to zyskać!!!''.

    > Jesli dobre, to daj jeszcze raz.

    Marnujesz mój czas...

    > Naczelnik przeciez zawsze moze ponownie wypowiedziec :-)

    Niby tak...

    > Nierentowne to one sie robia, jak nie beda splacone :-)

    Marnujesz mój czas...

    > Za to u nas wymiany swietnie realizowaly wprowadzenie nowego ustroju.

    Inny qrs bbankowych lokat a inny skarpetowych. ;)

  • 15. Data: 2017-06-30 16:02:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zabraniają. Przepisy są. Wykorzystanie przymusowego położenia,

    Ale jakie wykorzystywanie ?
    Jest Provident, mozna przyjsc po pozyczke, mozna nie przyjsc.

    Wykorzystanie, to moze byc np w hipotecznym na 2%, jak bank podniesie
    na 3%, a klient przeciez nie splaci nagle calego kredytu.

    >świadczenie niewspółmierne ze świadczeniem wzajemnym itp.

    Nieprecyzyjne to. Ile to jest niewspolmiernie ?
    Prowizja 30% od kredytu to znosnie, czy niewspolmiernie ?
    A 120% rocznie to za duzo, czy w sam raz ?

    A sprawa w sadzie bedzie 2 lata trwac :-)

> [...]
    >kupi dwa piwa, to jestem lichwiarz na "miliardy" procent RRSO. A tak
    >ogólnie to nasza umowa nic z lichwą nie ma wspólnego.

    A jaka byla umowa ? Z 2 piwami, czy z jednym ?
    Nie mylmy odsetek z darowizna :-)

    Jak 2 piwa, to jestes grzesznik i wykorzystales przymusowe polozenie
    :-)

    Wrocmy jednak do pieniedzy - w dzisiejszym stanie rynku to bym rzekl
    ze ok 20% odsetek (odsetek, nie RRSO) zakrawa na lichwe i mogloby byc
    zabronione.
    Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow,
    co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.
    Przy krotkoterminowych kredytach mozna by sie zastanowic nad
    ograniczeniem RRSO, do jakiejs sensownej wysokosci, gdzie nawet 100%
    byloby znosne przy miesiecznym kredycie.

    Wiec obecne 10% w zasadzie nie jest zle, zastrzezenie mam glownie
    takie, ze jak stopy RPP spadna, to sie moze zrobic np 4% ... i juz
    banki nie wyzyja :-)
    A jak wtedy podniesiemy do 10x, a stopy potem wzrosna do 3%, to znow
    wyjdzie lichwa :-)

    Wiec moze jakos przerobic, wpisac np na stale maksimum 15%, i podniesc
    w razie istotnej potrzeby.
    A banki niech sie umawiaja np na Wibor*4

    J.

  • 16. Data: 2017-07-01 09:00:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-30 o 16:02, J.F. pisze:

    > Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow,
    > co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.

    No to im się przepis zupełnie nie udał.

    A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie
    swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-07-02 08:45:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 09:00:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > No to im się przepis zupełnie nie udał.
    >
    > A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie
    > swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

    Ot to
    Inny przykład:
    Praktycznie w każdym barze piwnym były automaty do gier(tzw jednoręcy bandyci)
    Od kilku tygodni jakiś przepis obowiązuje że nie mogą być w barach- w ranmach walki z
    hazardem zapewne.
    To właściciele porobili ścianki/ podzielili lokale i w jednej części piwo a w osobnym
    pomieszczeniu maszyny. Kolejny bzdurny przepis został ominiety
    Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada- automaty znikneły z barów
    sa w wydzielonych pomieszczeniech i działają w najlepsze

  • 18. Data: 2017-07-02 10:59:18
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 2 lipca 2017 08:45:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada- automaty znikneły z
    barów sa w wydzielonych pomieszczeniech i działają w najlepsze

    Dlaczego bzdurny przepis? Ten akurat mi się podoba. Pewne "kontrowersyjne rzeczy" jak
    właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni
    publicznej.

  • 19. Data: 2017-07-02 11:05:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    a...@g...com writes:

> [...]
    jak właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni

    1. co to "porno"?
    2. co to "nadmiernie"?

    Ja akurat ma bardzo mieszane uczucia co do tego, że nie mamy problemów z
    pokazywaniem odstrzelenia głowy, ale kawałek cycka robi wielki problem.

    No i poza tym w tym wątku chodziło o coś trochę innego.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The temperature of the aqueous content of an unremittingly ogled

  • 20. Data: 2017-07-02 11:12:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 09:00:32 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No to im się przepis zupełnie nie udał.

    Czy tak zupelnie ... przed bankowymi hodowcami przynajmniej
    zabezpiecza.

    > A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie

    I myslisz ze zwroci uwage np na "oprocentowanie zgodne z Tabela
    Oprocentowania" ?

    > swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

    Czy tak psujace ... pare lat minelo, 10% wydaje sie bardzo dobre.
    Bardziej pazerne banki musza wpisywac do umowy 30% prowizji.
    Przynajmniej nie mamy francusko-amerykanskich filmow jak to zle banki
    podnosza procentowanie kart, jak juz klient zadluzy sie bardzo :-)

    Choc z drugiej strony - przypomina mi sie miniratka 3*5.
    5% prowizji, 5% odsetki, 5 miesiecy ... bardzo zgrabny kredyt ... z
    30% RRSO :-)

    J.