  • 1. Data: 2017-06-23 23:43:59
    Temat: kantor aliora
    Od: s...@g...com

    Czy ktos z tego korzystał?
    Czy są przy użyciu jakies problemy z przelewami do banków zagranicznych wspierających
    standardowe metody transferu pieniędzy?

    Pytam z ciekawosci bo wyczytalem ze to takie konto ale nie do końca takie samo jak
    ror. A kurs wymiany mają całkiem sensowny...

  • 2. Data: 2017-06-24 10:06:16
    Temat: Re: kantor aliora
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poszukaj w archiwum grupy zamiast odkrywać Amerykę.
    Generalnie wszystko jest OK.

    -----

  • 3. Data: 2017-06-24 11:22:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dla złotówek jest to "zwykły" i bezpłatny ROR, można normalnie przyjmować i zlecać
    przelewy, jedyne ograniczenie to brak możliwości wydania debetówki do konta
    złotówkowego, ale jest bezpłatna obsługa kasowa w oddziałach aliora.
    Do tego bezpłatne konta walutowe w ponad 10 walutach, a do kont w EUR, USD i GBP
    można dostać bezpłatną debetówkę.
    Kupione u nich euro możesz przelać bezpłatnie przelewem SEPA, inne waluty bezpłatne
    mają tylko opcje SWIFT BEN i SHA (należy wybrać SHA), opcja OUR płatna stałym
    ryczałtem (nieco ponad 100zł) niezależnie od sumy (ale tylko w tej opcji masz
    gwarancję, że kwota przelewu dojdzie w całości).
    I jeszcze zasady płatności kartami za granicą:
    - rachunki w EUR płaci się tylko kartą do konta w EUR,
    - rachunki w GBP płaci się tylko kartą do konta w GBP,
    - rachunki we wszystkich pozostałych walutach oprócz PLN płaci się kartą do konta w
    USD.
    Z tymi zasadami płatności za granicą będą bezpłatne/b. tanie - ale jak coś pomylisz
    to zedrą nawet 15%.

  • 4. Data: 2017-06-24 11:41:22
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 czerwca 2017 10:05:48 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Poszukaj w archiwum grupy zamiast odkrywać Amerykę.
    > Generalnie wszystko jest OK.
    >

    > -----

    Dziekuje, poszperam.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2017-06-24 11:42:14
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 czerwca 2017 11:22:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    USD.
    > Z tymi zasadami płatności za granicą będą bezpłatne/b. tanie - ale jak coś pomylisz

    Dziekuję za obszerne wyjaśnienie.
    Pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2017-06-24 20:42:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sczygiel pisze tak:

    > Czy ktos z tego korzystał?

    ależ wodzu :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2017-06-25 10:53:46
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-06-23 o 23:43, s...@g...com pisze:
    > Czy ktos z tego korzystał?

    cały czas :)

  • 8. Data: 2017-07-17 22:20:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 24.06.2017 o 11:22, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    OUR płatna stałym ryczałtem (nieco ponad 100zł) niezależnie od sumy (ale tylko w tej
    opcji masz gwarancję, że kwota przelewu dojdzie w całości).

    No właśnie - niby bezpłatnie, ale nie ma gwarancji. A jak to jest w
    praktyce?
    Szukam wygodnej a taniej możliwości opłacania, tfu na psa urok, kredytu
    frankowego. Jeśli bym miał pewność, że co kupię to przeleję za darmo do
    banku z kredytem, to to by było najlepsze. Najwygodniej by mi było dwa
    przelewy miesięcznie. Internetowy kantor kasuje mnie za to 2 x 10 zł.
    Tak, wiem, żaden piniądz.

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2017-07-18 08:40:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 lipca 2017 22:20:28 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]
    > banku z kredytem, to to by było najlepsze. Najwygodniej by mi było dwa
    > przelewy miesięcznie. Internetowy kantor kasuje mnie za to 2 x 10 zł.

    Załóż sobie konto w tym kantorze i przetestuj.
    Założenie konta jest relatywnie proste, przelewy na nie trochę trwają (około jednego
    dnia) ale całość działa całkiem ok.
    Przelewów walutowych nie ćwiczyłem ale cennik jest dosyć konkretny i chyba ze 30pln
    per przelew trzeba placic. Więc zysk jest taki sobie.

  • 10. Data: 2017-07-18 10:17:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    20zł to 20zł i nie ma co ich wydawać, jeśli nie potrzeba - a już szczególnie płacić
    je bankom czy innym para-bankom.
    Kwestia niewiadoma - czyli w którym banku masz ten kredyt?
    I czemu dwa przelewy miesięcznie - dwa te kredyty masz?
    Musisz ustalić w banku z kredytem, czy w opcji SHA dla przelewu SWIFT z Polski (albo
    najlepiej konkretnie z aliora) pobierają jakąś opłatę za przyjęcie przelewu.
    Inna droga to ustalenie, za co płacisz te 10zł internetowemu kantorowi - czy to jest
    przelew wewnętrzny w ramach banku czy też SWIFT - a jak SWIFT, to z jaką opcją
    (BEN/SHA/OUR)?
    Przelewy w IKA rzeczywiście mogą kosztować 30zł w opcji SHA. Ale gdy przelewasz
    walutę kupioną w IKA to nie płacisz za przelew. Licznik "darmowej kwoty" masz
    dostępny w ST - a i przy każdym przelewie prowizja się wylicza automatycznie.
    Niestety przy przelewach walutowych innych niż SEPA nigdy pewności nie ma, ile to
    będzie kosztowało - taki (na psa) urok. Ale zwykle i tak wyjdzie taniej niż bulić
    spread bankowy - nawet jeśli na franku jest mniejszy niż na innych walutach.