  • 21. Data: 2017-07-02 20:29:39
    Temat: Re: Lokaty, pojda w gore ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 lipca 2017 10:59:20 UTC+2 użytkownik a...@g...com napisał:

    > Dlaczego bzdurny przepis? Ten akurat mi się podoba. Pewne "kontrowersyjne rzeczy"
    jak właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni
    publicznej.

    Bo nic nie zmienił. Ci co grali grają dalej, ci co zechcą zagrać to zagrają.

  • 22. Data: 2017-07-03 07:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 23:45:15 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Praktycznie w każdym barze piwnym były automaty do gier(tzw jednoręcy bandyci)
    > Od kilku tygodni jakiś przepis obowiązuje że nie mogą być w barach- w ranmach walki
    z hazardem zapewne.
    > To właściciele porobili ścianki/ podzielili lokale i w jednej części piwo a w
    osobnym pomieszczeniu maszyny. Kolejny bzdurny przepis został ominiety
    > Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada-
    > automaty znikneły z barów sa w wydzielonych pomieszczeniech i działają w najlepsze

    A ludzie jeszcze na tym graja, czy to jakas pralnia pieniedzy ?

    J.

  • 23. Data: 2017-07-03 13:37:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 07:15:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    osobnym pomieszczeniu maszyny. Kolejny bzdurny przepis został ominiety

    Grają
    Dwóch znajomych co bary prowadzą to mówiło mi że z maszyn główny dochód.
    Na samej sprzedaży piwa czy innego alkoholu by na plus trudno było im wyjść

  • 24. Data: 2017-07-06 15:37:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 08:02:41 +0200, marko napisał(a):

    > pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ?
    > jakie teraz jest srednie oprocentowanie ?

    Mam obligacje 10-letnie kupowane w kwietniu 2012. Ich oprocentowanie to
    2.80% + inflacja* i teraz wynosi 4.95%, z czego wnoszę, że owa stopa w
    kwietniu wyniosła 2.15% i w czasach dobrej zmiany raczej nie będzie maleć.

    Obecnie można kupić obligacje 10-letnie; 2.70% w pierwszym roku, a w
    kolejnych 1.5% + inflacja, czyli lekko licząc ponad 3.5%, czego nie dają
    nawet w Idei.

    *stopa wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, przyjmowana dla 12
    miesięcy i ogłaszana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w
    miesiącu poprzedzającym pierwszy miesiąc danego okresu odsetkowego

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 25. Data: 2017-07-06 16:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    >Obecnie można kupić obligacje 10-letnie; 2.70% w pierwszym roku, a w
    >kolejnych 1.5% + inflacja, czyli lekko licząc ponad 3.5%, czego nie
    >dają
    >nawet w Idei.

    A jak z kapitalizacja ? Inflacja sie sklada, a tu chyba co roku tylko
    od kwoty nominalnej ?

    No i ... 10 lat ... co bedzie jak inflacja bedzie 1%, a zlotowka
    spadnie dwukrotnie ?
    Co prawda przy lokowaniu w Idei tez mozna przegapic :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-07-07 09:40:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Jul 2017 16:42:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i ... 10 lat ... co bedzie jak inflacja bedzie 1%, a zlotowka
    > spadnie dwukrotnie ?

    Wtedy będzie niedobrze. Przez ostatnie dwa lata mieliśmy deflację, więc
    dawali tylko premię, ale dobra zmiana ma być zmianą tysiącletnią, która
    musi z czegoś brać na 500+ dla rodziców, 30 mln+ dla Ojca Dyrektora, o
    wypełnieniu koryta dla pomocy aptecznych i córek leśniczych nie
    wspominając.

    Po wygaszeniu inwestycji bankom nadmiar pieniędzy do niczego nie jest i nie
    będzie potrzebny, przeto oprocentowania raczej nie podniosą, zwłaszcza że
    podatek bankowy musza sobie jakoś odbić.

  • 27. Data: 2017-07-07 11:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]

    >będzie potrzebny, przeto oprocentowania raczej nie podniosą,
    >zwłaszcza że
    >podatek bankowy musza sobie jakoś odbić.

    Mbank znow zmiany wprowadza i bedzie kredyty hipoteczne udzielal.
    Wiec ciekaw jestem co sie stalo ze zacznie udzielac ... i co sie
    stalo, ze przestal.

    Za duzo maja pieniedzy ?

    P.S. Kiedy przestal udzielac ?

    J.