  • 1. Data: 2013-04-25 10:43:42
    Temat: Lokaty bliższe WIBOR
    Od: Maruda <m...@n...com>

    ... już prawie zapomniałem o lokatach indeksowanych wiborem, a tutaj u
    fajansiarzy:
    http://www.openonline.pl/lokata-szefa
    (na 12 m-cy, kap. na koniec okr.)

    - - - cyt
    W istocie oprocentowanie ustalane jest na podstawie stawki WIBOR 1M +
    1,00 p.p.* Zakładasz lokatę i zyskujesz motyw do wspólnych rozmów z
    szefem. Do założenia lokaty online wystarczy 500 zł i dostęp do internetu.
    - - -
    Czyli "na teraz" byłoby 4,27% - zupełnie nieźle.
    Zapewne atrakcyjność spadnie radykalnie, gdy % polecą w górę, jak to
    było z "antyinflacyjną" w IB. Na przestrzeni roku raczej można się
    spodziewać, że polecą.

    Niżej "karta produktu"

    Nazwa lokaty
    Lokata Szefa*
    Waluta
    PLN
    Minimalna kwota lokaty
    500 PLN
    Maksymalna kwota lokaty
    1 000 000 PLN
    Okres lokaty
    12 miesięcy
    Rodzaj stopy procentowej
    Zmienna
    Oprocentowanie w skali roku
    Oprocentowanie nominalne
    Kapitalizacja
    WIBOR 1M + 1,00 p.p.**
    Na koniec okresu
    Gwarancja kapitału
    Depozyty gwarantowane w 100% przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do kwoty
    100 000 EUR
    Odnawialność
    Tak - kapitalizacja odsetek***,
    z możliwością zmiany lokaty na nieodnawialną w dowolnym momencie okresu
    umownego
    Skutek zerwania lokaty przed okresem, na jaki została założona
    Utrata należnych odsetek
    Termin ważności wniosku
    7 dni

    * Lokata Szefa (dalej: Lokata) jest dostępna drogą internetową za
    pośrednictwem witryny internetowej www.openonline.pl, drogą telefoniczną
    za pośrednictwem Contact Center oraz w Placówkach Dystrybutora. Z oferty
    Lokaty z Placówce Dystrybutora może skorzystać tylko i wyłącznie Klient,
    który przed dniem skorzystania z niniejszej oferty:
    ? posiada dostęp do systemu bankowości Openonline.pl oraz
    ? nie posiada produktów depozytowych z oferty Getin Banku i Noble Banku
    (z wyłączeniem produktów depozytowych nabytych za pośrednictwem
    Dystrybutorów Open Finance i Home Broker).
    ** Oprocentowanie Lokaty jest zmienne w cyklach co jeden miesiąc
    kalendarzowy, zawsze pierwszego dnia miesiąca. Oprocentowanie wynosi
    WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus stała
    marża 1,00 p.p. i obowiązuje na miesiąc kalendarzowy następny.
    *** Lokata jest automatycznie zakładana jako lokata odnawialna. Po
    założeniu Lokaty Klient w dowolnym momencie okresu umownego ma możliwość
    dokonywania zmian parametru Lokaty dotyczącego odnawialności w zakładce
    ,,Szczegóły lokaty" dostępnej po zalogowaniu się w witrynie internetowej
    www.openonline.pl.
    W przypadku Lokaty odnawialnej, po upływie okresu umownego, Lokata jest
    automatycznie odnawiana na taki sam okres (12 miesięcy) i na warunkach
    przewidzianych dla Lokaty Internetowej, zakładanej na okres 12 miesięcy,
    zgodnie z aktualną na dzień odnowienia Lokaty Kartą produktu Lokaty
    Internetowej. Dzień odnowienia Lokaty to dzień rozpoczęcia kolejnego
    okresu umownego Lokaty. Kwotę odnawianej Lokaty stanowi kwota Lokaty z
    poprzedniego okresu umownego powiększona o odsetki naliczone przez Bank
    za poprzedni okres umowny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2013-04-25 13:00:18
    Temat: Re: Lokaty bliższe WIBOR
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 25 Kwi, 10:43, Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Czyli "na teraz" byłoby 4,27% - zupełnie nieźle.

    3,46 pp netto to ma być nieźle? Hmm...

    > Zapewne atrakcyjność spadnie radykalnie, gdy % polecą w górę, jak to
    > było z "antyinflacyjną" w IB. Na przestrzeni roku raczej można się
    > spodziewać, że polecą.

    A dlaczego należy się spodziewać, że polecą akurat w górę, skoro
    wszystko wskazuje na to, że raczej będą pikować ?

  • 3. Data: 2013-04-25 13:38:47
    Od: p...@g...com

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 10:43:42 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:
> [...]
    >
    > - - -
    >
    > Czyli "na teraz" byłoby 4,27% - zupełnie nieźle.

    Kiepsko. Jeszcze w zeszlym roku /juz nie pamietam jaki bank - chyba Getin/ oferowal
    lokaty WIBOR 3M + 1,6 p.p. Przy stawce wtedy w granicach 4,9 wychodzilo 6,5 przed
    Belka wiec calkiem niezle. Lokata roczna.

  • 4. Data: 2013-04-25 15:30:53
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Maruda wrote:
> [...]
    > W istocie oprocentowanie ustalane jest na podstawie stawki WIBOR 1M +
    > 1,00 p.p.* Zakładasz lokatę i zyskujesz motyw do wspólnych rozmów z

    Zastanawiam się na czym zarabia bank, jeżeli pożyczył mi kasę na WIBOR +
    0,9R, a sam daje WIBOR + 1%. Teoretycznie powinien tracić, ale na koniec
    roku okazuje się, że znów banki miały rekordowe zyski w historii.

  • 5. Data: 2013-04-25 15:45:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 15:30:53 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > Zastanawiam się na czym zarabia bank, jeżeli pożyczył mi kasę na WIBOR +
    >
    > 0,9R, a sam daje WIBOR + 1%. Teoretycznie powinien tracić, ale na koniec
    >
    > roku okazuje się, że znów banki miały rekordowe zyski w historii.

    Dlaczego tracic?
    Pożyczki gotówkowe to teraz 17-18%, + prowizja+ działka z ubezpieczeń.
    Karty kredytowe, limity w kontach tez ok 17% oprocentowane.