  • 11. Data: 2007-12-17 08:39:11
    Temat: Re: Lokaty a konto oszczędnościowe
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    news:slrnfmccvv.67n.proteus@ender.elsat.net.pl...
    > Slavekk napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > To oni na tych lokatach podają oprocentowanie po odjęciu belkowego?

    A czytałeś wątek?
    Zawsze podają nominalne.
    Klient wybiera tak by mu było dobrze...;-)

    Sławek

  • 12. Data: 2007-12-17 18:39:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 13:02:06 -0800 (PST), r...@p...fm napisał(a):
    > ...odpowiednio regulując kwotą
    > Tak po cichu myślałem właśnie o podatku, że to tutaj może być kruczek.
    > Czy mógłbyś bardziej łopatologicznie rozwinąć swoją myśl? Jakiś
    > przykład np. na 1000 PLN

    Ordynacja podatkowa od roku 2007 zmieniła metodę zaokrąglania podatku -
    wcześniej zaokrąglano do pełnych 10gr, a teraz do pełnych złotówek.
    Wystarczy więc tak wycyrklować z kwotą lokaty, żeby przy jej długości
    trwania i oprocentowaniu podatek 19% od odsetek był niższy niż 50 groszy.
    Krótko mówiąc - jeśli odsetki były niższe niż 2.63PLN to nie zostaniesz
    okradziony przez opiekuńcze państwo ;)

    Dlatego najbardziej korzystne są krótkoterminowe (10-20 dni) odnawialne
    lokaty, które można zakładać w dowolnej ilości - wystarczy podzielić gotówkę
    na małe kawałki i można się tym nie przejmować.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 13. Data: 2007-12-18 12:22:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 18:39:08 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > trwania i oprocentowaniu podatek 19% od odsetek był niższy niż 50 groszy.
    > Krótko mówiąc - jeśli odsetki były niższe niż 2.63PLN to nie zostaniesz

    Błąd. Ta sama ordynacja mówi, że podstawę opodatkowania też sie zaokrągla
    do pełnych złotych. Czyli odsetki mogą wynieść najwyżej 2,49 zł.

  • 14. Data: 2007-12-18 20:48:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 12:22:30 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Błąd. Ta sama ordynacja mówi, że podstawę opodatkowania też sie zaokrągla
    > do pełnych złotych. Czyli odsetki mogą wynieść najwyżej 2,49 zł.

    Fakt, zapomniałem :)
    Zawsze zakładałem lokaty z dużym marginesem bezpieczeństwa - wysiłek żaden
    a można było ustawić automatyczne odnawianie lokat. Niestety, BPH (a potem
    pekao) postanowił zostać przy 3%, tak więc już machnąłem na to ręką i
    przeniosłem wszystko do mbanku...

    Pozdrawiam,

  • 15. Data: 2007-12-19 18:09:05
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    > Błąd. Ta sama ordynacja mówi, że podstawę opodatkowania też sie zaokrągla
    > do pełnych złotych. Czyli odsetki mogą wynieść najwyżej 2,49 zł.

    A to ja się podlacze iz zapytam, bo moj blond umysl chyba tego nie lapie...

    Jesli zysk z lokaty bedze miala 2,51, to zaplace od tego 1 zl podatku i mi
    zostanie 1,51?
    Toz to jest prawie 40% podatek...

    Pozdrawiam
    Dom

  • 16. Data: 2007-12-19 23:39:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 19:09:05 +0100, Dominika napisał(a):

> [...]
    > Jesli zysk z lokaty bedze miala 2,51, to zaplace od tego 1 zl podatku i mi

    Tak samo jak przy opłacie "3%, minimum 5PLN" za pobranie gotówki w innym
    banku będziesz miał 50% prowizji przy wypłacie 10PLN... :)
    I tak samo przy 2.49 odsetek będziesz miał 0% podatku.

    Pozdrawiam,