  • 1. Data: 2007-12-16 12:53:23
    Temat: Lokata Millenium - odsetki
    Od: janek <p...@g...pl>

    Witam,

    ostatnio brałem udział w aukcji lokat Millenium, moje warunki były
    następujące:

    Kwota: 2750zł
    Oprocentowanie: 5,96%
    Okres: 15 dni

    Wg moich wyliczeń, zysk z aukcji powinien wynosić:

    2750zł * 5,96/100 * 15/365 = 6,74zł

    Podatek Belki:
    6,74zł * 19/100 = 1,28zł

    Czysty zysk: 5,46zł.

    Po zakończeniu lokaty, na moje konto wpłynęło jednak 5,74zł. Skąd taka
    kwota?
    Czy ma to jakiś związek z pojęciem "kwoty najniższej dla uniknięcia
    belki" z jakim spotkałem się na tej grupie? Czy ktoś bardziej
    zorientowany mógłby wyjaśnić w czym rzecz?

    --
    pozdr,
    janek

  • 2. Data: 2007-12-16 13:01:16
    Temat: Re: Lokata Millenium - odsetki
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 16 Dec 2007 13:53:23 +0100, janek <p...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >ostatnio brałem udział w aukcji lokat Millenium, moje warunki były
    >następujące:
    >
    >Kwota: 2750zł
    >Oprocentowanie: 5,96%
    >Okres: 15 dni
    >
    >Wg moich wyliczeń, zysk z aukcji powinien wynosić:
    >
    >2750zł * 5,96/100 * 15/365 = 6,74zł

    >Podatek Belki:
    >6,74zł * 19/100 = 1,28zł

    po zaokrągleniu do pełnych złotych - 1 zł

    >Czysty zysk: 5,46zł.
    >

    >Po zakończeniu lokaty, na moje konto wpłynęło jednak 5,74zł. Skąd taka
    >kwota?

    6,74 - 1

    >Czy ma to jakiś związek z pojęciem "kwoty najniższej dla uniknięcia
    >belki" z jakim spotkałem się na tej grupie? Czy ktoś bardziej
    >zorientowany mógłby wyjaśnić w czym rzecz?

    poniekąd
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2007-12-16 13:16:53
    Od: janek <p...@g...pl>

    > po zaokrągleniu do pełnych złotych - 1 zł

    Krótko i na temat,
    dzięki za błyskawiczną odpowiedź!!

    --
    pozdr,
    janek

  • 4. Data: 2007-12-16 20:10:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > po zaokrągleniu do pełnych złotych - 1 zł

    Uściślając:
    6,74 po zaokrągleniu do pełnych zł = 7,00
    7*0,19=1,33
    po zaokrągleniu - 1,00.

    --
    Pete