  • 1. Data: 2007-12-16 10:31:25
    Temat: Neste - podwojne blokady nordea
    Od: w <k...@t...pl>

    Moja korespondencja z bankiem w kwestii podwójnych blokad na Neste -
    odpowiedzi konsultantów... Ja swoje, oni swoje...

    czesc 1

    Szanowni Panstwo
    prosze o odpowiedz na pytanie dlaczego podczas wykonywania platnosci
    karta na stacjach Neste system wykonuje 2 blokady. Przykladowo jesli
    tankuje za 200pln a do baku wleje mi sie benzyny za 150pln Panstwa /
    Neste system uporczywie blokuje mi 350pln. Dlaczego nigdzie Panstwo nie
    informujecie Klienta o zakladaniu podwojnej blokady?

    Prosze o wskazanie zapisu w Panstwa regulaminie, ktory umozliwia takie
    praktyki.

    Druga sprawa dotyczy niemoznosci zlozenia reklamacji telefonicznie. Czy
    tego tez zabrania regulamin, czy moze wzgledy bezpieczenstwa?
    =====>>>

    Witam serdecznie,

    W przypadku transakcji kartami płatniczymi najpierw zakładana jest
    blokada środków na poczet transakcji. Blokada jest zakładana przez Punkt
    w którym dokonywana jest transakcja.
    Kolejno w terminie do 7 dni punkt, w którym dokonano transakcji powinien
    potwierdzić, iż doszła ona do skutku.
    Jeśli to nie następuje blokada po tym okresie jest znoszona. Następuje
    to na zakończenie dnia bankowego po godzinie 20-tej.

    W tym przypadku dwukrotnie nastąpiło założenie blokady, natomiast jeśli
    transakcja nie doszła do skutku, tak jak wspomniałem po upływie 7 dni
    roboczych jest ona znoszona na zakończenie dnia.

    Z poważaniem,

    czesc 2

    Szanowny Panie
    Pragnę zauważyć, że transakcja doszła do skutku za 1 razem. Problem tkwi
    po Państwa stronie, ponieważ napisałem maila również do Neste z prośbą o
    wyjaśnienie zaistniałej sytuacji, w wyniku czego dostałem następującą
    odpowiedź:

    Witam,
    Blokada kwoty zadeklarowanej jest robiona przez bank a nie przez naszą
    firmę w momencie kiedy klient deklaruje maksymalną kwotę tankowania.
    Następnego dnia po tankowaniu nasza firma wysyła raport do banku za jaką
    kwotę klient wlał paliwo, po otrzymaniu którego w ciau kilku/kilkunastu
    dni (zależy to od wewnętrznych procedur banku) jest zdejmowana blokada i
    pobierana faktyczna kwota tankowania. Nie wiem dlaczego Pana bank
    blokuje obie kwoty. Blokada powinna być tylko na kwotę zadeklarowaną a
    nie na kwotę tankowania.
    Neste otrzymuje tylko kwotę za faktycznie zatankowane paliwo. Proszę
    zatem udać się do banku i tam to wyjaśnić.
    ..

    moj komentarz:

    Więc fizycznie jest zakładana przez Państwa blokada na kwotę
    zadeklarowaną i to ta blokada powinna być rozliczona niezwłocznie po
    otrzymaniu id Neste na temat faktycznie zatankowanego paliwa.

    Nadal domagam się podania punktu w Państwa regulaminie, który pozwala na
    podwójną blokadę do 1 transakcji. Jeszcze raz uświadamiam Pana, że nie
    jest to błąd komunikacji.
    =====>>>
    odp nordea

    Witam serdecznie

    Zgodnie z informacją uzyskaną z Zespołu Kart Bankowych Nordea Bank
    Polska pragnę poinformować, że jeśli blokada jest na inną kwotę niż
    obciążenie (jak w przypadku systemu Neste A24) to system kartowy nie
    łączy tych dwóch transakcji (chyba że różnica między kwotami jest
    mniejsza niż 10% ponieważ takie system rozpoznaje). W Pana przypadku,
    system kartowy założył dwie blokady ponieważ taki jest sposób
    rozliczania transakcji w przypadku dokonywania jej w Neste A24. Blokada
    jest zakładana zawsze na 5-7 dni od daty dokonania transakcji.
    Standardowo blokada jest jednak zakładana przez punkt w którym doszło do
    transakcji i rozliczana w ciągu 5-7 dni od daty jej dokonania.

    Z poważaniem,

    Jak widac w Nordea Banku konsultanci dzialają na "zmęczenie materiału"
    klienta oraz "odpowiadają" tylko na 1 pytanie

    Poza b dobrym systemen solo powyzsze fakty wkurzają mnie baaaardzo.

    Kom

  • 2. Data: 2007-12-16 10:59:04
    Temat: Re: Neste - podwojne blokady nordea
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "w" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Moja korespondencja z bankiem w kwestii podwójnych blokad na Neste -
    > odpowiedzi konsultantów... Ja swoje, oni swoje...

    No bo nie przyjmujesz do wiadomosci, że to nie bank zakłada blokadę
    tylko sprzedawca.
    tak ci napisali:
    > W tym przypadku dwukrotnie nastąpiło założenie blokady, natomiast
    > jeśli transakcja nie doszła do skutku, tak jak wspomniałem po
    > upływie 7 dni roboczych jest ona znoszona na zakończenie dnia.

    Możesz jeszcze 100x zadać pytanie albo... przyjąć do wiadomości
    pierwszą odpowiedź. ;-)

    Sławek

  • 3. Data: 2007-12-16 11:32:56
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    a moze to kwestia banku jednak.. swego czasu Neste odradzalo uzywanie kart
    Pekao S.A.

  • 4. Data: 2007-12-16 11:43:08
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-16 12:32, Damian stwierdził, że:
    > a moze to kwestia banku jednak.. swego czasu Neste odradzalo uzywanie kart
    > Pekao S.A.

    Niejednokrotnie płaciłem kartami BPH oraz Toyoty i
    takich problemów nie miałem.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 5. Data: 2007-12-16 12:00:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Dec 2007 11:59:04 +0100, w <fk30dr$l5h$1@inews.gazeta.pl>, "Slavekk"
    <s...@g...pl> napisał(-a):

    > No bo nie przyjmujesz do wiadomosci, że to nie bank zakłada blokadę
    > tylko sprzedawca.

    Nie doczytałeś do konca. Neste zakłada blokadę na przykład na 200zł, klient
    tankuje za 150zł i Neste wysyła obciążenie na 150zł jako rozliczenie tej
    blokady.
    Problem w tym, że Nordea nie rozlicza tego wraz ze starą blokadą, a zakłada
    _nową_, chociaż oczywiście nie powinno.

  • 6. Data: 2007-12-16 12:13:03
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 13:00:32 +0100, r...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > blokady.
    > Problem w tym, że Nordea nie rozlicza tego wraz ze starą blokadą, a zakłada

    miałem tak samo z Lukasem

    Daniel
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 7. Data: 2007-12-16 13:24:27
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 16 Dec 2007 11:31:25 +0100, w <k...@t...pl> wrote:

    >moj komentarz:
    >
    >Więc fizycznie jest zakładana przez Państwa blokada na kwotę

    wiem, czepiam się słówek, ale co ma znaczyć "fizycznie"? Myślisz, że
    wyciągają ze skarbca 200 zł i przypinają spinaczem kartkę "nie brać,
    zablowkowane przez Neste"? :-)

    >Jak widac w Nordea Banku konsultanci dzialają na "zmęczenie materiału"
    >klienta oraz "odpowiadają" tylko na 1 pytanie

    już druga odpowiedź była wyczerpująca, IMHO nie masz powodów do
    narzekań. A co do reklamacji: wyszukanie par. 29 regulaminu zajęło mi
    ze 20 sekund. Nie próbowałeś?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2007-12-16 15:55:39
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Nie doczytałeś do konca.

    doczytałem

    > Neste zakłada blokadę na przykład na 200zł, klient
    > tankuje za 150zł i Neste wysyła obciążenie na 150zł jako rozliczenie
    > tej
    > blokady.

    Uważam że zacytowane wyjaśnienie Neste to fikcja dla spławienia
    klienta.
    Z automatu idą obie informacje

    > Problem w tym, że Nordea nie rozlicza tego wraz ze starą blokadą, a
    > zakłada
    > _nową_, chociaż oczywiście nie powinno.

    Oczywiscie powinna załozyć blokadę zawsze kiedy jest powiadamiana o
    transakcji.
    Lepiej by było gdyby pierwszą blokadę zdejmowała ale NIE MUSI tego
    robić natychmiast.
    Taki jest urok blokad. W końcowym rozliczeniu wszystko gra więc się
    nie ma o co pieniaczyć. Można płacić banknotami jeśli komuś od blokady
    krew w żyłach tężeje...;-)

    Sławek

  • 9. Data: 2007-12-16 16:03:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Dec 2007 16:55:39 +0100, w <fk3hps$k20$1@inews.gazeta.pl>, "Slavekk"
    <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Uważam że zacytowane wyjaśnienie Neste to fikcja dla spławienia
    > klienta.
    > Z automatu idą obie informacje

    Ale jakie masz wsparcie? Podana informacja wygląda na rzeczową, zwłaszcza
    biorąc pod uwagę następne wyjaśnienie Nordei.

    > Oczywiscie powinna załozyć blokadę zawsze kiedy jest powiadamiana o
    > transakcji.
    > Lepiej by było gdyby pierwszą blokadę zdejmowała ale NIE MUSI tego
    > robić natychmiast.

    Ale powinno skoro przychodzi rozliczenie do _tej_ blokady.

    > Taki jest urok blokad.

    Chyba chciałeś napisać -- urok blokad w Nordei.

  • 10. Data: 2007-12-16 16:09:13
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Ale jakie masz wsparcie?

    Obserwacje z zycia ;-)

    > Ale powinno skoro przychodzi rozliczenie do _tej_ blokady.

    W liscie Neste stoi że rozliczenie _jest_wysyłane_ następnego dnia
    (roboczego zapewne)
    więc JEST taki czas kiedy muszą być dwie blokady

    > Chyba chciałeś napisać -- urok blokad w Nordei.

    Tak, i co z tego?
    Nordea robi to gorzej niż inne banki ale MA PRAWO tak robić.
    Kolega jest pieniacz i tyle.

    Sławek