  • 1. Data: 2003-11-20 17:47:50
    Temat: Litwa - test kart
    Od: "eipi" <e...@p...onet.pl>

    Dla zainteresowanych, zrobilem ostatnio test kursow przeliczeniowych kart na
    Litwie - wyniki ciekawe.

    VC Lukas - kurs LTL/PLN = 1,352 (transakcja bezgotowkowa)
    VE ING BSK - LTL/PLN = 1,360 (wyplata w bankomacie)
    ME BOS - LTL/PLN = 1,386 (sic!) (wyplata w bankomacie)

    Wszystkie trnsakcje dokonane i zaksiegowane w tym samym dniu, wyplaty bez
    uwzgledniania prowizji (akurat obie 3%).

    Zaluje, ze nie stestowalem jeszcze ME ING - teraz nie wiem, czy to Mastercard,
    czy BOS ma takie fatalne kursy (o 1,6% gorsze niz ING, o 2,5% niz Lukas). Ktos
    wie moze? Niby nie powinno byc wielkiej roznicy, bo tu i tu przeliczane przez
    trzecia walute...

    Po drugie: brawo Lukas, a wlasciwie BZ WBK. Co ciekawe, wyglada na to, ze
    Lukas nie pobiera optional fee za transakcje nie w dolarach (w przeciwienstwie
    do 3% BZ WBK).

  • 2. Data: 2003-11-20 22:35:27
    Temat: Odp: Litwa - test kart

    Użytkownik eipi <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
> [...]
    Ktos
    > wie moze? Niby nie powinno byc wielkiej roznicy, bo tu i tu przeliczane
    Raczej BOS bo o Litwie mozna powiedzeć wiel, ale nei to, zę jest
    dolarofilna - nawet jest u nich ustawa, ze muszą w sklepach honorować euro
    tak przynajmniej czytałem w Rzeczpospolitej). Przypuszczam ,że ME ING
    miałby mocno zbliżony kurs do VE ING