  • 1. Data: 2004-07-06 08:31:41
    Temat: Linia kredytowa
    Od: "Sender Bell" <s...@b...pl>

    Witam.

    Jestem posiadaczem 2 kont (firmowe i osobiste) w ING Bank Śląski ,od 2001
    roku.
    Kilka dni temu złożyłem wniosek o przynanie lini kredytowej do rach.
    osobistego.
    Jako prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadach
    ryczałtu ewidencjonowanego
    musiałem wylegitymować się pitem 28 za 2003 rok.

    I tu zaczynają się schody.

    O ile w roku 2004 (a nawet kilka mc w 2003) moje wpływy na konto są
    zadowalające,
    to pit28 za 2003 rok (na sumę 50.000 zł) jest dla miłej Pani w banku
    stanowczo za mały do udzielenia
    jakiejkolwiek linii kredytowej.
    Ow Pani stwierdziła, że jest jej wstyd, ale nic nie może zrobić :)

    Ludzie na całym cywilizowanym świecie dostają limity po 6-8.000 zł przy
    zarobkach rzędu
    1000-1200 zł/mc.

    Pytanie:

    Czy prawdą jest, że w innych bankach (jakich?) wystarczy okzać się
    historią rachunku z poprzedniego
    banku i dostać limit od ręki, np 2x średnie miesięczne wpływy ?
    Wiem że sprawa jest porosta w przypadku osób zatrudnionych na umowę o
    pracę... jednak
    jak postępują z prowadzacymi działalność gosp. ?
    Czy mam sznase otrzymać taki limit pokazując historię rachunku,
    gdzie średni miesięczy wpływ na konto wynosi ok 5.000 zł ?

    Jeśli macie jakiś doświadczenia w tej materii to będę wdzięczny za pomoc.

    Sender Bell

  • 2. Data: 2004-07-06 09:50:38
    Temat: Re: Linia kredytowa
    Od: "e-adam" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Sender Bell" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie średni miesięczy wpływ na konto wynosi ok 5.000 zł ?
    >
    > Jeśli macie jakiś doświadczenia w tej materii to będę wdzięczny za

    Witam!
    Miałem to samo w BGŻ.Mam tam konto firmowe od 2001 wpływy miesięczne około
    120tys.i osobiste wpływy różne od 2 do 10tys.Chciałem kredyt odnawialny w
    ROR i dla nich po okazaniu wszystkich pitów,zaświadczeń o niezaleganiu z
    US i ZUS i jeszcze poręczyciel do tego wyszło im że nie mam zdolności
    kredytowej i nie mogą mi dać kredytu.Coś za mało miałem w pitach.I tu
    ratunek mam jeszcze złote konto osobiste w PKo BP od 2001r wpływy od 3 do
    8 tys.I co sie dzieje bez żadnych pitów zaświadczeń i innych pierdół
    dostaje linie kredytową 40tys.Po złożeniu wniosku po 6 dniach s
    podpisywałem umowe.
    Pzdr
    e-adam

  • 3. Data: 2004-07-06 14:31:17
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Sender Bell napisał:

    > Ludzie na całym cywilizowanym świecie dostają limity po 6-8.000 zł przy
    > zarobkach rzędu
    > 1000-1200 zł/mc.

    Bo w Polsce ciagle panuje komunistyczne przekonanie, ze przedsiebiorca
    to bandyta, a budzetowicz to zloty czlowiek. Taki kraj.

    Bartol

  • 4. Data: 2004-07-07 05:28:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> wrote in message

    > Bo w Polsce ciagle panuje komunistyczne przekonanie, ze przedsiebiorca
    > to bandyta, a budzetowicz to zloty czlowiek. Taki kraj.

    Bartol, czy Ty masz pojecie o DG? ;) 50kPLN na zeznaniu ryczaltowca to
    rzeczywiscie malo.
    1/ 50kPLN to jest przychod
    2/ od tej kwoty trzeba odjac podatek 8,5%
    3/ obciazenia zwiazane z ZUS-em, pewnie ok 1kPLN miesiecznie
    4/ najwazniejsze, musimy uwzglednic koszty uzyskania przychodu.
    Moze sie okazac, ze dochod jest wlasnie w okolicach 1-1,5kPLN. A jesli firma
    nie ma podpisanego zadnego stalego kontraktu to w kolejnym m-cu moze nie
    miec zadnych dochodow.

    Maciej

  • 5. Data: 2004-07-07 10:09:28
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik MK napisał:

> [...]
    > nie ma podpisanego zadnego stalego kontraktu to w kolejnym m-cu moze nie

    Wyobraz sobie, ze mam, bo sam jestem przedsiebiorca. Poza tym to byla
    uwaga ogolna. Wez pod uwage ile kwitow musi nosic ze soba przedsiebiorca
    i jakie ma mozliwosci pozyskania pieniedzy w stosunku do Edzia z okienka
    pracujacego za 1000 zl miesiecznie na umowe o prace.

    A nikt sie nie zastanawia, ze Edzio to kaleka mentalny, ktory po
    wyrzuceniu z pracy pojdzie na zasilek, bo nie bedzie wiedzial jak
    poszukac sobie nowej pracy. :-P

    Z kolei Ziutek w banku (niewazne czy maly, czy duzy Ziutek) nie ma
    pojecia o prowadzeniu biznesu, wiec nie jest w stanie sobie nawet
    wyobrazic, ze mozna zarabiac pieniadze inaczej niz na umowe o prace. To
    w jaki sposob ma on potraktowac przedsiebiorce? Oczywiscie jak
    zlodzieja, bo niby skad pzedsiebiorca ma pieniadze, jesli nie pracuje na
    etacie? ;-)))))

    Bartol

  • 6. Data: 2004-07-07 13:46:24
    Od: "Sender Bell" <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 07 Jul 2004 12:09:28 +0200, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    napisał:

> [...]

    > To w jaki sposob ma on potraktowac przedsiebiorce? Oczywiscie jak
    > zlodzieja, bo niby skad pzedsiebiorca ma pieniadze, jesli nie pracuje na

    Potwierdzam te słowa :)
    Dopiero kiedy upwaznilem zone do tego konta, która pracuje na etacie, bank
    w trybie natychmiastowym
    przyznal limit 6000.- zl, przy zadeklarowanym przelewie 602 zł/mc.
    Nikt nie pyta, co to za etat, firma duża, mała, pewna, nie paewna ... eh :)

    Pani w okienku jako ciekawostkę powiedziała mi, że ma klienta który na
    rocznym zeznaniu podatkowym ma
    kwote 400.000 zł i po przepuszczeniu tego przez bankowe wzory, wyszło że
    ów klient zarabia 3.000 /mc i ewentualnie moze liczyć
    na jakiś limit.

    ROTFL.
    Ten system jest chory. :D

    Sender Bell

  • 7. Data: 2004-07-08 18:48:37
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To jest świat???
    To Białoruś a nie świat !!
    JaC

  • 8. Data: 2004-07-09 08:58:44
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > 8 tys.I co sie dzieje bez żadnych pitów zaświadczeń i innych pierdół
    > dostaje linie kredytową 40tys.Po złożeniu wniosku po 6 dniach s

    Tu potwierdzam. PKO BP najwyraźniej dba o swoich 'złotych'
    Nawet na mało używanym koncie (byle z dużym obrotem)
    można bez problemu uzyskać przyzwoitą linię kredytową (12.75%)
    wyłącznie na podstawie śr. obrotów i oświadczenia (SIC!) o dochodach.
    Żadnych papierów mimo prowadzenia DG.

    St.