    Date: Thu, 2 Dec 2021 17:55:52 +0100
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: _Master_ <M...@...pl>
    Subject: Likwidują LIBOR

    Jako szczęśliwy ;-) posiadacz kredytu frankowego mam się BAĆ?

    Jak czytam takie teksty:

    "Niewątpliwie jest to jedno z istotniejszych wyzwań dla rynku
    finansowego, gdyż spektrum możliwych rozwiązań i potencjalnych
    konsekwencji jest na tyle szerokie, że wymaga pogłębionej analizy
    prawnej oraz zindywidualizowanego podejścia produktowego (szczególnie w
    przypadku umów, które nie zawierają tzw. klauzul fallback). Warto
    również pamiętać, że presja czasowa, która wynika z planowanego
    zakończenia publikowania wskaźnika LIBOR po 2021 roku, bynajmniej nie
    uległa zmniejszeniu w związku z problemami wywołanymi pandemią COVID-19,
    gdyż decyzja dotycząca zaprzestania publikowania wskaźnika LIBOR nie
    uległa zmianie."

    https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/financial-serv
    ices/articles/newsletter/newsletter-legal-lipiec-202
    0/likwidacja-libor.html

    I dlaczego BPH przysłało mi andeks do podpisania w terminie 14 dni?
    Skoro to jest regulacja unijna to ma wejść w życie bo UE o mnie DBA ;-)

    Taki aneks może skutkować zmianami w terminach przedawnienia przy
    ewentualnym procesie "frankowym"?

    Jest jakaś tabelka ze spredem korygującym. Po co? Co trzeba korygować
    żeby SARON działał? Zarobi na tym bank czy ja jako słabsza strona umowy
    będąca pod szczególną ochroną UE?

    Po co to wszystko?
    Podpisać i nie zawracać sobie głowy bo bank dwa razy nie oszukuje na
    jednym kredycie? ;-)

    Pytania się mnożą ;-)