  • 1. Data: 2002-06-26 19:10:16
    Temat: Leasing gdzie ?
    Od: "Homar" <N...@p...onet.pl>

    Czy kto

  • 2. Data: 2002-06-26 19:18:43
    Temat: Re: Leasing gdzie ?
    Od: "Homar" <N...@p...onet.pl>

    Przepraszam tak se polecialo.
    Czy ktos z grupowiczow orientuje sie gdzie sie najbardziej oplaci i w jakiej
    walucie.

    pozdrawiam Homar

  • 3. Data: 2002-06-26 20:49:46
    Od: "Pirxx" <p...@m...icpnet.pl>

    > Czy ktos z grupowiczow orientuje sie gdzie sie najbardziej oplaci i
    w jakiej
    > walucie.
    > pozdrawiam Homar

    Jesli chodzi o walute, to radzilbym dobrze zastanowic sie nad PLN.
    Stopy sa jeszcze nadal sporo wyzsze niz np w EUR, wiec bedzie troche
    drozej, ale unika sie ryzyka kursowego. Ponadto unika sie tez efektu
    roznic kursowych, nie zwiazanych z ruchem walut. Szczegolnie ten drugi
    element jest czesto pomijany przez firmy przy analizie oplacalnosci.
    Wyglada to nastepujaco. Poniewaz z przepisow wynika ze oplaty za
    uslugi w Polsce mozna fakturowac i placic tylko w PLN, umowy leasingu
    dewizowego to tak naprawde umowy "denominowane" w danej walucie obcej
    (indeksowane do niej).
    Raty w umowie podawane sa w walucie, ale platne sa w PLN wg biezacego
    kursu. Roznice o ktorych wspominalem wynikaj z tego, ze cena zakupu
    przedmiotu leasingu jest przeliczana na walute najczesciej po kursie
    kupna, zas splaty rat po kursie sprzedazy (identycznie jest w
    kredytach denominowanych). W ten sposob, nawet jesli kurs waluty przez
    cala umowe bylby staly, to i tak przy takim przeliczeniu placimy ok.
    2-3% wiecej, niz wynika z samego kosztu leasingu w walucie.

    Pozdrawiam

    Pirxx

  • 4. Data: 2002-06-26 22:15:29
    Od: "Dariusz Leszczyński" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Pirxx" <p...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cala umowe bylby staly, to i tak przy takim przeliczeniu placimy ok.
    > 2-3% wiecej, niz wynika z samego kosztu leasingu w walucie.

    Teoretyzujesz czy wiesz z własnego doświadczenia??

    Mam osobiście dwa leasingi walutowe i cały czas analizuje ich relacje
    pomiędzy tymi samymi kosztami wyjściowymi , a opłatami w pln.
    na tą chwilę po 28 miesiącach różnica jest 18,8% taniej w walucie niż bym
    miał w pln.
    wniosek waluta, pewnie w dobrym momencie (ale o tym kto wie??)
    nieporównywalnie mniejsze oprocentowanie,
    dobrze jest popatrzeć na promocje u róznych dostawców pieniądza i jak pytał
    jeden z kolegów z grupy na stabilną pozycję tego dostawcy.
    z własnego doświadczenia EFL, można sie targować i mają duże rabaty w
    firmach które im sprzedają.
    chcą sprzedawać
    znajomi również mówili dobrze o Belu ( mają produkt przy samochodach "
    ubezpieczenie w racie" dobre przy szkodowych samochodach lub drogich markach
    , merc ,audii , bmw)

    jak więcej pytań to prv

    Pzdrv
    Darek Leszczyński