  • 11. Data: 2004-01-05 15:14:40
    Temat: Re: LUKAS - Tytuł płatności widmo ? ? ?
    Od: Fuma K <krzysp10_no.sp@m_wp.pl>

    Dnia 04-01-05 15:07, Użytkownik Stasio Podróżnik napisał:

    > Użytkownik "k32" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja też tak myślałem , że to nr transakcji albo nr bankomatu ... a tu ZONK -
    > Mam drugą transakcję z tym samym numerem (więc opcja numer transakcji
    > odpada), ale na KWOTĘ 27 PLN - więc NR BANKOMATU TEŻ ODPADA , chyba , że
    > bankomaty potrafią wydawać drobne ...
    >

    > No i bądź tu mądry i dojdź co to jest ...

    Prowizja za pobranie gotówki 900 zł * 3% = 27 zł

    --

    Fuma K

  • 12. Data: 2004-01-05 15:24:40
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO prawidłowo, w końcu to nie prowizja dla banku prowadzącego konto,a
    dla
    > PKO, więc dlaczego LUKAS ma kredytować prowizje za takie operacje?!?

    Zauważ, że wysokośc opłaty, którą LUKAS przekaże do PKO BP nie musi mieć NIC
    wspólnego z opłatą określoną w TOiP LUKASa i pobraną od klienta LUKASa...
    Idąc tym tropem - opłaty za wysłanie potwierdzenia transakcji też nie
    powinna być wrzucana do zaległych prowizji, bo przecież LUKAS musi poczcie
    zapłacić za znaczek, kopertę kupić, drukarni zapłacić za papier firmowy,
    tusz.
    Albo za korzystanie/wydanie/wznowienie karty - opłaty też bank musi ponosić
    koszty.

    Zresztą nieważne. Spojrzałem teraz i opłaty za miniwyciąg / sprawdzenie
    salda w bankomacie także są wykazywane jako operacja w bankomacie - a nie
    jako prowizja. A tutaj zawsze byłem przekonany, że są one wrzucane do
    zaległych prowizji. Więc albo myliłem się w tym punkcie, albo mylę się
    mówiąc, że opłata za wypłatę z obcego bankomatu nie będzie wrzucona do
    zaległych środków...

    Aż mnie korci sprawdzić saldo w bankomacie, gdy na rachunku jest 0,00 PLN.
    :-)

    Typuję jednak, że myliłem się mówiąc, że ta opłata będzie zaksięgowana nawet
    w przypadku braku środków na rachunku.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info

  • 13. Data: 2004-01-05 15:24:46
    Od: b...@o...pl

    > Ale przyznajesz, że jest to jednak PROWIZJA o czym dobrze wie mój bank , jak
    > i ew. bankomat ... Nie powinno być to zatem mi przedstawiane jako obciążenie
    > konta poprzez wypłatę w bankomacie - bo na to paragoniku żadnego nie dostaję
    > (Na transakcji za 900 pln nie ma mowy o prowizji) ...

    Jasne, że prowizja i powinna być stosownie opisana, czepialem ;) się
    tylko "zawieszania" takiej prowizji.

    M.S.

  • 14. Data: 2004-01-05 15:31:32
    Od: b...@o...pl

    > Typuję jednak, że myliłem się mówiąc, że ta opłata będzie zaksięgowana nawet
    > w przypadku braku środków na rachunku.

    Pozostaje dokonać doświadczenia ;) praktycznego, tylko kto zostanie królikiem
    doświadczalnym ;P i zaryzykuje "zepsucie" sobie historii konta ;P.

    Chociaż w praktyce to nic im się nie stanie jeśli opłatę zawieszą, rozlicza ją
    z datą zainstnienia, wezmą odsetki (te debetowe ;P ), a w razie "rezygnacji" z
    rachunku przekażą do windykacji ;P i po wszystkim.

    M.S.

  • 15. Data: 2004-01-05 15:39:58
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    > Pozostaje dokonać doświadczenia ;) praktycznego, tylko kto zostanie
    królikiem
    > doświadczalnym ;P i zaryzykuje "zepsucie" sobie historii konta ;P.

    Ja z chęcią ;) Ale musiałbym kredycik pewnie wyczerpać ;) ...
    Zatem nie dam rady ;)
    A może by tak prezesostwo lukasa poprosić ... im tam pewnie reklamacje
    pozytywnie rozpatrzą jakby co z miejsca ;)

    Pozdrawiam
    SP

  • 16. Data: 2004-01-05 15:46:58
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje dokonać doświadczenia ;) praktycznego, tylko kto zostanie
    królikiem
    > doświadczalnym ;P i zaryzykuje "zepsucie" sobie historii konta ;P.

    Nie tyle o historię chodzi, a o opłatę 30 PLN która jest przywalana z
    automatu przy każdym przekroczeniu salda. A jakoś nie uśmiecha mi się
    sponsorowanie LUKASa tą kwotą.

    Wydaje mi się, że wystarczyłoby sprawdzić saldo w bankomacie BZWBK, gdy na
    rachunku jest zero... Jeśli to zostanie zaliczone do zaległych prowizji [a
    najprawdopodobniej tak się stanie], to i z opłatą za pobranie środków z
    obcnego bankomatu nie powinno być problemów - pewnie będzie analogicznie.

    Coraz bardziej mnie to korci, ale karty nie mam. :-) Znaczy, zamówiłem sobie
    minutkę po północy z takim fajnym tekstem, zobaczymy, czy wyprodukują. :-)
    Jak ją dostanę, to sprawdzę. :-)

> [...]
    "rezygnacji" z
    > rachunku przekażą do windykacji ;P i po wszystkim.

    Oni chyba to normalnie księgują z datą kiedy na rachunku coś się pojawiło i
    opłata zostałą pobrana...

  • 17. Data: 2004-01-05 15:54:30
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:btc0td$if2$1@news.onet.pl...

    > Coraz bardziej mnie to korci, ale karty nie mam. :-) Znaczy, zamówiłem
    sobie
    > minutkę po północy z takim fajnym tekstem, zobaczymy, czy wyprodukują. :-)

    A mogę wiedzieć co i jak masz na myśli ?
    SP

  • 18. Data: 2004-01-05 15:57:30
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    <d...@c...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > sobie
    :-)

    > A mogę wiedzieć co i jak masz na myśli ?

    A postanowiłem Karola zmałpować. KARTA SKRADZIONA. Teraz wydanie karty jest
    za friko. Jak dotrze, to ją zastrzegę i znowu jakiś fajny tekst wymyślę,
    coby do kolekcji mieć, na przykład KUBUŚ PUCHATEK. :-)

    PS A nie mówiłem, że to był błąd, że wydawanie kart VE w LUKASie jest za
    friko ?

  • 19. Data: 2004-01-05 16:07:18
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:btc1h6$qmo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > za friko. Jak dotrze, to ją zastrzegę i znowu jakiś fajny tekst wymyślę,
    > coby do kolekcji mieć, na przykład KUBUŚ PUCHATEK. :-)

    To nadal nie kumam ... gdzie ten napis KUBUŚ PUCHATEK miałby być
    umiejscowiony ?

    SP

  • 20. Data: 2004-01-05 16:13:56
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > To nadal nie kumam ... gdzie ten napis KUBUŚ PUCHATEK miałby być
    > umiejscowiony ?

    Tam gdzie powinno być napisane WOJCIECH NAWARA
    :-)