  • 1. Data: 2002-02-05 22:23:57
    Temat: LG: Efektywne oprocentowanie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam problem -- jak się wyznacza efektywne oprocentowanie? Zawsze
    myślałem, że jednym i znanym wzorem. Dzwoniłem dzisiaj do LGLinii i
    pytałem o NetKonto i NetKombo. Panienka tłumaczyła, że:
    a) Konto jest 10,20% i kapitalizacja miesięczna
    b) NetKombo jest 10,80% i kapitalizacja roczna
    Zapytałem, jak to się przekłada na oprocentowanie efektywne. Kazała
    poczekać. Po kilku minutach wróciła i stwierdziła, że na netkoncie
    jest to 11,?? (nie pamiętam dokładnie), ale o NetKombo nie może mi
    udzielić takiej informacji dzisiaj i mam zadzwonić jutro. Czegoś tu
    nie rozumiem!
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-02-05 22:35:24
    Temat: Re: Efektywne oprocentowanie
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder
> [...]
    (..........) ale o NetKombo nie może mi
    > udzielić takiej informacji dzisiaj i mam zadzwonić jutro. Czegoś tu

    Nie rozumiesz, ze mozna nie rozumiec takiej prostej sprawy ;-)))
    to ta pani nie rozumie - jak jest roczna kapitalizacja to oprocentowanie
    efetywne jest takie jak nominalne (w skali rocznej).
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-02-05 23:32:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002 23:35:24 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

> [...]
    >to ta pani nie rozumie - jak jest roczna kapitalizacja to oprocentowanie
    >efetywne jest takie jak nominalne (w skali rocznej).

    Wiem, sorry, półroczna... Zjadło mi pół :-)

  • 4. Data: 2002-02-05 23:39:21
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > jest to 11,?? (nie pamiętam dokładnie), ale o NetKombo nie może mi
    > udzielić takiej informacji dzisiaj i mam zadzwonić jutro. Czegoś tu

    Nie da sie podac jednoznacznej stopy efektywnej do netKombo, bo to zalezy po
    jakim okresie od wplaty jest wyplata (kapitalizacja nigdy nie jest roczna,
    jest co najwyzej polroczna).
    Przykladowe przyblizone stopy efektywne jesli robisz wyplaty (i ponownie
    wplaty):
    co 1 miesiac nominalna 10,3 efektywna 10,80 (na netKoncie nom. 10,2 ef.
    10,69)
    co 2 miesiace nominalna 10,4 efektywna 10,86
    co 4 miesiace nominalna 10,6 efektywna 10,98
    co 6 miesiecy (zrobi sie automatycznie) nominalna 10,8 efektywna 11,09
    I po co stresujesz Pania Kasie ? :)

    pozdrawiam, Marek

  • 5. Data: 2002-02-05 23:52:52
    Temat: Odp: Efektywne oprocentowanie
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > b) NetKombo jest 10,80% i kapitalizacja roczna

    Regulamin LGnet par. 8 pkt. 4 (fragment):
    "(...) Odsetki od wkładu oszczędnościowego [dot. netKombo] przekazywane
    są na
    rachunek netKonto po upływie okresu deponowania lub po dniu całkowitej
    wypłaty
    wkładu oszczędnościowego."

    Oznacza to, że teoretycznie można tak manewrować środkami, by odsetki
    były kapitalizowane codziennie.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Berent

  • 6. Data: 2002-02-05 23:53:04
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypłaty
    > wkładu oszczędnościowego."
    >
    > Oznacza to, że teoretycznie można tak manewrować środkami, by odsetki

    No fakt, ale nawet w przypadku kapitalizacji ciaglej da to stope efektywna
    nizsza niz 10,74% (przy nominalnej 10,20), czyli nie oplaca sie.

    pozdrawiam, zetmarek