  • 1. Data: 2003-11-10 20:40:59
    Temat: Ktory bank dla mnie?
    Od: "MG" <s...@p...edu.pl>

    Witam!
    Wiem, ze podobne tematy byly poruszane na grupie dosyc czesto -- prosilbym
    Was jednak o porade, majac na uwadze moja sytuacje:

    1. Jestem studentem. 2 rok. W-wa.
    2. Nie posiadam wlasnych dochodow. Na koncie srednio kilkaset zl.
    3. Mam zagwarantowane miesieczne wplaty (staly przelew) w wysokosci 1500zl z
    konta Mamy :)
    4. Za kilka lat przewiduje stale dochody >2500 ;)
    5. Bank musi byc maksymalnie nowoczesny i przyjazny. Odpada kazdy z
    kolejkami / czekaniem.
    6. W przypadku bankowosci internetowej/telefonicznej NIE CHCE miec
    przypisanych numerow, ktore musze pamietac a ktorych nie moge samodzielnie
    wybrac. Np. numer klienta w mBank -- (logujac sie przez internet nie moge
    zamiast niego podac numeru karty, ktora jednoznacznie mnie identyfikuje).
    Nie lubie tez, gdy nie moge zmienic sobie PIN'u.
    7. Jesli zamawiam np. nowa karte -- chce ja miec najwyzej za kilka dni (nie
    tygodni).
    8. Bardzo wskazana wirtualna karta Visa/Mastercard, ktora na 100% zadziala w
    zagranicznych sklepach internetowych (mBank'owa nie dziala -- wiecej
    ponizej)

    Do tej pory mialem stycznosc z dwoma bankami :

    Citibank:
    Dobry, ale stosunkowo drogi. Zatrudniaja agentow ktorzy potrafia zadzwonic i
    probowac wcisnac cos, co jest calkowicie niepotrzebne. Kiedys niechcacy
    zalogowalem sie w Citiphone pod numerem karty mojej Mamy -- facet z ktorym
    rozmawialem BARDZO sie zirytowal -- podniosl glos na mnie!
    Zrezygnowalem, bo mialem jedynie karte dodatkowa do konta Rodzicow. Chcialem
    miec wszystko na siebie i znajomi namowili mnie na ...

    mBank:
    Zenada. Chcialem miec Visa Classic/Mastercard i na stronie znalazlem
    "Wirtualna karte Visa". Poprzednio mialem VC jako dodatkowa w Citi i
    uzywalem jej do platnosci internetowych za granica -- zapewnili mnie, ze
    karta wirtualna bedzie miala taka sama funkcjonalnosc jak "Visa Classic".
    Kiedy do mnie dotarla, okazalo sie ze jest "MO/TO transactions only" (tak mi
    powiedzial Pan na mCzat) i nie zaplace nia tam, gdzie potrzebowalem. Dziala
    tylko w wybranych sklepach. Na stronie zadnego info o tym.
    Od tygodnia czekam na nowa "Liste hasel jednorazowych" -- IMHO takie rzeczy
    powinni priorytetowo traktowac.
    PIN'u nie moge zmienic, numer klienta musze pamietac (zamiast numeru
    karty) -- generalnie mBank mnie wkurza...

    Na dodatek wlasnie moja karta przestala dzialac (rozmagnesowala sie, czy
    cos??) -- zeby dostac nowa, musze wyslac UMOWE. Za TYDZIEN mam do nich
    zadzwonic, to mi wysla wtedy!

    Zastanawiam sie nad MultiBank. Jaki bank doradzilibyscie latwoirytujacemu
    sie studentowi ? :)

    Z gory dzieki!

    --
    Pan Lasu

  • 2. Data: 2003-11-10 20:52:29
    Temat: Re: Ktory bank dla mnie?
    Od: "MG" <s...@p...edu.pl>

    Zapomnialem dopisac, ze mBankowy limit pojedynczej wyplaty 1000zl to
    stanowczo za malo.

  • 3. Data: 2003-11-10 21:14:16
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "MG"

    > Witam!
    > Wiem, ze podobne tematy byly poruszane na grupie dosyc czesto -- prosilbym
    > Was jednak o porade, majac na uwadze moja sytuacje:
    > (...)

    Nowa Visa Electron mBanku będzie miała limit wypłat 5000 zł i możliwość
    zmiany PIN.
    AFAIK - nie ma banku, w którym można sobie wybierać i zmieniać numer klienta
    do logowania. Hasło za to zwykle można - także w mBanku.
    W Multibanku mógłbyś dostać ewentualnie debetową, wypukłą Visę Classic za 30
    zł/rok za jakieś trzy miesiące pod warunkiem regularnych wpłat. Możesz się
    zalogować na numer karty nie tylko na sześciocyfrowy numer klienta. Licz się
    jednak z tym że to jest konto płatne, po złotówce za Multikonto Jestem i
    kartę VE do niego, a serwis telefoniczny i internetowy jest praktycznie
    identyczny z mBankiem.

    pozdr,
    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-11-10 23:37:43
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2003 21:40:59 +0100, MG napisal/a:

    > 1. Jestem studentem. 2 rok. W-wa.
    > 4. Za kilka lat przewiduje stale dochody >2500 ;)
    Weź pod uwagę, że banku nie wybierasz na całe życie i za jakiśc zas możesz
    go zmienić jak Twoje wymagania się zmienią.
    Fakt, że istnieje coś takiego jak przyzyczajenie.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-11-11 00:42:08
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:
    > AFAIK - nie ma banku, w którym można sobie wybierać i zmieniać numer
    > klienta do logowania. Hasło za to zwykle można - także w mBanku.

    Integrum BGŻ --> sam ustalasz swój login/hasło do profilu, a potem podajesz
    wskazanie tokena.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-11-11 08:21:54
    Od: "paulos23" <USUŃ_TOpaulos23@interia.pl>

    Użytkownik "MG" <s...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    (...)
    > Zastanawiam sie nad MultiBank. Jaki bank doradzilibyscie latwoirytujacemu
    > sie studentowi ? :)

    Zdecydowanie polecam Multibank - konto "Jestem" Korzystam z niego ponad 2
    lata i jestem b. zadowolony. Możesz się logować na nr karty, przy wpływach
    ~1000 pln na miesiąc możesz wyrobić sobie debetową Vise Classic (25 pln za
    rok, możliwość zdefiniowania PIN i limitów transakcyjnych) opłata za
    prowadzenie konta 1 pln/miesiąc, saldo debetowe 100 pln ;) na dzień dobry.
    Dostęp przez net, smsy...

    --
    paulos23

  • 7. Data: 2003-11-11 09:51:47
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    MG <s...@p...edu.pl> napisał(a):

    > Witam
    Witam
    > Wiem, ze podobne tematy byly poruszane na grupie dosyc czesto -- prosilbym
    > Was jednak o porade, majac na uwadze moja sytuacje:
    Dobrze ,że przedstawiasz swoją sytuację:)

    > 1. Jestem studentem. 2 rok. W-wa.
    Dobrze
    > 2. Nie posiadam wlasnych dochodow.
    Źle
    Na koncie srednio kilkaset zl.
    Dobrze
    > 3. Mam zagwarantowane miesieczne wplaty (staly przelew) w wysokosci 1500zl z
    > konta Mamy :)
    Dobrze;)
    > 4. Za kilka lat przewiduje stale dochody >2500 ;)
    Za kilka lat ,ta kwota może być niwiele warta a i teraz czasy niepewne...
    > 5. Bank musi byc maksymalnie nowoczesny i przyjazny.
    Dostęp przez internet , telefon i wap?
    Co oznacza "przyjazny"?Miłą obsługę czy preferencyjne kredyty?
    Odpada kazdy z
    > kolejkami / czekaniem.

    > 6. W przypadku bankowosci internetowej/telefonicznej NIE CHCE miec
    > przypisanych numerow, ktore musze pamietac a ktorych nie moge samodzielnie
    > wybrac.
    W większości banków pewne numery trzeba niestety pamiętać bo są one nadane
    przez bank
    Np. numer klienta w mBank -- (logujac sie przez internet nie moge
    > zamiast niego podac numeru karty, ktora jednoznacznie mnie identyfikuje).
    A zdajesz sobie sprawę ,że gdy ktoś pozna numer karty to może wtedy
    zablokować dostęp do konta???

    > Nie lubie tez, gdy nie moge zmienic sobie PIN'u.
    W wielu bankach można
    > 7. Jesli zamawiam np. nowa karte -- chce ja miec najwyzej za kilka dni (nie
    > tygodni).
    Mam nadzieję,żę roboczych?
    > 8. Bardzo wskazana wirtualna karta Visa/Mastercard, ktora na 100% zadziala w
    > zagranicznych sklepach internetowych (mBank'owa nie dziala -- wiecej
    > ponizej)
    A zwykła to nie może być?

    > Do tej pory mialem stycznosc z dwoma bankami :
    >
    > Citibank:
    > Dobry, ale stosunkowo drogi. Zatrudniaja agentow ktorzy potrafia zadzwonic i
    > probowac wcisnac cos, co jest calkowicie niepotrzebne.
    Racja
    Kiedys niechcacy
    > zalogowalem sie w Citiphone pod numerem karty mojej Mamy -- facet z ktorym
    > rozmawialem BARDZO sie zirytowal -- podniosl glos na mnie!
    Ja akurat się temu nie dziwię.Na jego miejscu zablokowałbym dostęp do takiego
    konta!!!BEZPIECZEŃSTWO JEST BARDZO WAŻNE!!!

    Polecam http://www.cafe.mbank.com.pl/delfin/nn/m2b.html
    Dziala
    > tylko w wybranych sklepach. Na stronie zadnego info o tym.
    Naprawdę???
    > Od tygodnia czekam na nowa "Liste hasel jednorazowych" -- IMHO takie rzeczy
    > powinni priorytetowo traktowac.
    A widać ją już w serwisie transakcyjnym??
    > PIN'u nie moge zmienic,
    W nowych kartach debetowych można , w kredytowych też:)
    numer klienta musze pamietac (zamiast numeru
    > karty)
    W banku nie dostaniesz "złotego numeru klienta" np.11 11 11 11
    -- generalnie mBank mnie wkurza...
    Mnie czasem też:)

    > Na dodatek wlasnie moja karta przestala dzialac (rozmagnesowala sie, czy
    > cos??)
    A może jakaś awaria była? i karta jest dobra.
    -- zeby dostac nowa, musze wyslac UMOWE.
    KAŻDY BANK WYMAGA PODPISANIA UMOWY
    Za TYDZIEN mam do nich
    > zadzwonic, to mi wysla wtedy!
    >
    > Zastanawiam sie nad MultiBank.
    Ma niewątpliwą przewagę nad mBankiem z tego względu ,że posiada placówki i
    pewne sprawy szybciej/łatwiej można załatwić niz przez telefon.
    Jaki bank doradzilibyscie latwoirytujacemu
    > sie studentowi ? :)
    Niema takiego banku . No może pakiet platynowy w Fortisie:))

    A poważnie :
    MultiBank
    Inteligo
    VWbankdirect
    Opanowanie i spokój w kontaktach z bankiem.

    > Z gory dzieki!

    Proszę bardzo
    Pozdrawiam
    Marcin