  • 1. Data: 2004-09-12 15:01:55
    Temat: Które banki prowadzą konta walutowe?
    Od: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl>

    Muszę otworzyć konto w EURO. Może ktoś wie, które banki prowadzą takowe (to
    ma byc rachunek bieżący a nie jakieś lokaty, fundusze etc.). Swego czasu w
    PEKAO S.A. miałem eurowe subkonto w eurokoncie. Jednak po wielu przykrych
    doświadczeniach z tą instytucją nie mam zamiaru do niej wracać. Nie wierzę,
    że to jedyny bank z kontami walutowymi w Polsce.

    Pzdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2004-09-12 15:29:20
    Temat: Re: Które banki prowadzą konta walutowe?
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Tomek Gilewicz napisał(a):

> [...]
    > doświadczeniach z tą instytucją nie mam zamiaru do niej wracać. Nie wierzę,
    > że to jedyny bank z kontami walutowymi w Polsce.

    Multibank na przykład

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-09-12 18:33:20
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Muszę otworzyć konto w EURO. Może ktoś wie, które banki prowadzą takowe
    > ma byc rachunek bieżący a nie jakieś lokaty, fundusze etc.).

    Np. ING - do konca pazdziernika karta Maestro do niego za darmo.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-09-12 19:25:48
    Od: "Ada" <a...@b...com>

    Citibank ma w swojej ofercie konta walutowe( mozesz ich miec w kazdej
    dostepnej tam walucie- tj Euro, Dolar, Frank szwajcarski, Funt Brytyjski).
    Konto działa na zasadzie subkonta do konta złotówkowego i nie jest z tytułu
    jego prowadzenia pobierana dodatkowa opłata. Natomiast w zaleznosci od tego
    gdzie pracujesz ( w jakiej firmie), bądź jakie będzie śrdenie saldo na
    rachunku możesz skorzystać z opcji konta darmowego, bądź płatne 9,99 zł
    miesięcznie ( pierwszy m-c i tak bezplatnie). W ramach tej opłaty masz
    prowadzenie konta, dostep do citiphone, internetu i karte maestro). Karte
    mozesz podpinać w zalezności od potrzeb i w kazdej chwili, nieskonczona
    ilosc razy i bezpłatnie bądź do konta złotówkowego, bądź do konta w Euro (
    tak , że np bedąc w kraju " euro" mozesz wyplacac z bankomatu wprost z konta
    Euro). Przelewy przez net tez są bezpłatne.

  • 5. Data: 2004-09-12 19:36:38
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-12 21:25, kiedy Ada napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > tak , że np bedąc w kraju " euro" mozesz wyplacac z bankomatu wprost z konta
    > Euro). Przelewy przez net tez są bezpłatne.

    Mamy nową reprezentantkę citi na liście? Powitać!

  • 6. Data: 2004-09-12 19:38:16
    Od: "Ada" <a...@b...com>

    Dobrze ze powitac a nie przegonic;)

  • 7. Data: 2004-09-12 19:44:51
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-12 21:38, kiedy Ada napisał(a) co
    następuje:

    > Dobrze ze powitac a nie przegonic;)

    Mnie citi skutecznie przegoniło., ale to wolny kraj...

  • 8. Data: 2004-09-12 20:56:39
    Od: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-09-12 21:38, kiedy Ada napisał(a) co
    > następuje:

    > Mnie citi skutecznie przegoniło., ale to wolny kraj...

    Powiem tak:

    1. MultiBank wydaje się być nie do pobicia. Zero opłat bez konieczności
    posiadania konta osobistego. Dzięki Markus Sprungk!

    2. Osobiście uważam, że obecność fachowych doradców na tej grupie jest jak
    najbardziej na miejscu. Myślę że każdy bank powinien mieć na etacie
    człowieka, który by śledził, co tam ludzie piszą na takiej grupie (jak się
    skarżą, jak chwalą konkurencję, czego oczekują). Mądrzy menadżerowie na
    pewno potrafią to wykorzystać. A moze tak się dzieje? Oczywiście doradca
    powinien być aktywny, czyli jak tylko zauważy, że ktoś szuka czeogoś, co on
    mu może zaoferować to powinien to zrobić. Brawo Ada. :-)

    3. Na potwierdzenie tego, co napisałem wyżej, oznajmiam, że dzięki Adzie
    pierwszy raz od wielu lat zajrzałem na www.citibank.pl i stwierdziłem, że
    konta w Citi nie są takie drogie, jak do tej pory sądziłem. 5 PLN to nie
    dużo zważywszy na darmowe przelewy, polecenia zapłaty i nawet wypłaty z
    bankomatów CB za granicą. Gdybe nie płatna karta debetowa i oprocentowanie w
    zawrotnej wysokości 0.1% dopiero powyzej 50kPLN (sic!) to kto wie, kto
    wie... Na razie "mój" mBank jest dla mnie tańszy (3% też nie poraża, ale
    przynajmniej nie muszę dopłacać do konta). Trochę lepiej byłoby gdybym mógł
    utrzymać na rachunku 25kPLN al nie mogę :-(. Ciągle nie należę jednak raczej
    do grupy targetowej CB ale już mi bliżej :-)

    Pozdrawiam i dziękuję Wam wszystkim!

  • 9. Data: 2004-09-12 21:10:21
    Od: "Ada" <a...@b...com>

    aż się zarumieniłam....
    w takim razie na osłodę... może rzeczywiście citi nie ma super
    oprocentowania na kontach ( praktycznie nie ma żadnego), ale za to ma badzo
    sympatyczne lokaty w ofercie- samodzielnie zakladane online- np T-lokata,
    ktora mozna zalozyc na tydzien czasu ( ok. 4% oprocentowanie- oczywiscie w
    skali roku) i po tyg zerwać... i prosze już sie robi konto opocentowane...
    p.s. ze względów podatkowych najbardziej opłaca sie lokowac po 1900 zł;)
    pzdr

  • 10. Data: 2004-09-13 06:09:04
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Ada" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > p.s. ze względów podatkowych najbardziej opłaca sie lokowac po 1900 zł;)

    Po co bawic sie z lokatami po 4%? ;-) Masz OKO w ING gdie jest 5,25% ;-)

    --
    JaKi