  • 11. Data: 2016-07-13 14:30:02
    Temat: Re: Kryzys po wlosku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57860bc3$0$12558$6...@n...neostrada.pl

    > W dodatku teraz dobra takie nietrwale :-)

    Dokładnie -- Monster potłukł się...

    > No i to tez nie dowod, ze pieniedzy musi przybywac.

    To dowód przybywania, nie przymusu.

    > Hm, a jak chcesz w obecnych czasach powiekszych ilosc pieniedzy i nie drukowac ?
    > No niby mozna, bankowa kreacja jest znana.

    BK oparta jest o kredytowanie podparte wiarą w wyprodukowanie towarów i usług.

    > Wiec to tylko kwestia ilosci tego dodruku ...

    > I to coraz szybciej :-)

    Jeśli szybkość wzrośnie (za sprawą wojny chociażby) zbyt
    gwałtownie -- będziemy mieli inflację mimo braku dodruku.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 12. Data: 2016-07-13 14:42:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dokładnie jak P0 okradło lepszy sort Polaków.

    -----
    w skarbcu pustka.

  • 13. Data: 2016-07-13 14:46:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 57860bc3$0$12558$6...@n...neostrada.pl
    >To dowód przybywania, nie przymusu.

    Jesli zysk, a raczej przychody, bank wydaje, to zaden dowod. Pieniadz
    krazy, a nie przybywa.

    Musialbys spojrzec naprawde na zysk, albo w "kapitaly wlasne".
    Rosna, rosna, wszystkim bankom rosna, to skad sie biora ? :-)

    >Jeśli szybkość wzrośnie (za sprawą wojny chociażby) zbyt
    >gwałtownie -- będziemy mieli inflację mimo braku dodruku.

    Jak bedzie wojna, to doddruk bedzie taki, ze wszelkie teorie beda
    diabla warte :-)

    Ale tak bez wojny ... myslisz, ze ludzie beda sklonni placic coraz
    wiecej za telewizor, wiedzac, ze on coraz krocej wytrzymuje ?

    J.

  • 14. Data: 2016-07-13 16:35:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57863819$0$659$6...@n...neostrada.pl

    > Jesli zysk, a raczej przychody, bank wydaje, to zaden dowod. Pieniadz krazy, a nie
    przybywa.

    Przybywa -- bank pożycza Ci 100 pln a Ty mu ,,oddajesz'' po roku 120 pln.

    > Jak bedzie wojna, to doddruk bedzie taki, ze wszelkie teorie beda diabla warte :-)

    I bez dodruku będzie inflacja -- po prostu zacznie brakować
    chleba tak mocno, że będzie trzeba zań płacić pierścionkami.

    > Ale tak bez wojny ... myslisz, ze ludzie beda sklonni placic coraz wiecej za
    telewizor, wiedzac, ze on coraz krocej wytrzymuje ?

    Przecięcie się curv (krzywych, bo kurwa to prosty_tutka) podaży i popytu ustala cenę.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 15. Data: 2016-07-13 16:36:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Podnoszenie podatków to grabież, nie kradzież.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

    " ąćęłńóśźż" nm5ge1$ld2$...@n...news.atman.pl

  • 16. Data: 2016-07-13 16:48:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 57863819$0$659$6...@n...neostrada.pl
    >Przybywa -- bank pożycza Ci 100 pln a Ty mu ,,oddajesz'' po roku 120
    >pln.

    Jak bank wyda 20 zl na swoje koszta, to zostaje tylko poczatkowe 100zl
    i nic nie przybywa.

    >I bez dodruku będzie inflacja -- po prostu zacznie brakować
    >chleba tak mocno, że będzie trzeba zań płacić pierścionkami.

    Ale to nie wiadomo - inflacja, czy deflacja zlota :-)

    >Przecięcie się curv (krzywych, bo kurwa to prosty_tutka) podaży i
    >popytu ustala cenę.

    A jak wiadomo przebieg tych krzywych zalezy m.in. od ceny.
    Telewizor to nie chleb - mozna bez niego zyc.

    J.

  • 17. Data: 2016-07-13 17:48:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 578654da$0$15208$6...@n...neostrada.pl

    > Jak bank wyda 20 zl na swoje koszta, to zostaje tylko poczatkowe 100zl i nic nie
    przybywa.

    Ale pieniędzy w ,,systemie'' przybywa.

    > Ale to nie wiadomo - inflacja, czy deflacja zlota :-)

    To problem dnia codziennego -- zawsze kalibracja polega na zestawianiu
    wyników z różnych źródeł... Tak kalibrujemy długość, masę, czas...

    telewizor, wiedzac, ze on coraz krocej wytrzymuje ?
    cenę.

    > A jak wiadomo przebieg tych krzywych zalezy m.in. od ceny.

    Cena zależy, nie cena dyktuje. Nieraz wykazałeś, iż myślisz niepoprawnie.
    Gdybyś miał swój biznes, wiedziałbyś o tym że nie Ty dyktujesz ceny, lecz
    tak zwany rynek, czyli rzeczywistość do której musisz (i Ty musisz, i inni
    ludzie też muszą) dostosować się.

    Tak jest dookoła nas -- w handlu, w usługach typu fryzjerstwo, w produkcji
    galanterii i żywności, w rolnictwie, wojsku, ale i tak samo jest w polityce,
    o czym nie każdy wie.

    Pokora to uznawanie zwierzchnictwa rzeczywistości nad sobą.

    głupiec myśli -- jestem synem sędzi, więc stoję ponad prawem

    Takie myślenie miejscami daje dobre wyniki -- będąc taką osobą można
    bezkarnie kraść i zabijać, ale (niestety? -- raczej na szczęście) nie
    można lewitować czy bezkarnie łamać praw matematyki...

    > Telewizor to nie chleb - mozna bez niego zyc.

    Można, dlatego cena telewizora niekoniecznie rośnie w czasie
    wojny, podczas gdy bez żywności nie można żyć niejako
    z definicji tejże żyw_ności.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 18. Data: 2016-07-13 18:33:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 578654da$0$15208$6...@n...neostrada.pl
    >Ale pieniędzy w ,,systemie'' przybywa.

    Nie przybywa, a przynajmniej nie musi.
    Bank np wydaje te 20zl na płace, a ja w banku pracuje i tam zarabiam
    na splate kredytu :-)

    Poza tym pomysl - skad ja mam wziac te dodatkowe 20 zl ? Przeciez
    sobie nie wydrukuje.
    Bank tez sobie nie wydrukuje, bo to moze tylko NBP zrobic.

    Zeby przybywalo to potrzebny jest jeszcze rzad, ktory wydrukuje i
    rozda.
    A rzad mi nie tylko nie da, ale jeszcze zabierze.
    Da "sobie" i "swoim". I wtedy owszem - przybedzie.
    (P.S. Emeryci sa "swoi")

    Jesli chodzi o Polske - to rzad obecnie ma bardzo ograniczone
    mozliwosci "drukowania" i cos mi sie wydaje, ze za to drukowanie drogo
    placimy ... USA.

    A osobna sprawa, ze we wspolczesnym swiecie faktycznie ilosc tego
    pieniadza rosnie.
    No bo bogaci zarabiaja coraz wiecej, wiec biedni sa coraz biedniejsi.
    To sie moze zakonczyc inflacja i drukowaniem lub rewolucja.
    Wszyscy wola inflacje :-)

> [...]
    >lecz
    >tak zwany rynek, czyli rzeczywistość do której musisz (i Ty musisz, i

    Ano rynek dyktuje, ale zeby ten rynek chcial placic coraz wiecej za
    telewizor, ktory coraz krocej pracuje, to mi sie nie wydaje.

    >Można, dlatego cena telewizora niekoniecznie rośnie w czasie wojny,

    Nawet bez wojny to cena elektroniki spada, taka branza.
    Ale chyba doczekalismy, ze sie stabilizuje...

    J.

  • 19. Data: 2016-07-13 20:33:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57866d53$0$15193$6...@n...neostrada.pl

    > Nie przybywa, a przynajmniej nie musi.

    Musi!!! Ale i ubywa.

    > Bank np wydaje te 20zl na płace, a ja w banku pracuje i tam zarabiam na splate
    kredytu :-)

    Przybywa, lecz Twoja praca jest jak fryzjerstwo -- efekty jej są ulotne. ;)

    > Poza tym pomysl - skad ja mam wziac te dodatkowe 20 zl ? Przeciez sobie nie
    wydrukuje.

    Bo (jak już pisałeś) teraz są bity elektroniczne jako
    pieniądz, podczas gdy kiedyś pieniądz był bity w mennicy.

    > Bank tez sobie nie wydrukuje, bo to moze tylko NBP zrobic.

    Bank mając ,,swoich'' 100 -- pożyczy Ci 90, wiec będzie
    w systemie 190, ale te 90 inny bank przerobi na 171,
    czyli razem 271 itd... (stosunek pewnie inny, ale zasada -- ta)

    > Zeby przybywalo to potrzebny jest jeszcze rzad, ktory wydrukuje i rozda.

    Nie jest potrzebny.

    > A rzad mi nie tylko nie da, ale jeszcze zabierze.

    Słusznie!!! ;)
    Ale przecież Ci zwróci -- wojskiem i policją [pałą po xupie] i innymi drogami...

> [...]

    > "drukowania" i cos mi sie wydaje, ze za to drukowanie drogo placimy ... USA.

    Nie USA, ale NATO. ;)

    NATO w Polsce jest potrzebne -- aby bić po xupach KODujących.
    Wcześniej przygotowywał się BKomorwoski -- do KODowania, teraz idzie deKODOwanie...
    Ale NATO wciąż taki sam i ten sam. :)

    > A osobna sprawa, ze we wspolczesnym swiecie faktycznie ilosc tego pieniadza rosnie.
    > No bo bogaci zarabiaja coraz wiecej, wiec biedni sa coraz biedniejsi.

    Jasne -- kiedyś biedacy mieszkali w rezydencjach (w kurnych
    chatach i w jaskiniach) a teraz cisną się w mieszkankach
    obcią_żony_ch kredytami frankowymi...

    Kiedyś i król żył biedniej od dzisiejszego przeciętniaka.

    https://youtu.be/EdmZYu9Lths?t=108

> [...]

    > Ano rynek dyktuje, ale zeby ten rynek chcial placic coraz wiecej
    > za telewizor, ktory coraz krocej pracuje, to mi sie nie wydaje.

    A jednak ludzie płacą coraz więcej za coraz mniej, gdyż zarabiają coraz więcej.
    Kiedyś z namaszczeniem kupowali (zwykle spod lady) magnetofon firmy Grundig,
    teraz kupują jakieś nagrywarki MP3 przy okazji kupowania bułek...

    Inflacja? Gdy byłem nastolatkiem, przeciętniak w Polsce zarabia równowartość 20
    dolarów USA.

    > Nawet bez wojny to cena elektroniki spada, taka branza.

    Nawet? Właśnie dlatego spada, gdyż nie ma wojen.

    > Ale chyba doczekalismy, ze sie stabilizuje...

    Raczej nie. Dolar skoczył ze 2 lata temu w górę, więc
    ceny skoczyły, gdyż niemal wszystko ciągniemy z Chin.

  • 20. Data: 2016-07-13 22:55:02
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-13 o 14:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dokładnie jak P0 okradło lepszy sort Polaków.

    Moze dlatego zadna wladza w PL nie chce wejsc do strefy euro.

    Pozdrawiam,
    Marcin