  • 1. Data: 2003-08-12 10:15:51
    Temat: Kredyt walutowy a złodziejskie widełki kupna-sprzedaży
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Hejho!

    Czy jest jeszcze jakiś uczciwy bank, który nie stosuje w kredycie walutowym
    chwytu, że bieżesz kredyt po ich kursie sprzedaży a spłacasz po kursie kupna?
    Kiedyś miałem w pekaosa liczony wg średniego kursu NPB w obie strony, ale teraz
    nie wiem jak jest.

    Jacek

  • 2. Data: 2003-08-12 10:26:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kupna?
    > Kiedyś miałem w pekaosa liczony wg średniego kursu NPB w obie strony, ale

    chyba GE był ostatnim ... ale już nie jest

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-08-12 10:59:57
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    kupna?
    > Kiedyś miałem w pekaosa liczony wg średniego kursu NPB w obie strony, ale

    W PeKaO SA nadal tak jest.

    m.

  • 4. Data: 2003-08-12 11:28:01
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kiedyś miałem w pekaosa liczony wg średniego kursu NPB w obie strony, ale

    Trochę Ci się pomyliło. Bierzesz po kursie (banku) kupna dewiz a spłacasz po
    kursie (banku) sprzedaży dewiz. Tensor1

  • 5. Data: 2003-08-13 11:04:41
    Od: "Jacek" <j...@W...onet.pl>

    > Trochę Ci się pomyliło. Bierzesz po kursie (banku) kupna dewiz a spłacasz po
    > kursie (banku) sprzedaży dewiz. Tensor1

    Kursy euro z dzisiaj (BZWBK)

    kupno: 4,2948, sprzedaż: 4,4478

    Jeśli jest tak jak mówisz, to nic tylko brać taki kredyt i od razu spłacać,
    hehe. Chyba jednak się tobie pomyliło...Anyway to miło, że PEKAOSA liczy nadal
    po średnim kursie.

    JS

  • 6. Data: 2003-08-13 11:35:56
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > hehe. Chyba jednak się tobie pomyliło...Anyway to miło, że PEKAOSA liczy

    Nie ma co się śmiać bo tensor ma rację. Wypłacają ci po kursie kupna (bo
    bierzesz w np. w eur a dostajesz złotówki) a ty im spłacasz po kursie sprzedaży
    (bo wisisz im w eur a spłacasz w złotówkach) - więc gdybyś dzisiaj wziął i
    spłacił to dostaniesz mniej a spłacisz więcej - ot cała filozofia :)

  • 7. Data: 2003-08-13 13:32:46
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > (bo wisisz im w eur a spłacasz w złotówkach) - więc gdybyś dzisiaj wziął i
    > spłacił to dostaniesz mniej a spłacisz więcej - ot cała filozofia :)

    Nie mam oczywiście żalu do Pana Jacka, o jego stwierdzenie że "mi się
    pomyliło". Nie każdy musi byc uważnym czytelnikiem tej grupy i wiedzieć,
    że "Tensor1" trochę zna się na kredytach.

    Omawiana procedura w większości banków jest następująca:

    Chcemy kredyt denominowany np 100 000 PLN w EURO. Bank udzielając tego kredytu
    (oczywiście w PLN) oblicza, że nasze zadłużenie w EURO będzie wynosić

    x[EURO] = 100 000 PLN/kurs_kupna_EURO

    To zadłużenie spłacamy (oczywiście w PLN) po kursie sprzedaży, co znacza, że
    aby spłacić tylko kapitał musimy zapłacić y złotych

    **********************************
    y = x*kurs_sprzedaży_EURO = 100000*kurs_sprzedaży_EURO/kurs_kupna_EURO
    Ponieważ kurs sprzedaży jest większy niż kurs kupna to y > 100000.

    To jest cała filozofia. Radzę Panu Jackowi aby dokładnie się z nią zapoznał i
    przekazał innym, którzy o tym nie wiedzą. Serdeczne pozdrowienia dla obydwu
    Panów, Tensor1.

  • 8. Data: 2003-08-13 13:45:25
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    Teraz to już Pan Jacek zrozumiał na pewno :)

  • 9. Data: 2003-08-14 05:45:22
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Absolutnie zaden bank nie liczy po kursie srednim. Wlacznie ze zlodziejskim
    PeKaO SA.
    Cos ci sie potastalo. nie wprowadzaj ludzi w blad.
    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bhahbd$mvf$1@inews.gazeta.pl...

  • 10. Data: 2003-08-14 07:37:59
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Jacek"
> [...]
    kupna?
    > Kiedyś miałem w pekaosa liczony wg średniego kursu NPB w obie strony, ale

    po prostu musisz przyjac, ze tak na prawde bierzesz wiekszy kredyt :-(
    w zamian masz nizsze oprocentowanie, nadzieje, ze kurs waluty pojdzie w dol
    i niepewnosc, czy aby nie pojdzie w gore...
    niektorzy na tej grupie mowia, ze trzeba jeszcze miec do tego "mocne nerwy"

    Grzegorz