  • 1. Data: 2002-07-16 11:38:08
    Temat: Kredyt spłacany w walucie
    Od: Jarek Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Czy jakiś bank oferuje walutowy kredyt hipoteczny, który można spłacać w
    walucie? Chodzi o taki przypadek, gdy biorę kredyt np. w EURO, dostaję go po
    przeliczeniu w PLN, ale spłacam go też w EURO z rachunku prowadzonego w EURO.
    ________
    Jaroslaw Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 2. Data: 2002-07-17 06:59:43
    Temat: Re: Kredyt spłacany w walucie
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002 13:38:08 +0200, Jarek Palka
    <j...@i...KILLSPAM.pl> wrote:

> [...]
    >przeliczeniu w PLN, ale spłacam go też w EURO z rachunku prowadzonego w EURO.

    wydaje mi sie, ze PKO BP. Tak przynajmniej zrozumialem.

    Ide do kasy i wplacam PLN (tyle aby bank kupil za odpowiednio euro)
    lub wplacam/przelew z konta na ich konto w PLN (troche lepszy kurs niz
    przez kase) lub Euro.

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 3. Data: 2002-07-17 19:32:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    <j...@i...KILLSPAM.pl> wrote:

> [...]
    >przeliczeniu w PLN, ale spłacam go też w EURO z rachunku prowadzonego w EURO.

    Zaden. Rozliczenia w Polsce musza byc prowadzone w obowiazujacej tu
    walucie.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-07-17 19:41:21
    Temat: Re: Re: Kredyt spłacany w walucie
    Od: qwerty40 <q...@h...pl>

> [...]
    EURO.

    > Z tego co wiem, posiadając konto walutowe można zlecić przelewy z tego
    konta.Ostatecznie rozliczenie nastąpi w plz, ale Ciebie to już nie
    interesuje.

    qwerty40

  • 5. Data: 2002-07-17 20:06:33
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    EURO.

    > Zaden. Rozliczenia w Polsce musza byc prowadzone w obowiazujacej tu
    > walucie.

    Dokladnie, a nazywa sie to zasada nominalizmu art. 358 kc :DDD

  • 6. Data: 2002-07-18 08:43:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    EURO.

    > Zaden. Rozliczenia w Polsce musza byc prowadzone w obowiazujacej tu
    > walucie.

    A jak to sie ma do kredytow gospodarczych?

    Karol

  • 7. Data: 2002-07-18 09:34:55
    Od: "JK" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> napisał(a):

    > Zaden. Rozliczenia w Polsce musza byc prowadzone w obowiazujacej tu
    > walucie.

    W PKO BP mozna splacac kredyt hipoteczny z konta walutowego w EUR.

    Pozdrowienia

    JK

  • 8. Data: 2002-07-18 18:16:42
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 18 Jul 2002 09:34:55 +0000 (UTC), "JK"
    <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >W PKO BP mozna splacac kredyt hipoteczny z konta walutowego w EUR.

    Jestes pewnie, ze mozna majac kredyt denominowany w EUR splacic rate
    przelewajac z rachunku walutowego doklanie taka kwote waluty ile
    wymosi rata ? Nie ma tam po drodze jakiegos podwojnego przewalutowania
    ?

  • 9. Data: 2002-07-19 05:47:53
    Od: " JK" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]

    > przelewajac z rachunku walutowego doklanie taka kwote waluty ile
    > wymosi rata ? Nie ma tam po drodze jakiegos podwojnego przewalutowania

    Tak, jestem pewien. Przewalutowanie wchodzi w gre dopiero w momencie
    powstania zadluzenia przeterminowanego. Zreszta, mozna splacac ten kredyt
    nawet bez konta walutowego, wplacajac gotowka EUR na rachunek kredytowy.

    Pozdrowienia

    JK

  • 10. Data: 2002-07-19 09:16:09
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik " JK"

    > Tak, jestem pewien. Przewalutowanie wchodzi w gre dopiero w momencie
    > powstania zadluzenia przeterminowanego. Zreszta, mozna splacac ten kredyt
    > nawet bez konta walutowego, wplacajac gotowka EUR na rachunek kredytowy.

    dziwne, to by znaczylo ze rozne banki podchodzą różnie do takiej samej czynności
    Ze 2-3 miesiące temu Janusz Weiss przez kilka dni badał tą sprawę w PekaoSA bo:
    - najpierw klient mówił że nie można,
    - rzecznik prasowy że można z walutowego przelewać (ale nie wpłacać) dokładnie
    kwotę waluty
    - słuchacze, że g...prawda
    - rzecznik, że faktycznie można walutowe ale denominowanych nie mozna bo bank
    chce PLN i jak przelejesz walutę to bank ją od ciebie kupi (walutą chciał
    spłącać ktoś kto pojechał pracować do Niemiec).
    Mysle, ze PKO BP jest podobnie - gdyby można splacac walutą to zadzwońcie do
    Weissa do radia Zet, już on sobie poużywa na bankach
    *** blad ***