  • 1. Data: 2009-11-09 17:01:47
    Temat: Kredyt na mieszkanie a umowa o dzieło
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam juz jedno mieszkanie, ale chciałbym kupić drugie, żeby polepszyć sobie
    standard, a to stare wynająć. Pracuję na umowy o dzieło (mam z nich tak
    5-6k na rękę miesięcznie), raczej stabilne dochody. Jak wygląda obecnie
    możliwość otrzymania kredytu na mieszkanie. W banku mi mówią, że nie ma
    problemu, ale wiem, że tak wszędzie obiecują, ale potem, jak przychodzi co
    do czego, zaczynają się schody. Mój kolega ma naprawdę dobrą umowę o pracę i
    tylko w jednym banku mu ostatecznie przyznali kredyt.

  • 2. Data: 2009-11-09 17:13:33
    Temat: Re: Kredyt na mieszkanie a umowa o dzieło
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > przychodzi co do czego, zaczynają się schody. Mój kolega ma naprawdę
    > dobrą umowę o pracę i tylko w jednym banku mu ostatecznie przyznali kredyt.

    skoro tak w banku powiedzieli to idź tam i załatwiaj...;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-11-09 17:56:38
    Od: Aga <a...@w...vp.to.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > przychodzi co do czego, zaczynają się schody. Mój kolega ma naprawdę
    > dobrą umowę o pracę i tylko w jednym banku mu ostatecznie przyznali kredyt.

    Zwykle banki biorą pod uwagę połowę Twojego dochodu netto pomniejszonego
    o podatek dochodowy liczony od całego zarobku netto. Zazwyczaj, bazują
    na okresie 6 miesięcznym ale tez często zdarza sie wymóg abyś otrzymywał
    taki dochód przynajmniej od 24 miesięcy, licząc wstecz bez przerwy.
    Pozdrawiam
    Aga S.

  • 4. Data: 2009-11-09 18:28:06
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Złoż papiery (całe komplety!) w kilku bankach i czekaj na odpowiedzi.

    MichalL

  • 5. Data: 2009-11-09 19:02:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Złoż papiery (całe komplety!) w kilku bankach i czekaj na odpowiedzi.
    >
    > MichalL

    ale najpierw odwiedź jakiego pośrednika i trochę go pomęcz - dowiesz
    się, w których bankach warto składać wniosek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-11-09 21:48:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michał <m...@o...pl> writes:

    > Witam,

    [...]
    ALe jakie jest właściwie pytanie?
    KJ

    --
    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 7. Data: 2009-11-10 02:10:44
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Spróbuj w PeKaO BH pod hipotekę obecnego mieszkania (maks do 60% wyceny).
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-11-13 13:05:43
    Od: Thomas <k...@g...com>

    On 10 Lis, 03:10, ąćęłńóśżź <u...@w...eu> wrote:
    > Spróbuj w PeKaO BH pod hipotekę obecnego mieszkania (maks do 60% wyceny).
    > JaC

    Jesli juz to (teraz) do 100% wartosci bankowo-hipotecznej.

    Thomas

  • 9. Data: 2009-11-16 20:52:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 9 Lis, 18:01, Michał <m...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam juz jedno mieszkanie, ale chciałbym kupić drugie, żeby polepszyć sobie
    > standard, a to stare wynająć.

    odsetki i koszty wynajmu zjedzą zyski, a stresów też nie unikniesz :-(
    lepiej sprzedaj stare i dołóż do nowego, kredyt mniejszy, mniej
    płacisz i... masz swój wyższy standart :-)

    > Pracuję na umowy o dzieło (mam z nich tak
    > 5-6k na rękę miesięcznie), raczej stabilne dochody. Jak wygląda obecnie
    > możliwość otrzymania kredytu na mieszkanie.

    mam podobną sytuację, hipotekę próbowałem najpierw w citi, ale
    konsultant sam nie bardzo wiedział jakie dokument mam dostarczyć
    (najlepiej wszystko co mam, powiedział :-)), potem pojawiały się różne
    schody, a to musiałbym znaleźć ponadstandartowe zabezpieczenie, a to
    więcej kredytu, a to wyższe odsetki, zrezygnowałem, w polbanku miła
    Pani z pogardą rzuciła: takim to my nie dajemy :-), wyszedłem, w końcu
    wziąłem w santanderze, zdolność liczyli od zarobków brutto minus
    zaliczka na podatek (czyli tyle ile dostaję na rękę), warunki takie
    jak dla "normalnych" klientów, dostarczyłem umowy z 6 ostatnich
    miesięcy i (ważne!) oświadczenie pracodawcy, że współpraca jest od
    tego i tego roku, ma stały charakter i będzie kontynuowana w
    przyszłości, taki komplet dokumentów od kilku najważniejszych
    zleceniodawców dający w sumie jakąś tam przyzwoitą sumę dochodów,

    pozdrawiam
    s_13