  • 1. Data: 2002-06-18 07:41:07
    Temat: Kredyt na kupno mieszkania
    Od: "Robert K.\(Beer\)" <be_erUSUŃ@poczta.onet.pl>

    Witam
    Widzę, że temat pojawia się dość często, ale mimo wszystko
    zaryzykuję:
    Jaki banki i jaką walutę polecicie ?
    Zamierzam kupić mieszkanko w cenie ~90 000 zł.
    Oczywiście wymagane przez większość banków 20% posiadam.
    Czyli potrzebuję kredyt ~70 000.
    No i co wymyśleć ? Suma jest - jak dla mnie - ogromna!
    Wiem już, że mimo niewielkich dochodów (moich i żonki)
    spełniamy warunki "zdolności kredytowej" w niektórych
    bankach, więc kredyt możemy otrzymać.
    Który bank wg Was oferuje obecnie najkorzystniejsze kredyty?
    Jak to jest ze zwrotem spłaconych odsetem z budżetu ?
    Czy dotyczy to TYLKO wybranych ofert? Np. tylko kredyty
    złotowe ? A może tylko jeden, określony rodzaj kredytu
    w określonym banku ? ;-)
    Rzućcie garścią porad.

  • 2. Data: 2002-06-18 08:21:55
    Temat: Re: Kredyt na kupno mieszkania
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Robert K.(Beer)" <be_erUSUŃ@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    > Jaki banki i jaką walutę polecicie ?

    Obecnie polecam MultiBank. Wprowadzili "plany finansowe"
    1. MultiPlan - Podstawą jest kredyt hipoteczny/mieszkaniowy. Dostępny w
    złotówkach i w walucie. Ja mam w CHF - oprocentowanie nominalne 3,9 - 4,3 %.
    Ja mam np. 4,0 %
    Jeśli spłacisz część kredytu, możesz "dobić" dalej np. na samochód z
    oprocentowaniem dalej na poziomie kredytu mieszkaniowego

    2. WWJ - Wszystko W Jednym - to działa na zasadzie olbrzymiej linii
    kredytowej. Dostępny tylko w złotówkach. Spłacasz część - zwiększa Ci się
    dostępny limit, itd.

    > Jak to jest ze zwrotem spłaconych odsetem z budżetu ?
    > Czy dotyczy to TYLKO wybranych ofert? Np. tylko kredyty
    > złotowe ? A może tylko jeden, określony rodzaj kredytu
    > w określonym banku ? ;-)

    Nie ma znaczenia waluta kredytu. Natomiast, odsetki od kredytu odliczane są
    w PITcie TYLKO jeśli kredyt wzięty jest na zakup mieszkania na rynku
    pierwotnym i TYLKO jeśli wcześniej nie odliczałeś nic z tytułu "dużej ulgi
    budowlanej" ani z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej. Odsetki odlicza
    się dopiero w zeznaniu podatkowym za rok następny w którym została ukończona
    budowa (moja kończy się w w 2002 - odliczyć mogę dopiero w PIT-cie za 2003 -
    ale tego nie jestem na 100% pewien).

    Jeśli nie pili Cię bardzo, to w sierpniu MultiBank ma uruchomić trzeci plan
    finansowy, który z zapowiedzi wygląda dość ciekawie. Poczytaj na
    www.planyfinansowe.com.pl
    Wysokości oprocentowania tamźe.

    Pozdrawiam
    Janusz Sokołowski

  • 3. Data: 2002-06-18 08:42:09
    Od: "cvc" <0...@0...00>

    Millenium.
    CHF 3,25%
    USD 4,15-4,95%(W zalezności od pierwszej wpłaty-w twoim wypadku chyba 4,95%)

  • 4. Data: 2002-06-18 09:06:51
    Od: "Robert K.\(Beer\)" <be_erUSUŃ@poczta.onet.pl>

    "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> napisał:
    > 1. MultiPlan - Podstawą jest kredyt hipoteczny/mieszkaniowy. Dostępny w
    > złotówkach i w walucie. Ja mam w CHF - oprocentowanie nominalne 3,9 - 4,3
    %.

    Dzięki na obszerne info.
    Na czym ma polegać ów wielki plus Planów Multibanku ?
    Na tym, że nie płacę "belkowego" z RORu ?
    Przecież to groszowe sprawy!

    > Jeśli spłacisz część kredytu, możesz "dobić" dalej np. na samochód z
    > oprocentowaniem dalej na poziomie kredytu mieszkaniowego

    Kuszące :-)
    Chociaż można się nieźle "zapędzić" i ciężko będzie z tego wybrnąć
    w oznaczonym czasie....

    > Nie ma znaczenia waluta kredytu. Natomiast, odsetki od kredytu odliczane

    > w PITcie TYLKO jeśli kredyt wzięty jest na zakup mieszkania na rynku
    > pierwotnym

    A tu mnie zasmuciłeś :-(
    Okropnie :-((((
    Nowe mieszkanko, to jednak duuuże wyzwanie.

    No trudno.. - jeszcze raz dzięki za info.
    Pozdrawiam

    Aha - Twoje inf. są pewne ? W tej sprawie odsetek od kredytu ?
    Gdzie można o tym poczytać ? (coś z rządowych stronek może ?)

  • 5. Data: 2002-06-18 10:16:01
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    > %.
    >
    > Dzięki na obszerne info.
    > Na czym ma polegać ów wielki plus Planów Multibanku ?
    > Na tym, że nie płacę "belkowego" z RORu ?
    > Przecież to groszowe sprawy!

    Nie. Po pierwsze odsetki od kredytu. A poza tym, każda wpłata na konto (np.
    pensja) zminejsza Ci zadłużenie.

    Ustawa do zdobycia na stronie sejmu

    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2002-06-18 21:45:22
    Od: "leniuch" <w...@s...dhs.org>

    Użytkownik "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:aemqbt$dih$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Jeśli spłacisz część kredytu, możesz "dobić" dalej np. na samochód z
    > oprocentowaniem dalej na poziomie kredytu mieszkaniowego

    Faktycznie MultiPlany sa bardzo fajne, ale chyba jednak nie skorzysta z nich
    Robert K. :

    wartosc zabezpieczenia hipotecznego (czyli w tym przypadku kupowanego
    mieszkania) musi wynosic min.100.000 pln , bank kredytuje max. 80% czyli
    min. kwota kredytu to 80.000pln.
    Rozwiazaniem w tym przypadku jest "po prostu" wybor innego, wiekszego,
    drozszego mieszkania ...

    > 2. WWJ - Wszystko W Jednym - to działa na zasadzie olbrzymiej linii
    > kredytowej. Dostępny tylko w złotówkach. Spłacasz część - zwiększa Ci się
    > dostępny limit, itd.

    Tak, jest to olbrzymia linia kredytowa ale tylko na 3 lata !!!

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 7. Data: 2002-06-18 22:25:57
    Od: "leniuch" <w...@s...dhs.org>

    Użytkownik "leniuch" <w...@s...dhs.org> napisał w wiadomości

    > Tak, jest to olbrzymia linia kredytowa ale tylko na 3 lata !!!

    Nim ktos zauwazy, szybko sama sprostuje:
    na stronach Multi pisza, ze WWJ jest na 20 lat , wiec faktycznie bardzo
    wygodne.
    Info o 3 latach uzyskalam wczoraj od teleserwisantki :-(((

    Bardzo przepraszam z wprowadzenie zamieszania
    kasia