  • 1. Data: 2002-06-18 05:41:23
    Temat: pytanie : Kasa Mieszkaniowa
    Od: W...@t...pl (Lesniewski Wojciech)

    czy ktoś już brał kredyt w kasie mieszkaniowej ? dają tak jak jest napisane
    w umowie ? czy starają się "ograniczyć" kwotę do wypłaty ? ( domagając się
    różnych dziwnych zabezpieczeń ) W BPH jest napisane ,że kretyt od 100 do
    150% zebranej kwoty ( w zależności od uznania banku :)) ) Jak jest naprawdę
    ?

  • 2. Data: 2002-06-18 10:14:42
    Temat: Re: pytanie : Kasa Mieszkaniowa
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    Prawda jest taka, ze mozesz faktycznie dostac ten kredyt, ale jest tak jak z
    odliczeniami na oszczedzanie w kasie - tam musisz udokumentowac wydatki na
    cele mieszkaniowe,a przy kredycie musisz przekonac bank, ze wydatki maja byc
    wlasnie na ten cel, np. poprzez wplacenie zaliczki w spoldzielni badz przez
    skorzystanie z oferty mieszkaniowej oferowanej przez bank i wspolpracujace z
    nim spoldzielnie.

    Pozdrawiam,
    Ziuciu

    Użytkownik "Lesniewski Wojciech" <W...@t...pl> napisał w
    wiadomości
    biuro.telbank.pl...

  • 3. Data: 2002-06-18 10:26:24
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "ziuciu" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przez
    > skorzystanie z oferty mieszkaniowej oferowanej przez bank i wspolpracujace

    W znanym mi przypadku bank (KM) przelal kredyt na ROR na podstawie
    oswiadczenia/deklaracji, ze zostanie on przeznaczony zgodnie z celem
    oszczedzania.

    Karol

  • 4. Data: 2002-06-18 12:14:31
    Od: "PiotrC" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > W znanym mi przypadku bank (KM) przelal kredyt na ROR na podstawie
    > oswiadczenia/deklaracji, ze zostanie on przeznaczony zgodnie z celem
    > oszczedzania.
    O ktorej KM piszesz? Za jakis czas bedzie i mnie to dotyczylo, wiec ciekaw
    jestem, czy bede mogl otrzymac uzbierane pieniadze na ROR.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2002-06-18 12:54:53
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "PiotrC" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > O ktorej KM piszesz? Za jakis czas bedzie i mnie to dotyczylo, wiec ciekaw
    > jestem, czy bede mogl otrzymac uzbierane pieniadze na ROR.

    Pekao. Wyplata jesien 2000.

    Karol

  • 6. Data: 2002-06-18 12:56:26
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > O ktorej KM piszesz? Za jakis czas bedzie i mnie to dotyczylo, wiec ciekaw
    > jestem, czy bede mogl otrzymac uzbierane pieniadze na ROR.

    Uzbierane to na 100% na ROR. Nawet bez oswiadczenia.

    Karol

  • 7. Data: 2002-06-18 16:47:00
    Od: <y...@y...pl>

> [...]

    > 150% zebranej kwoty ( w zależności od uznania banku :)) ) Jak jest naprawdę
    Witam
    Jeśli BPH No to masz prze.....ne
    1. Znam osobiście 4 przypadki osób które nie otrzyały kredytu z powodu braku
    zdolności ponieważ: -posiadały wolny zawód, chciały przeznaczyć kredyt na
    spłatę innego(budowlano hipotecznego) itp, budowały metodą gospodarczą.
    2. Standardem jest rządanie przez bank zabezpieczen znacznie przewyższajcych
    zabezpieczenia dla analogicznych kwot w innych kredytach(nawet w tym samym
    banku)
    3. Otrzymanie kredytu trwa zwykle 6 miesięcy od daty zakończenia oszczedzania,
    a na jego wydanie masz czas 6 mc-y ale nie dłużej niż do końca roku
    kalendażowego w którym otrzymałeś kredyt.
    4. Nie sptkałem nikogo kto otrzymałby 150% zgoromadzonej kwoty. Na wielkość
    kredytu nie miało wpływu ani wysokość kwoty zgormadzonej, ani wysokość i
    terminowość wpłat ani wysokość(w tym przypadku niskość) oczekiwanej kwoty
    kredytu. Nawet wydłużenie okresu oszczedzania i wpłata dużych kwot. Tylko
    czysta zdolność kredytowa w oparciu o ratę w odniesieniu do okresu
    zadeklarowanego. Czyli mówiąc po ludzku jak zadeklarowałeś 3 lata po 1000 zł,
    potem przedłużyłeś o 2 lata i wpłacałeś po 2000 zł teretycznie możesz sie
    ubiegać o jakieś 130 000 a w praktyce dostaniesz je tylko wtedy jeśli masz
    zdolność na ok.3610 zł miesięcznie(czyli po doliczeiu kosztów życia dochody na
    poziomie conajmniej 5000zł netto miesięcznie). Nie znam kogoś takiego kto mając
    takie dochody nie miałby sprawy mieszkania z głowy.
    5. Nie spotkałem nikogo kto otrzymałby wydłużenie okresu spłaty(standardowo
    równe okresu oszczedzania)
    6. Nikt w BPH nie informuje ze kredyt mniejszy od kwoty zgromadzonej jest
    tańszy niż od kwoty wyższej. Musisz sie dopytać albo tak jak moi znajomi
    dowiesz się przypadkiem o ile sama pani w oddziale o tym wie.
    7. Bank oczekuje przedstawienia faktur VAT(i tylko takie uznaje) na kwotę
    kredytu a niekiedy również na kwotę zgromadzoną, którą przeznaczasz na cel
    mieszkaniowe. Ma prawo wysłąć ci na budowę lub do domu inspektora w celu
    sprawdzenia.
    8 Jeśli decydujesz się na zabezpieczenie w formie hipoteki bank wysyła swojego
    rzeczoznawcę za którego ty płacisz 1000zł (cena rynkowa wyceny 500-900zł lub %
    od wartości nieruchomości). Jesli nie dostaniesz kredytu to nie otrzymujesz
    nawet jego opinii(wyceny). Żeby było śmieszniej nie dostajesz rachunku i nie
    możesz tego w żaden sposób odliczyć.
    9. W ramach umowy kredytowej masz obowiązek przedkłądać corocznie do banku PIT
    (dziwne o tyle że zwykle oczekiwane jest informowanie o zmianach w dochodach i
    ew. zdolności czyli innych kredytach, dzieciach, dodatkowych pracach itp. )
    10. Oprocentowanie kredytu w KM jest porównywale z oprocentowaniem kredytów
    komercyjnych w EURO i CHF nawet w samym BPH czy HVB(główny udziałowiec).

    I na koniec pocieszenie!
    Jeśli grzeczenie zrezygnujesz z brania kredytu w KM to wzorem mojego kumpla
    powinienes dotać odsedki podwyższone jakie 0,05% (w skali roku)!
    Było warto?

    Z pozdrowieniami dla naiwnych
    Yorge

  • 8. Data: 2002-06-18 17:33:07
    Od: "Jurek" <j...@a...net>

    Najważniejsze jest to że można nadal odliczac....

    Po co potem brać kredyt kontraktowy...???
    Nie brac, jak robią takie problemy....

    Wpłacać na KM, odliczać 30 %, i jednocześnie odkładać na innym, już dobrze
    oprocentowanym koncie na nowy dom, albo mieszkanie....

    Po okresie oszczedzania wyplacic kase, i tyle....

    Fiskus jak będzie chciał Cie sprawdzić czy kupowałeś mieszkanie, to pokażesz
    mu rachunek (-ki) i tyle....

    Pamiętaj tylko że te 30 % jakie odzyskałes od fiskusa, nie mogą być większe
    niż 19 % tego Twojeo miszkania, lub materiałów potrzebnych do budowy
    domu....

    I już!

    Tak ja to widze....

    Any questions????

  • 9. Data: 2002-06-19 08:43:29
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Jurek" <j...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wpłacać na KM, odliczać 30 %, i jednocześnie odkładać na innym, już dobrze
    > oprocentowanym koncie na nowy dom, albo mieszkanie....

    A jak umiejetnie pomanewruje sie wysokoscia i terminem wplat to juz "dolce
    vita".

    Karol

  • 10. Data: 2002-06-19 09:07:23
    Od: "markusj" <m...@o...pl>

    Ja chce tylko zebrac tam sumke ktora da mi maksymalne odliczenie od podatku
    czyli ok. 30 tys. I dodatkowo wyciagnac jak najwiecej sie da jako kredyt, bo
    jednak jest on nisko oprocentowany. Nizej chyba niz lokata w mBanku :)
    I wtedy sie oplaca. Ale wie ktos jak wyglada dokladnie ta procedura
    otrzymania kredytu. Ineteresuja mnie dwa warianty.
    Albo biore sobie kredyt (najlepiej WWJ w MultiBanku) a z kasy mieszkaniowej
    biore kredyt na jego splate. Czy jest to mozliwe. Czy potem musze cos
    jeszcze dokumentowac. Czy wystarczy potwierdzenie zakupu mieszkania i
    posiadania kredytu w Multi.
    Drugi wariant wystepuje o kredyt w kasie (BPH) na zakup mieszkania. Czy
    musze miec juz nagrane mieszkanko, czy juz kupione przy pomocy innego
    kredytu. Jaki czas musi uplynac od momentu kupna mieszkania do wystapienia o
    kredyt z Kasy? Czy sa tutaj jakies wymagane zaleznosci czasowe?
    Pozdrawiam!