  • 11. Data: 2006-10-17 14:48:48
    Temat: Re: dochody uzyskiwane poza Polska
    Od: "m...@w...pl" <m...@w...pl>

    666 wrote:
    > Udowodnienie tego wobec posiadania stałego zameldowania w Polsce może okazac się
    pewnego dnia trudne.
    Moze za dlugo siedze w US, ale wydaje mi sie ze to oni musza mi cos
    udowodnic, a nie ja im??

    A tak na powaznie - chyba paszport z pieczatkami z ktorego wynika ze
    jestem w Polsce jakies 20 dni rocznie to jest jakis "dowod" dla urzedu
    skarbowego??? Generalnie przed wyjazdem do US wybralem sie do urzedu
    skarbowego w Poznaniu, gdzie mi powiedziano ze jezeli mieskzam poza
    krajem wiecej niz 6/mc na rok to nie podlegam obowiazkowi rozliczania
    sie w PL.
    I to moge udowodnic, tzn. ze mnie nie ma w PL wiecej jak 6mc na rok. Z
    drugiej strony, ta informacje dostalem "na gebe" od pani z inormacji,
    wiec z tym moze byc roznie :-)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2006-10-17 16:46:29
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Ty chyba musisz pracować dla rządu skoro masz takie trafne porady.

    Ekonomia i kursy walut to nie matematyka. A co uwazasz, ze PLN to sie tylko
    moze umacniac? Polska nie jest druga Japonia ani zadnym "mocarstwem".
    Kapital swiatowy z roznych funduszy moze wzmocnic, jak i oslabic PLN w
    bardzo krotkim czasie. Nasz rynek walutowy jest bardzo plytki, a waluta nie
    ma wymienialnosci zewnetrznej. Rezerwy FED ani ECB nie sa na tyle duze, zeby
    przeciwdzialac trendom na rynku, a co dopiero mowic o NBP. Na razie USD jest
    waluta rezerwowa i jeszcze przez pare lat pozostanie. Czy jego miejsce
    zajmie EUR tego nie wiem, ale bardziej prawdopobobny jest jakis nowy
    pieniadz azjatycki, cos na ksztalt azjatyckiego euro. Za jakis czas
    obstawialbym wzmocnienie USD na swiecie, gdy tylko rynek upewni sie, ze
    zakonczyl sie cykl podwyzek stop i rozpoczna sie obnizki, kapital bedzie
    plynal szerokim strumieniem do USA, zeby kupowac obligacje, na ktory bedzie
    mozna sporo zarobic, gdy stopy zaczna spadac. Co bedzie potem, to trudno
    przewidziec.
    Kazdy moze miec swoje zdanie, jezeli uwazasz ze PLN sie bedzie tylko
    umacnial to napisz dlaczego. To jest w koncu grupa dyskusyjna i kazdy moze
    wyglaszac tu swoje poglady.

  • 13. Data: 2006-10-17 16:48:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2006-10-17 19:26:08
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Kazdy moze miec swoje zdanie, jezeli uwazasz ze PLN sie bedzie tylko
    > umacnial to napisz dlaczego. To jest w koncu grupa dyskusyjna i kazdy moze
    > wyglaszac tu swoje poglady.

    Facet chce zaciagnąć kredyt a nie grać na kursach walut. Złoty moze się
    umocnić może się i osłabic. Co będzie w przyszłosci żaden analityk nie
    przewidzi.
    Po za tym z twojej wypowiedzi wnioskuję iż mało znasz się na udzielanych
    przez banki kredytach bo:
    - udzielają kredytów jak jest tylko dziura w ziemi
    - mozna spłacać kredyt w walucie kredytu (więc są nie tylko kredyty
    debnominowane)
    - kredyty w walucie innej niz dochód zawsze niosą za sobą ryzyko. Można
    czasami zarobić na kursach ale nie może to być cechą mająca na celu
    przekonanie do kredytu w walucie. A dane historyczne nie przemawiają za
    zaciaganiem kredytu w PLN osobom mającym dochody w USD.
    - nic nie odpowiedziałeś w temacie procedury udzielenia takiego kredytu.

    Darek

  • 15. Data: 2006-10-17 19:39:07
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > chcialbym sie dowiedziec jaka jest procedura uzyskiwania kredytu
    > mieszkaniowego - czy tez hipotecznego, prosze mnie poprawic jezeli nie
    > uzywam wlasciwego slownictwa - jezeli dochody uzyskuje sie poza
    > granicami Polski.

    Osoba majaca dochody poza granicami polski moze uzyskac kredyt. Procedury
    beda rózne w zaleznosci od banku.

    > Konkretnie - chcialbym kupic mieszkanie prosto od developera, na razie
    > w tym miejscu jest jeszcze dziura w ziemi :-) Problem w

    Banki kredytuja 100% (czasami wiecej) wartosci inwestycji.

    tym, ze od paru
    > lat nie mieszkam w Polsce, a w USA. Jak najbardziej legalnie zreszta,
    > place podatki itp. Zaznaczam ze obywatelstwo Polskie jak najbardziej
    > posiadam, jak rowniez Polski adres gdzie jestem zameldowany. Bywam w
    > kraju na tyle czesto, postanowilem nabyc mieszkanie.

    Ja w tej sytuacji widzialbym problem jaki status walutowy posiadasz. Jak dla
    mnie jestes nierezydntem (liczy sie fakt stalego zamieszkania poza granica).
    Niektóre banki moga odmówic dzielenia takiej osobie kredytu lub miec wieksze
    wymagania. Na pewno bedzie to niestandardowa procedura.

    > Chcialbym zaciagnac kredyt na powiedzmy 250K PLN, w Polskim banku, bo w
    > USA po pierwsze jest to za mala kwota zeby sie w to bawic, a po drugie
    > hipoteka gdies w Polsce nikogo nie obchodzi.

    Hipoteka w USA tez by polskiego banku nie obchodzila

    > Poniewaz zarabiam w dolarach, uznalem ze najlepszym pomyslem bedzie
    > wziecie tego kredytu w USD wlasnie - tylko raz trace na przewalutowaniu

    Ma to sens. Dotyczy to oczywiscie splaty rat bo wyplata kredytu bedzie
    raczej w PLN.

    > wezme kredyt w USD, i wyskokosc raty mam podana w dolarach, to moge do
    > banku przelewac dolary a nie rownowartosc w PLN?

    Tak

    > Czy ktos z Panstwa wie, czy w moim przypadku procedura uzyskania
    > takiego kretytu rozni sie czymkolwiek od procedury dla osoby ktora
    > zarabia w Polsce, w PLN? Dochody moge

    Tak rozni sie. Wszystkie dokumenty musza byc tlumaczone przez tlumacza
    przysieglego, dodatkowo musisz udowodnic ze masz prawo do pobytu/legalnej
    pracy za granica.

    udokumentowawc jak najbardziej:
    > zarowno poprzez stosowne pismo od pracodawcy, jak i zeznania podatkowe
    > za ostatnie lata, do wyciagu z konta oraz stanu lokat.

    I co dochodów to beda dobre dokumenty.

    > I jeszcze jedno - rozumiem ze zeby zfinalizowac transakcje z bankiem,
    > bede muial przyjechechac do Polski na pare dni. Z

    Umowy musisz podpisac osobiscie. Przy czym miej to na uwadze ze taki kredyt
    jest wyplacany w transach, cos zawsze trzeba zrobic przy obsludze - dobrym
    wyjsciem po podpisaniu umowy jest ustanowienie pelnomocnika.

    developerem wszystko
    > moge uzgodnic prez internet / fax / telefon, plany architektoniczne sa

    Umowe z deweloperem warto podpisac osobiscie :)

    > Ale czy ktos sie orientuje, ile czasu potrzebuje zeby zalatwic sprawe z
    > bankiem, oczywiscie po wstepnych rozmowach, przeslaniu wymaganych
    > dokumentow, wtepnej akceptacji, itp... czy jest szansa zalatwienia tego
    > w tydzien?

    Jak najbardziej tydzien jest realny.

    > Oraz: jakie banki udzielajace kredytow hipotecznych w USD moga Panstwo
    > polecic?

    Z uwagi na specyfike sytuacji polecam jakiegos posrednika np. Expander.

    Darek

  • 16. Data: 2006-10-17 19:51:34
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    m...@w...pl napisał(a):

    > A dlaczego mialbym? Przeciez z USA jest podpisana umowa o unikaniu
    > podwojnego opodatkowania. To nie GB :-)

    z GB też jest i to taka sama jak z USA, z tego co wiem. Wydaje mi sie że
    powinieneś rozliczać sie i płacić również w Polsce niestety. Sprawdź to.

    Pozdrawiam
    Marek