  • 1. Data: 2003-10-07 09:20:07
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a Rejest Niesolidnych Klientów
    Od: "Szczeniak" <s...@o...pl>

    Witam serdecznie Grupowiczów!

    Chciałbym się poradzić w następującej sytuacji.
    Bardzo dawno temu miałem problem ze spłatą kredytu w BGZ. Kredyt był nieduży,
    wakacyjny, ale straciłem pracę i nie mogłem wywiązać się ze spłat. Całość opłat,
    wraz z odsetkami uregulowałem ponad rok temu. Dostałem pismo z BGZ o spłacie
    wszystkch zobowiązań.

    3 tygodnie temu podpisalem umowe przedwstępną o mieszanko i wpłaciłem 10% sumy.
    Złożyłem dokumeny do PKO BP, GE, PBH-PBK i Multibanku. Do kompletu dokumentów
    kredytowych złożyłem dodatkowo pismo z banku BGZ i moje wyjaśnienie dlaczego
    widnieje w RNK (Rejest Niesolidnych Klientów, wiem że w drugiej bazie BIK - nie
    ma mnie). Multibank nie chciał nawet rozmawiać ze mną. Czekam na decyzję
    pozostałych. Boję się jednak, że odrzucą moje podanie ze względu na wpis w RNK.
    Czy jest coś jeszcze co mogę zrobić? Nie chcę stracić tych 10% które wpłaciłem
    podczas umowy przedwstępnej kupna mieszkania, a termin mija niedługo...

    Bedę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Szczeniak

  • 2. Data: 2003-10-08 13:13:22
    Od: "ELioT" <t...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Szczeniak" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie Grupowiczów!
    > Złożyłem dokumeny do PKO BP, GE, PBH-PBK i Multibanku. Do kompletu
    dokumentów

    Jestem w podobnej sytuacji - rozumiem, że chodzi Ci o rejestr przy ZBP.
    GE Mieszkaniowy powiedział mi [miałem niespłacony debet w wysokości 300 zł +
    odsetki + opłaty za konto w PeKaO SA w sumie 780 zł], że nie ma problemów
    jeśli spełniam inne warunki. Sprawa się toczy - jeszcze nie mam odpowiedzi.

> [...]
    BIK - nie
    > ma mnie). Multibank nie chciał nawet rozmawiać ze mną. Czekam na decyzję

    A ze mną Multibank chciał rozmawiać :)

    > pozostałych. Boję się jednak, że odrzucą moje podanie ze względu na wpis w
    RNK.

    To zależy od banku. W Kredyt, BOŚ, PKO BP powiedzieli, że na 100% nie
    dostanę kredytu...

    > Czy jest coś jeszcze co mogę zrobić? Nie chcę stracić tych 10% które
    wpłaciłem
    > podczas umowy przedwstępnej kupna mieszkania, a termin mija niedługo...

    Ja poprosiłem bank by wysłał pismo do rejestru by mnie skreślili. Podobno to
    zrobili a ja czekam na odpowiedź z rejestru czy tak jest rzeczywiście. Więc
    tak proponuję to załatwić. Zresztą ten sposób podsunęły mi panie w PKO SA ;)
    przynajmniej na coś się przydały.
    Zresztą zobacz mój wątek sprzed miesiąca.

    pzdr
    Tomek