  • 1. Data: 2008-07-01 12:29:35
    Temat: Kredyt hipoteczny w CHF
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Czy to dobry moment na zaciągnięcie kredytu w CHF? Kurs dość niski,
    kwestia dni/tygodni, jak zacznie rosnąć... Jakie są Wasze opinie? A może
    w ogóle (w perspektywie wejścia PL do Euro) nie warto zawracać sobie już
    głowę CHF?

  • 2. Data: 2008-07-01 12:37:11
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w CHF
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    gollum pisze:
    > Czy to dobry moment na zaciągnięcie kredytu w CHF? Kurs dość niski,
    > kwestia dni/tygodni, jak zacznie rosnąć...
    od kiedy ja już to słyszę...

  • 3. Data: 2008-07-01 13:06:22
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > od kiedy ja już to słyszę...

    Teoretycznie owszem, dość długo już o tym mówią. Ale poziom ok. 2,10
    jest już drastycznie niski (w porównaniu z 3,00, które były niedawno).
    Inna sprawa, że EUR i USD też miały swoje pięć minut...

  • 4. Data: 2008-07-01 13:13:53
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Teoretycznie owszem, dość długo już o tym mówią. Ale poziom ok. 2,10
    jest już drastycznie niski (w porównaniu z 3,00, które były niedawno).
    Inna sprawa, że EUR i USD też miały swoje pięć minut...

    jezeli masz wątpliwosci to decyduj sie na PLN - unikniesz stresów zwiazanych
    z kursem waluty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-07-01 14:02:27
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > jezeli masz wątpliwosci to decyduj sie na PLN - unikniesz stresów zwiazanych
    > z kursem waluty

    Doskonale sobie zdaję sprawę, na czym polegają kredyty w walucie, jakie
    jest związane z tym ryzyko itd.

  • 6. Data: 2008-07-01 18:57:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Doskonale sobie zdaję sprawę, na czym polegają kredyty w walucie, jakie
    jest związane z tym ryzyko itd.

    w takim razie po co pytasz? nie ma tutaj żadnej wróżki, która przewidzi jaki
    będzie kurs za X czasu...gadanie o tym, że frank "jest tani" słyszę od
    momentu kiedy kosztował 2,70...

    ponad rok temu wziąłem kredyt w CHF i od tego czasu kurs spadl o ponad 20gr
    a oprocentowanie wzroslo, efekt jest taki, ze place miesiecznie ponad 100zl
    mniej niz na poczatku, tendencja caly czas jest spadkowa

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-07-01 20:21:23
    Od: "wk" <buhaha{wytniij}@poczta{wyytnij}.onet{wwytnij}.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to dobry moment na zaciągnięcie kredytu w CHF? Kurs dość niski,
    > kwestia dni/tygodni, jak zacznie rosnąć...

    Masz szklana kule czy nadzieje?
    Wzrosnie moze o 5gr a potem spadnie o 10...

    pozdrawiam, wk

  • 8. Data: 2008-07-01 21:34:49
    Od: Dobek <s...@r...pl>

    RobertS pisze:

    > Doskonale sobie zdaję sprawę, na czym polegają kredyty w walucie, jakie
    > jest związane z tym ryzyko itd.

    A ryzyko związane z PLN? ;-)
    Obecnie różnica między CHF a PLN w racie to chyba coś około 35%. I
    rośnie... RPP i tak już rozkłada ręce bo na cenę baryłki ropy nie ma
    wpływu. Są prognozy, że baryłka będzie pod koniec roku za 200 USD. Są
    też takie, że spadnie.

    Jeżeli kredyt jest na mniej niż 5 lat lub istnieje duże
    prawdopodobieństwo spłaty w ciągu 5 lat to raczej PLN. Tyle, że to też
    może być złudne jeżeli CHF będzie w ciągu 5 lat za 1,50 PLN ;-)

    Generalnie szklana kula ;)

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 9. Data: 2008-07-02 10:10:43
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    gollum <n...@u...pl> popełnił(a):

> [...]
    > kwestia dni/tygodni, jak zacznie rosnąć... Jakie są Wasze opinie? A
    > może w ogóle (w perspektywie wejścia PL do Euro) nie warto zawracać

    Też się podobnie zastanawiałem :) Gdy składałem wniosek o kredyt (koniec
    października 2007) kurs CHF był najniższy od początku roku. Zdecydowałem się
    jednak na CHF (wbrew czarnym wizjom paniom w banku :D). Potem nieznacznie
    wzrósł, co skutkowało przy wypłacie kredytu górką 7 tys. PLN dla mnie :). A
    teraz? Stoi niżej niż gdy składałem wniosek :)
    Nie znasz dnia ni godziny :)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 10. Data: 2008-07-02 19:05:54
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > od kiedy ja już to słyszę...

    > Teoretycznie owszem, dość długo już o tym mówią. Ale poziom ok. 2,10
    jest już drastycznie niski (w porównaniu z 3,00, które były niedawno).

    5 lat temu to 'niedawno'?

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'