  • 1. Data: 2008-07-01 11:19:32
    Temat: Eurobank -- przelewowy ZONK. :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zleciłem dziś w nocy kilka ;) przelewów z różnych banków.

    Jakież było moje zdumienie, gdy okazało się, że pieniądze
    z Eurobanku (trzy przelewy) zeszły z konta, ale do dzsijeszego
    południa nie znalazły się na kontach docelowych, choć znalazły
    się tam pieniądze wysłane z innych banków, których wysłanie
    zleciłem mniej dzisiejszej nocy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-07-01 11:46:44
    Temat: Re: Eurobank -- przelewowy ZONK. :)
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]
    > .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    Mam podobna przygode na drodze z Lukasa do Mille. Zlecilem w piatek ok 17 dwa
    przelewy jeden na mniejsza kwote drugi na 6x wieksza. Ten mniejszy przeszedl
    a drugi wrocil na konto L (oba na to samo konto) . Wczoraj ponownie zlecilem
    wiekszy i do dzis do 13 nadal nic nie przeszlo.

  • 3. Data: 2008-07-01 12:42:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " atott" g4d5f4$40a$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > a drugi wrocil na konto L (oba na to samo konto) . Wczoraj ponownie zlecilem
    > wiekszy i do dzis do 13 nadal nic nie przeszlo.

    Próbowałeś ustalić przyczynę? Który bank zawinił?

    Mam nadzieję, że moje pieniądze zostaną dziś zaksięgowane pod właściwymi
    adresami. (do tej pory nie widać księgowania) Niestety nie każdego przelewu
    dotarcie można sprawdzić w prosty sposób.

    No i powiedzenie 'pewne jak w banku' nabiera tu ironicznego brzmienia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2008-07-01 13:20:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 1 Jul 2008 14:42:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > dotarcie można sprawdzić w prosty sposób.
    >
    > No i powiedzenie 'pewne jak w banku' nabiera tu ironicznego brzmienia. :)

    § 19
    4. W przypadku nieterminowej realizacji dyspozycji Posiadacza, w
    szczególności niedotrzymania
    przez Bank terminów wskazanych w § 20, Bank zapłaci na żądanie Posiadacza
    odszkodowanie
    w wysokości aktualnego oprocentowania środków na Rachunku bieżącym za czas
    opóźnienia, liczone od kwoty, na jaką opiewała dyspozycja.
    § 20
    Dyspozycje polecenia przelewu obciążają Rachunek bieżący kwotą przelewu w
    dniu złożenia
    dyspozycji i realizowane są niezwłocznie, nie później niż w następnym dniu
    roboczym.

    Niestety możesz im "skoczyć".
    A tak serio to wygląda, że się nie wyrobili z końcowomiesięcznym dayendem.
    Wczorajszy przychodzacy przelew pojawił się na koncie po 12:00 z datą
    wczorajszą, tak samo jak odsetki i obciązenie za kartę. Przelew wychodzący
    zlecony rano też został oznaczony jako wykonany dopiero po 12:00.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2008-07-01 13:59:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

    > Niestety możesz im "skoczyć".

    Wiem. I dlatego w wolnych chwilach testuję pracowanie banków i bankowości w ogóle. :)
    W razie kłopotów można droogo zapłacić za czyjąś (na przykład Polbanku, który uparł
    się
    na durnowaty system) niefrasobliwość.

> [...]
    > wczorajszą, tak samo jak odsetki i obciązenie za kartę. Przelew wychodzący
    > zlecony rano też został oznaczony jako wykonany dopiero po 12:00.

    -=-

    Ale dlaczego pieniądze wróciły? Chyba nie powinny mimo tego? :)

    Czym innym jest spóźnienie się (na dodatek wg regulaminów takie
    przelewy mają więcej czasu na błądzenie niż kilka godzin, więc
    nie ma mowy o spóźnieniu w przypadku dotarcia po jednym dniu)
    a czym innym niespodziewany powrót pieniędzy, który na przykład
    mnie zaprowadził przed oblicze sądu, gdzie musiałem wybierać
    pomiędzy sympatią żywioną sędziom a sympatią żywioną sobie
    samemu -- wybrałem oczywiście siebie.

    -=-

    Bank niestety ,,tak sobie'' odpowiada za niedostarczenie pięniędzy,
    dlatego ja lubię wszystko sprawdzać wielokrotnie i cenię sobie te
    banki, z którymi nie mam trudności. Chyba najlepiej pod tym względem
    wypada WBK i mBank -- z tych banków, które znam.

    -=-

    Zyy ;) ostatniej chwili -- 2 z 3 przelewów trafiły pod wskazany adres.
    Trzeci zapewne też, choć nie mogę tego teraz sprawdzić. :) Dowiem się
    za kilka tygodni, czy trafił. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2008-07-01 14:10:49
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 1 Jul 2008 15:59:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Wiem. I dlatego w wolnych chwilach testuję pracowanie banków i bankowości w ogóle.
    :)
> [...]
    się
    > na durnowaty system) niefrasobliwość.

    > Ale dlaczego pieniądze wróciły? Chyba nie powinny mimo tego? :)

    A wróciły? bo poniżej piszesz, że jednak doszły? Jeżeliby wróciły to
    powinny być odpowiednio opisane (z przyczyną).

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2008-07-01 19:06:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Robert Kois" 1ejwdz3kuxd6n$....@k...kojer

    > A wróciły?

    Moje -- nie. Wróciły atotta.

    " atott" g4d5f4$40a$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > a drugi wrocil na konto L (oba na to samo konto) . Wczoraj ponownie zlecilem
    > wiekszy i do dzis do 13 nadal nic nie przeszlo.

    Moje doszły i trudno powiedzieć, że doszły za późno lub choćby późno.

    > Jeżeliby wróciły to powinny być odpowiednio opisane (z przyczyną).

    Kiedyś moje pieniądze wróciły. Wróciły i nic nie powiedz o tym, że wróciły.
    Dałem Matce pieniądze i poprosiłem, aby zapłaciła za moje mieszkanie w czasie,
    gdy nie było mnie w Białymstoku. Matka w stosownym czasie zleciła przelew
    i zapomniała o sprawie -- ja zazwyczaj wszystkiego pilnuję, ale zauważyłem,
    że taką nadgorliwością nie każdy się wykazuje.

    Pieniądze wróciły a ciecie skierowały sprawę do sądu. Wysłały wezwanie
    do sądu na adres, pod którym nikt nie mieszkał, o czym wiedzieli, bo
    mieli siedzibę oddaloną od mego mieszkania o pięć metrów i widzieli
    w swoich podglądach, że od paru lat zużycie wody w mieszkaniu wynosi
    zero. :) Ponadto znali mnie osobiście i wiedzieli (jak to na wsi ;)
    bywa) o tym, że mieszkam 400 metrów dalej. Nawet nie tylko znali mój
    numer telefonu (pod którym mieszkałem) ale dzwonili do mnie wielokrotnie
    wcześniej w różnych sprawach. :)

    No i ciecie poinformowały mnie osobiście o tym, że wyrok stał się
    prawomocny w dzień po uprawomocnieniu. :) Wtedy oczywiście znaleźli
    mnie bez trudu!!! :)

    I aby było jasne -- nie bank zawinił, ale ciecie, podając złą nazwę
    swego cieciowiska. :) Ja na ten adres słałem pieniądze przez parę lat
    z powodzeniem, ale pieniądze wysłane przez moją Matkę -- wróciły z powodu
    niezgodności konta i adresu. :)

    Niby mówimy tu o niefrasobliwości banków, nie cieci, ale łatwo wyobrazić
    sobie sytuację, gdy stajemy przed sądem jako ewidentni złoczyńcy dzięki
    niefrasobliwemu bankowi. :)

    Gdy się nie ma pieniędzy -- łatwo zauważyć ich powrót, ale gdy ma nadmiar
    i na dodatek się wydaje swoje i nie swoje (a Matka obracała z konieczności
    cudzym,i pieniędzmi, które przetrzymywała czasami na swoim RORze, aby nie
    trzymać ich w ,,skarpetach'', gdy z jakiegoś powodu nie mogła ich bezzwłocznie
    wpłacić na konta docelowe) pieniądze -- łatwo się pogubić.

    Dotarły. Tak więc łatwiej będzie mi pogodzić się z ewentualną utratą
    konta w Multi, gdzie sprawdzenie stanu konta po wpłacie we wpłatomacie
    kosztowąło mnie 3 złote. :)

    Jutro wypróbuję konto w BGŻ. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-07-02 19:09:37
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > " atott" g4d5f4$40a$...@i...gazeta.pl

    > Próbowałeś ustalić przyczynę? Który bank zawinił?

    Wychodzi , ze zawinilem ja nie uaktualniajac danych osobistych (wymiana DO) w
    Mille. NIe do konca to rozumiem ale istotnie po aktualizcji przelew przeszedl.

  • 9. Data: 2008-07-02 20:54:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    " atott" g4gjph$png$...@i...gazeta.pl

    > Wychodzi , ze zawinilem ja nie uaktualniajac danych osobistych (wymiana DO) w
    > Mille. NIe do konca to rozumiem ale istotnie po aktualizcji przelew przeszedl.

    Nie wiem, co ma dowód do przelewów i dlaczego tylko jeden z dwóch
    przelewów wrócił, ale w Mille chyba wszystko jest możliwe. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'