  • 1. Data: 2004-11-07 08:42:25
    Temat: Kredyt hipoteczny - refinansowac czy negocjowac?
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    Mam kredyt hipoteczny w GE, jak wszystkim wiadomo nie ma on najnizszego
    oprocentowania i do tego wystawia jeden z wyzszych kursów sprzedaży.
    Czy jest sens negocjować z GE oprocentowanie kredytu (marże banku) w
    przypadku gdy na ryznku bez problemu moge dostać kredyt o prawie 1% niższym
    oprocentowaniem i niższymi kursami spłaty? Czy może to nie ma sensu i od
    razu zaczynać procedure refinansowania?
    W przypadku refinansowania z jakimi dodatkowymi kosztami musze się liczyć?
    Czy nowy wpis do księgi będzie kosztował tyle co pierwszy? Czy moze będzie
    niższy jak przy przewallutowaniu?

    ---

  • 2. Data: 2004-11-07 08:47:08
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Dan" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nowy wpis do księgi będzie kosztował tyle co pierwszy? Czy moze będzie

    I jeszcze jedno pytanie dodatkowe, czy ktoś zna lepszą ofertę niż mBank:
    -2,95% w CHF
    -brak opłat przy refinansowaniu za udzielenie

    kredyt jest na jakies 43000CHF co stanowi mniej niz 80% wartosci mieszkania
    (własn. - spół.)

    ---

  • 3. Data: 2004-11-07 10:22:50
    Od: ".::kasia::." <k...@o...pl>

    Zadaj sobie takie pytanie ..,
    czy kredyt który wziąłeś w CHF jest dla Ciebie dalej atrakcyjny ?
    Czy rata w CHF mimo podniesienia LIBOR dalej jest niższa niż w PLN ?
    I na ile wziąłes ten kredyt 10-15-20 lat ?
    Bo jeżeli na okres dłuższy niż 10 lat to trzebało starać się o kredyt w BPH,
    po przewalutowanie kredytu nic nie kosztuje a % mają znośny jeżeli masz
    20% wkładu własnego. Pozatym napewno sporo chodziłeś za kredytem
    i masz oferty z innych banków, zrób sobie dobrej kawy weź te wszystkie
    oferty i przelicz ile musiał byś zapłacić w pozostałych bankach
    (kapitał + odsetki+ wszelkiego rodzaju prowizje) i pamietaj
    że nie tylko GE podnosi raty a każdy inny bank również. (LIBOR ; WIBOR)
    Masz to napisane napewno w warunkach ogólnych, jak już to wszystko
    policzysz to podziel się tym na grupie bo my z żoną już prawie zęby
    zjedlismy na szukaniu dobrego kredytu mieszkaniowego i mimo że kredyt
    będzie na teścia (emerytura) to z siedmiu banków tylko GE nam nie
    doliczył 2% do kredytu (ubezpieczenie od utraty pracy) w GBG
    próbowaliśmy się nawet kłócić dlaczego wliczają ryzyko utraty pracy
    i otrzymalismy odpowiedz że tak musi być.
    Dla mnie to paranoja żeby emeryt mógł stracić prace :)
    Ale dla banku to dodatkowe 2% do kapitału wkońcu trzeba zdzierać kase ...

    pozd
    pawel&kasia

  • 4. Data: 2004-11-07 12:37:44
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > I jeszcze jedno pytanie dodatkowe, czy ktoś zna lepszą ofertę niż mBank:
    > -2,95% w CHF
    > -brak opłat przy refinansowaniu za udzielenie

    Być może BPH . Musisz po prostu zapytać
    http://www.bph.pl/pl/kredyty_mieszkaniowe/promocja

    pozd
    as

  • 5. Data: 2004-11-07 12:47:06
    Od: "plusz" <p...@a...plusz.beztego.pl>

    "Dan" <n...@p...pl> wrote in message
    > Mam kredyt hipoteczny w GE, jak wszystkim wiadomo nie ma on najnizszego
    > oprocentowania i do tego wystawia jeden z wyzszych kursów sprzedaży.

    złóż wniosek o obniżenie oprocentowania - podeprzyj się sytuacją rynkową
    itp.

    refinansować raczej się nie opłaci - zresztą policz

    kiedy brałeś kredyt ? jak sądzę nie dalej niż 18 miesięcy temu, bo wcześniej
    GE dawał po kursie średnim NBP

    wziąłeś po kursie kupna, spłacasz po kursie sprzedaży

    w przypadku refinansowania po raz kolejny robisz tą samą operację więc
    będziesz już ponad 10% w plecy

    dodatkowo, płacisz po raz kolejny koszty ubezpieczenia do czasu wpisu do
    hipoteki i być może miałeś w GE zawieszoną na 3 lata prowizję - to kolejny
    koszt

    do tego zmiana wpisu w hipotece, weksle i opłaty skarbowe

    tak więc po podsumowaniu zobaczysz czy się opłaci czy nie, ale raczej nie

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 6. Data: 2004-11-07 13:14:21
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dla mnie to paranoja żeby emeryt mógł stracić prace :)
    > Ale dla banku to dodatkowe 2% do kapitału wkońcu trzeba zdzierać kase ...

    Ja właśnie jestem w trakcie przenoszenia kredytu z Millennium (USD) do BZ
    WBK (EUR). W Millennium miałem marżę 3%, a w BZ WBK jest 1,5%. Przy
    przenoszeniu kredytu brak prowizji za przyznanie. Oferta walutowa BZ WBK ma
    pewne wady (tylko raty malejące, tylko Euro do 30 lat, brak CHF). Dla mnie
    ma jednak też poważne zalety. Przy mniejszym oprocentowaniu pierwsza rata
    malejąca wychodzi prawie taka sama jak w Millennium przy ratach równych.
    Ponadto do udziału własnego BZ WBK zalicza koszty notarilane sądowe i koszty
    urządzenia. Dzięki temu udział własny jest większy i mniejsza marża banku.
    Jeszcze zobaczym jak będzie z formalnościami...

  • 7. Data: 2004-11-07 13:15:40
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sądowe i koszty urządzenia. Dzięki temu udział własny jest większy i
    > mniejsza marża banku. Jeszcze zobaczym jak będzie z formalnościami...

    Dodam jeszcze, że z moich wyliczeń wynika, że koszty przeniesienia zwrócą mi
    się po roku.

  • 8. Data: 2004-11-07 22:03:05
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    .::kasia::. wrote:

    > Bo je?eli na okres d?u?szy ni? 10 lat to trzeba?o staraae si? o kredyt w BPH,
    > po przewalutowanie kredytu nic nie kosztuje a % maj? zno?ny je?eli masz
    > 20% wk?adu w?asnego. Pozatym napewno sporo chodzi?e? za kredytem

    noooo trzeba jeszcze ten kredyt dostac... :-)

    jacek

  • 9. Data: 2004-11-12 14:15:21
    Od: robkam <r...@p...onet.pl>

    > tak więc po podsumowaniu zobaczysz czy się opłaci czy nie, ale raczej nie

    i jeśli kolega odlicza ulgę odsetkową, to niech też skalkuluje, bo ją też
    straci...

    --
    robkam

  • 10. Data: 2004-11-12 18:30:07
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    Użytkownik "robkam" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i jeśli kolega odlicza ulgę odsetkową, to niech też skalkuluje, bo ją
    też
    > straci...

    dlaczego mialbym stracic ulge odsetkowa, na jakiej podstawie - mozesz dac
    namiary?

    ---