  • 1. Data: 2006-01-07 23:44:32
    Temat: Kredyt KW --> Hipoteka
    Od: "Wasiuk" <w...@p...onet.pl>

    Witam!

    Proszę o wyjaśnienie mi pewnej kwestii jak ona wygląda w praktyce? Chodzi mi
    o formalności związaniem z założeniem księgi wieczystej a następnie wpisem
    hipoteki przy zaciąganiu kredytu w banku na zakup mieszkania
    spółdzielczo-własnościowego. W bankach w których do tej pory się
    dowiadywałem to procedura wygląda następująco: składa się w sądzie wniosek o
    założenie księgi wieczystej i ten czas od złożenia wniosku do wpisu hipoteki
    jest związany z tzw. ubezpieczeniem kredytu (co wiążę się z płaceniem
    większej miesięcznej raty kredytu). Czas ten wynosi średnio 3 miesiące.
    Niektóre banki same występują z wnioskiem o dokonanie wpisu hipoteki (np. GE
    Money Bank) lecz nie zmienia to zasadniczo czasu oczekiwania. Moje pytanie
    brzmi, czy można obie sprawy połączyć tzn. w jednym czasie od razu złożyć do
    sądu wniosek o założenie księgi wieczystej i wpis hipoteki, czy jest to
    porostu niemożliwe ze względu na jakieś uwarunkowane przez banki procedury?

    pozdrawiam
    Wasiuk

  • 2. Data: 2006-01-08 10:03:30
    Temat: Re: Kredyt KW --> Hipoteka
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Wasiuk napisał(a):

> [...]
    > porostu niemożliwe ze względu na jakieś uwarunkowane przez banki procedury?

    Można.