  • 1. Data: 2003-09-25 22:08:04
    Temat: Kontrola danych na przelewie
    Od: "okapi2" <l...@k...net.pl>

    Od pewnego czasu niektóre banki informują, że nie będą dokonywać przy
    księgowaniu przelewów przychodzących z innych banków kontroli zgodności
    numeru rachunku z nazwą rachunku. Do tej pory niezgodność taka powodowała ,
    że przelew był zwracany do banku nadawcy.
    Czy ktoś orientuje się co jest przyczyną takiego nowum ?
    Owszem, wprowadzenie standardów NRB/IBAN zapobiega możliwości pomyłki w
    numerze rachunku, ale wydaje się , że jest sprawą niebezpieczną dla klientów
    fakt braku takiej kontroli w przypadku pomylenia odbiorcy.
    Co z ustawą o rachunkowości (obowiązującą przecież również w bankach) ,
    która za prawidłowy dowód księgowy będący podstawa księgowania uznaje
    dokument poprawny formalnie i rachunkowo ( nastąpi przecież niezgodność nr
    rachunku z nazwą ) ?

    EB

  • 2. Data: 2003-09-26 09:26:57
    Temat: Re: Kontrola danych na przelewie
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "okapi2"
    > Od pewnego czasu niektóre banki informują, że nie będą dokonywać przy
    > księgowaniu przelewów przychodzących z innych banków kontroli zgodności
    > numeru rachunku z nazwą rachunku.

    jestem za - polskie litery nadal sa roznie odczytaywane i nieraz do banku
    dochodza robaczki zamiast nich. Ponadto firma w PZ obciaza rachunek ktory
    sie jej poda ale nie umie podac wlasciciela rachunku - nie przewiduje w POZ
    nawet takiego pola - zamiast tego podaje swojego dluznika a wiadomo ze umowy
    na telefon sa raz na meza raz na zone, czasem wspolne i jest z tym balagan
    Tak dlugi numer rachunku powinien wystarczyc

    > która za prawidłowy dowód księgowy będący podstawa księgowania uznaje
    > dokument poprawny formalnie i rachunkowo ( nastąpi przecież niezgodność nr
    > rachunku z nazwą ) ?

    kiedys pisalo sie jeszcze adres odbiorcy, teraz wystarcza nazwisko ale jak
    elektroniczne przelewy chcesz miec sprawnie robione to porownywanie danych
    alfanumerycznych nie zdaje egzaminu.

    A wycofanie tej kontroli jest rozwazane przez ZBP i z pewnoscia ustawa o
    ksiegowosci to ujmie jesli wreszcie banki to uchwalą
    *** blad ***