  • 1. Data: 2016-06-14 13:27:37
    Temat: Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Witam, szukam konta walutowego, którego użyję raz, być może w odległej
    przyszłości ponownie, będę chciał je powiązać z paypalem - wolę zapłacić
    za przewalutowanie w banku niż przez paypal. Obecnie mam konto w BZWBK
    jeżeli ma to znaczenie. Polecicie coś jak najtańszego?

  • 2. Data: 2016-06-14 13:32:37
    Temat: Re: Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Internetowy kantor aliora - ale kantor, a nie sam alior !
    Konto darmowe, do tego atrakcyjne kursy - niby to też alior, a spread zamiast 15%
    tylko 0,6% !
    A nawet można mieć darmową kartę debetową - jedyny warunek darmowości to użycie jej
    raz w ciągu 6 miesięcy od wydania.
    Oczywiście żadnej gwarancji utrzymania tych warunków nie ma, ale już od kilku lat są
    takie same.

  • 3. Data: 2016-06-14 17:18:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 575fea2f$0$642$6...@n...neostrada.pl

    > Witam, szukam konta walutowego, którego użyję raz, być może w odległej

    http://danutac.eu/ <-- Smart, ale nie polecam z uwagi
    na trudną obsługę; w razie czego od siebie daję 3 dychy
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=A54tPL5A&cr=2Wm7i7
    IL&s=XPR7P2Hl

    Smart i Biz to FM bank. Problemy z Biz opisuję w osobnych wątkach.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 4. Data: 2016-06-14 21:18:03
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/14/2016 6:27 AM, BQB wrote:
> [...]
    > za przewalutowanie w banku niż przez paypal. Obecnie mam konto w BZWBK
    > jeżeli ma to znaczenie. Polecicie coś jak najtańszego?

    ING

  • 5. Data: 2016-06-15 10:48:31
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    BQB wrote:

> [...]
    > za przewalutowanie w banku niż przez paypal. Obecnie mam konto w BZWBK
    > jeżeli ma to znaczenie. Polecicie coś jak najtańszego?

    Obiło mi się o uszy, że PayPal nie pozwala wypłacać na rachunki bankowe
    waluty innej niż taka jaka jest w kraju, który podałeś jako kraj
    zamieszkania. Czyli jak podałeś Polskę, to możesz zrobić przelew wyłącznie w
    PLN.

    Czy ktoś może zweryfikować powyższe?

    --
    Wysłane z pola.

  • 6. Data: 2016-06-15 15:10:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/15/2016 05:48 PM, janek z pola wrote:

> [...]
    > waluty innej niż taka jaka jest w kraju, który podałeś jako kraj
    > zamieszkania. Czyli jak podałeś Polskę, to możesz zrobić przelew wyłącznie w

    To jest prawda.

    Małym wyjątkiem od tej reguły są kraje, gdzie PayPal umożliwia wypłatę
    nie tylko na konto, ale też bezpośrednio na kartę kredytową (np. na
    Litwie tak się da, wypłacić na kartę VISA np. USD, nawet gdy karta jest
    z polskiego banku).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-06-16 11:02:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A co to dokładnie znaczy "powiązać z paypalem" ?
    Czy to jest coś więcej niż wskazanie rachunku do wypłat z "konta paypal" ?
    Choć już to, jak widać, będzie problemem - paypal nie taki głupi, żeby pozwalać na
    omijanie swoich kursów wymiany.
    Zaś wracając do "coś więcej" - chyba nie ma mechanizmu pozwalającego paypalowi
    samodzielnie obciążać to konto ? Trzebaby podać login i hasło do banku.
    Z kartą płatniczą oczywiście łatwiej.

    Więc jak to jest z kontem i tym "powiązaniem" ? Chodzi tylko o ew. wypłaty ?
    A jeśli wpłaty trzeba robić samemu, to pozostaje jeszcze kwestia kosztu przelewu z
    konta euro/$ w polskim banku na paypal (o ile w ogóle taka operacja jest możliwa i
    można mieć tam fundusze w euro, podając PL jako kraj zamieszkania - bo jeszcze może
    się okazać, że będzie taka skucha jak próba "wypłaty euro w bankomacie euronetu"
    debetówką do konta w euro).
    Tu IKA jest dobry, daje darmowe przelewy do wysokości wymienionych u nich sum. Co
    raczej gwarantuje bezpłatne przelewy w euro - tylko uwaga, trzeba wybrać taką opcję,
    która daje przelew SEPA (tzw. "przelew europejski") - jest o tym w regulaminie, ale
    ja jeszcze pewności na 100% nie mam, jak trzeba wybrać, więc może ktoś podpowie ?
    Z $ może być problem większy, bo to już musi być przelew SWIFT, a tu IKA pokryje
    tylko koszty aliora - ale jeśli jest to przelew do banku w PL, to zwykle przyjmują je
    też za darmo.

    Także jak widać niełatwo drani z paypala wyrolować ;P

  • 8. Data: 2016-06-16 11:22:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    też za darmo.

    > Także jak widać niełatwo drani z paypala wyrolować ;P

    Wiem, że się da, bo ludzie płacą, dowiem się co i jak od nich.
    W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie - nie sądziłem, że to może
    być aż taki problem.