  • 11. Data: 2018-09-27 15:42:05
    Temat: Re: Konto w banku angielskim
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz pisze tak:

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za odpowiedź.
    > List wysłany z Anglii? Przez kogo - dany bank, czyli np. Lloyds,
    > czy przez inną firmę? Bo karty sim chyba nie rozprowadza bank?
    > Zakładam, że chodzi o kartę sim do komórki.

    Wejdziesz na strone operatora np giff gaff czy o2 i kupisz karta
    kredytowa numer telefonu na karte. Podasz adres np rodziny, znajomych w
    Anglii (ze swoim nazwiskiem) na który ma przyjsc karta SIM

    Jak ten list przyjdzie to wezmiesz go jako twoj dowod zamieszkania i
    uderzysz osobiscie do banku. Byc może sie uda. Jak nie wystarczy i
    zapytaja cie o numer ubezpieczenia NIN to niestety bedziesz musial o
    niego wystapić. Umowic sie na rozmowe w Jobcentre i NIN też przyjdzie
    poczta również na ten sam adres ktory im podasz.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2018-09-27 16:59:29
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

> [...]
    > niego wystapić. Umowic sie na rozmowe w Jobcentre i NIN też przyjdzie
    > poczta również na ten sam adres ktory im podasz.

    Jeszcze raz dziękuję.
    Rozumiem, że niezbędny jest adres w Anglii i najpewniej ubezpieczenie.
    Czy w celu uzyskania ubezpieczenia trzeba być zatrudnionym? Jeśli tak,
    to jaki rodzaj zatrudnienia jest wystarczjący?

    Ile może trwać oczekiwanie na kartę SIM, a ile na ubezpieczenie?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 13. Data: 2018-09-27 23:28:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz pisze tak:

    > Jeszcze raz dziękuję.
    > Rozumiem, że niezbędny jest adres w Anglii i najpewniej
    > ubezpieczenie.

    Tak. Chyba że o czymś super nowym nie wiem. Pytałem dziś w pracy nowych
    (3 miesiące w UK) i tak mieli. Potwierdzenie adresu i zaświadczenie o
    nadaniu nr ubezpieczenia NIN.

    > Czy w celu uzyskania ubezpieczenia trzeba być
    > zatrudnionym? Jeśli tak, to jaki rodzaj zatrudnienia jest
    > wystarczjący?

    Nie można podjąć legalnej pracy bez nr ubezpieczenia i konta w banku.
    A jak się jakimś cudem zostanie przyjetym do pracy to trzeba szybko to
    uzupełnić bo nie wypłacą pensji.

    > Ile może trwać oczekiwanie na kartę SIM, a ile na ubezpieczenie?

    Karta sim to dwa trzy dni a ubezpieczenie nie wiem. Na rozmowe z
    urzednikiem w Jobcentre czeka sie pewnie ze dwa tygodnie od
    zadzwonienia i list z zaświadczeniem idzie z tydzień.

    --
    Piotrek

    Mind the gap.

  • 14. Data: 2018-09-28 00:34:55
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    > [...]

    Dziękuję raz jeszcze za wszystkie informacje.

    A czy założenie konta w Anglii bez zatrudnienia tam, albo nawet bez wyjazdu tam,
    jest niemożliwe?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 15. Data: 2018-09-28 08:57:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz pisze tak:

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję raz jeszcze za wszystkie informacje.
    >
    > A czy założenie konta w Anglii bez zatrudnienia tam, albo nawet
    > bez wyjazdu tam, jest niemożliwe?

    Mnie ciekawi to i czy w Polsce jest to możliwe. Czy np jakiś
    obcokrajowiec np Ukrainiec moze to zrobić w Polsce. Czy nasze banki są
    do przodu? Bo jeśłi chodzi o interfejsy www to są do przodu lub
    dotrzymują kroku.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2018-09-28 09:38:12
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

> [...]

    > obcokrajowiec np Ukrainiec moze to zrobić w Polsce. Czy nasze banki są
    > do przodu? Bo jeśłi chodzi o interfejsy www to są do przodu lub

    Masz rację, to też jest ciekawe. Dopisuję Twoje pytania do listy pytań,
    na które odpowiedzi mnie interesują.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 17. Data: 2018-09-28 11:40:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-09-28, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > obcokrajowiec np Ukrainiec moze to zrobić w Polsce. Czy nasze banki są
    > do przodu? Bo jeśłi chodzi o interfejsy www to są do przodu lub

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Konta-dla-obcokrajo
    wcow-jakich-dokumentow-wymagaja-banki-7556298.html ?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2018-10-02 13:54:24
    Od: deree <d...@g...com>

    W dniu sobota, 22 września 2018 10:55:34 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > Jakie warunki należy spełniać i jak to zrobić praktycznie bez/z wyjazdem tamże?

    Revolut. Pobierz aplikację i możesz po rejestracji otworzyć konto w GBP w Wielkiej
    Brytanii. Będziesz miał swój własny nr konta i sort code - w pełni operacyjny
    (będziesz mógł podać komuś dane konta i otrzymać na nie przelew).