  • 1. Data: 2019-10-31 20:36:14
    Temat: Konto w CLP/peso nie-w chile
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    Ahoj,
    Czy jest jakiś bank (czy inny byt) pozwalający na posiadanie wielu
    rachunków w walutach, w tym w CLP i posiadający do tego kartę do
    rachunku/kartę wielowalutową?

    Coś takiego jak Kantor Aliora... tylko z peso. Idealnie, żeby byłoby
    darmowe.

    Z tego co widzę to Revolut nie wspiera (chociaż ich strona nie jest w
    tym zakresie jasna), na stronie N26 się nie doszukałem czy mają różne
    waluty i możliwość wymieniania pomiędzy.

    Niestety oferta bankowa w Chile jest, delikatnie rzecz ujmując,
    "nieatrakcyjna"... no i konta walutowe to też trochę jak yeti (czasami
    są konta dolarowe, ale najczęściej dla firm... o_O)

    w.

  • 2. Data: 2019-11-01 08:37:34
    Temat: Re: Konto w CLP/peso nie-w chile
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2019-10-31 o 20:36, Wojtek pisze:
    > Ahoj,
    > Czy jest jakiś bank (czy inny byt) pozwalający na posiadanie wielu
    > rachunków w walutach, w tym w CLP i posiadający do tego kartę do
    > rachunku/kartę wielowalutową?

    Sprawdz Transferwise.

    --
    Bolek

  • 3. Data: 2019-11-01 08:43:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a jedziesz tam do roboty?
    Będziesz robił czy przyjmował przelewy w peso?
    Czy tylko płatności kartą?

  • 4. Data: 2019-11-01 18:11:24
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 01/11/2019 08:37, Bolek wrote:

    > Sprawdz Transferwise.

    Hmm, faktycznie mają wsparcie dla CLP, chociaż opłaty za przewalutowanie
    też mają dosyć zabawne... pobawię się - dzięki!

    w.

  • 5. Data: 2019-11-01 18:15:35
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 01/11/2019 08:43, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, a jedziesz tam do roboty?
    > Będziesz robił czy przyjmował przelewy w peso?
    > Czy tylko płatności kartą?

    Pomieszkuję tam od circa 4 lat z doskoku, aczkolwiek aktualnie jestem w
    Polsce ;-)

    Generalnie aktualnie używam kart aliora/tmub i jest OK - dosyć korzystne
    kursy. Niemniej ze względu na dosyć radosną sytuacje tam teraz CLP
    poleciało na pysk więc stwierdziłem, że byłoby miło wykorzystać okazję i
    wymienić trochę USD na CLP.

    Potrzebuję właściwie mieć tylko możliwość płacenia kartą - zero
    przelewów, wybieranie z bankomatu raz na 1-3 miesiace jak akurat braknie
    gotówki (używana bardzo sporadycznie). Niemniej do takiego użycia
    wspomniane karty kantoru/tmub sprawdzaja sie wystarczajaco dobrze.
    Szukam "plusa dodatniego" sytuacji :-)

    w.

  • 6. Data: 2019-11-01 18:33:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, sądzisz że to CLP odbije?
    Co do kart - rzeczywiście kantor aliora albo N26, ew. curve.
    N26 ma tą zaletę, że chroni przed DCC - przynajmniej z moich doświadczeń. Jest to
    niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100%
    darmowe.
    Kantor aliora - płacisz chyba kartą dolarową, ale one już nie będą wydawane
    (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów
    przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma), albo przewalutowanie po
    kursie MC na euro.

  • 7. Data: 2019-11-01 22:25:14
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 01/11/2019 18:33, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, sądzisz że to CLP odbije?

    Wydaje mi się, że tak. Sytuacja powoli się stabilizuje. A CLP w sumie
    lata góra-dół dosyć znacznie ;)

    > Co do kart - rzeczywiście kantor aliora albo N26, ew. curve.

    Hm, curve do każdej transakcji dodaje 1%?

    > N26 ma tą zaletę, że chroni przed DCC - przynajmniej z moich doświadczeń. Jest to
    niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100%
    darmowe.

    W Chile jeszcze się z DCC nie spotkałem...

    > Kantor aliora - płacisz chyba kartą dolarową, ale one już nie będą wydawane
    (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów
    przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma),

    Hmm, *wydaje* mi się, że wcześniej dostałem wznowienie, ale ważność
    aktualnej karty kończy się wnet i w sumie zastanawiam się jak to ugryźć.
    Chociaż teraz przerzuciłem się głównie na płacenie kartą USD z tmub -
    AFAIR podobnie korzystnie jak alior.

    > albo przewalutowanie po kursie MC na euro.

    Hmm, jesteś pewien, że idzie przez euro? Nawet jak ktos ma USD na koncie
    (przychody w USD)? To byłoby trochę... nieciekawe (konto w USD i szłoby
    przewalutowanie przez EUR zeby zapłacić w CLP?!). Czyli tym bardziej
    zostanie tylko karta tmub...

    w.

  • 8. Data: 2019-11-02 12:27:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 22:25:17 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
    > On 01/11/2019 18:33, Dawid Rutkowski wro/te:

    > Hm, curve do każdej transakcji dodaje 1%?

    Do każdej na pewno nie.
    Dokładnie nie wiem, bo mieszali z tym, więc póki nie potrzebuję, to się na pamięć nie
    uczę.
    Teraz jest chyba tak, że jest miesięczny limit, dk którego dostajesz kursy forex,
    powyżej tej granicy +2%.
    A bywało, że np. poza godzinami pracy giełd +2%.

    niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100%
    darmowe.

    > W Chile jeszcze się z DCC nie spotkałem...

    To miło. W PL testowałem - tam gdzue curve ma DCC, N26 nie ma.
    A najciekawsze jest DCC dla wielowalutowej kantoru aliora w vankomatach santander i
    ing (a w innych nie ma).

> [...]
    > aktualnej karty kończy się wnet i w sumie zastanawiam się jak to ugryźć.
    > Chociaż teraz przerzuciłem się głównie na płacenie kartą USD z tmub -

    Pewnie jak utrzymają warunki to będzie najlepsza dla kogoś, kto zarabia w $.
    Są jeszcze visa z getoutu i mc z żubra - przewalutiwanie na złotówki po kursach
    visa/mc.

> [...]
    > (przychody w USD)? To byłoby trochę... nieciekawe (konto w USD i szłoby
    > przewalutowanie przez EUR zeby zapłacić w CLP?!). Czyli tym bardziej

    Nie tak.
    Jak płacisz kartą wielowalutową:
    1) jeśli masz wystarczające środki w walucie płatności (w tym PLN) to bierze z konta
    w tej walucie,
    2) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo euro na płatność po kursie MC -
    jeśli tak, obciąża konto w euro po kursie MC
    3) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo złotówek po kursie aliora - i tu
    jest pułapka,
    4) jak nie to odrzuca płatność.

    Ew. sprawdź w kantorze aliora kurs pary $-> euro, czy wyjdzie taniej niż podwójna
    wymiana via PLN.

  • 9. Data: 2019-11-02 22:11:10
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 02/11/2019 12:27, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Są jeszcze visa z getoutu i mc z żubra - przewalutiwanie na złotówki po kursach

    W sensie wielowalutowa
    https://www.getinbank.pl/klienci-indywidualni/karty/
    usluga-wielowalutowa.html?
    Ale tutaj konto w PLN też jest podpiete na stałe. W Pekao widzę, że
    podobnie domyślnie spada na konto PLN.

    Generalnie o ile widzę plusy kart wielowalutowych dla Polaków
    podróżujacych po Europie o tyle w moim przypadku toto generuje tylko
    upierdliwość :|

> [...]
    - jeśli tak, obciąża konto w euro po kursie MC
    > 3) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo złotówek po kursie aliora - i

    No właśnie, ale jak w Aliorze mam tylko konto USD i PLN, i mam środki
    tylko na koncie USD to poleci przez EUR, czyli mimo wszystko podwójne
    przewalutowanie (CLP -> EUR -> USD z konta)?

    > Ew. sprawdź w kantorze aliora kurs pary $-> euro, czy wyjdzie taniej niż podwójna
    wymiana via PLN.

    Wychodzi troche lepiej (trzeba wciąż pod uwagę że sprawdzam w weekendowy
    wieczór):

    1000USD -> 890,79EUR (1 EUR = 1,1226 USD )

    1000USD -> 3782,70PLN (1 USD = 3,7827 PLN ) -> 879,21EUR (1 EUR = 4,3024
    PLN )

  • 10. Data: 2019-11-03 09:06:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 2 listopada 2019 22:11:14 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    usluga-wielowalutowa.html?
    > Ale tutaj konto w PLN też jest podpiete na stałe. W Pekao widzę, że

    "Usługa wielowalutowa" to tylko dodatek - pozwala płacić bezpośrednio w kilku
    walutach - wtedy koszty przewalutowania są zerowe.
    Ale visa z getout i mc z żubra przewalutowują po kursie MC na PLN bez żadnych
    dodatkowych prowizji.

    > Generalnie o ile widzę plusy kart wielowalutowych dla Polaków
    > podróżujacych po Europie o tyle w moim przypadku toto generuje tylko
    > upierdliwość :|

    Cóż, Polacy - a to oni zwykle mają konta w polskich bankach - zarabiają zwykle w
    złotówkach ;> I tak masz dobrze, że chociaż trafił się alior i jego karty dolarowe -
    inaczej to już musiałbyś te $ wymieniać na PLN lub EUR - albo załatwić sobie kartę z
    banku USAńczyków.

> [...]
    > tylko na koncie USD to poleci przez EUR, czyli mimo wszystko podwójne
    > przewalutowanie (CLP -> EUR -> USD z konta)?

    Nie, nie - po pierwsze, jeśli nie masz konta w EUR, to tej nowej karty wielowalutowej
    nie dostaniesz - zamawia się ją do konta w EUR, w miejsce (trzeba zastrzec) "starej"
    karty EUR.

    A jakbyś miał konta USD,EUR i PLN i chciał zapłacić w peso, to:
    - płacąc kartą dolarową (dopóki masz, nowej już nie dostaniesz pójdzie po kursie MC z
    konta $, o ile są wystarczające środki, inaczej odrzucenie,
    - płacąc wielowalutową pójdzie po kursie MC z konta EUR, o ile są środki - jak nie
    ma, to ew. po kursie aliora z konta PLN - a jak brak PLN to odrzucenie, nawet jeśli
    masz mnóstwo $.

> [...]
    >
    > 1000USD -> 890,79EUR (1 EUR = 1,1226 USD )
    >
    > 1000USD -> 3782,70PLN (1 USD = 3,7827 PLN ) -> 879,21EUR (1 EUR = 4,3024

    Nie no, jednak sporo - ponad 1% - lepiej.