  • 1. Data: 2019-10-31 14:10:03
    Temat: Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od ... denominowanym też należy się
    Od: z <...@...pl>

    https://www.polskieradio.pl/9/302/Artykul/2377210,Cz
    y-banki-powinny-odpowiadac-za-kredyty-frankowe

    Proponuję posłuchać przynajmniej początek aby dowiedzieć się że wyrok
    TSUE jest jeszcze ważniejszy lub prostszy do zastosowania w przypadku
    kredytów denominowanych. Dużo prościej unieważnić kredyt i wtedy
    zadziałają okresy przedawnienia. OJ GRUBO ;-)

  • 2. Data: 2019-10-31 14:17:13
    Od: m...@g...com

    Mówi się głównie o frankach - a jak to wygląda w przypadku kredytów w euro?

  • 3. Data: 2019-10-31 14:44:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Stajesz pierwszy czy ostatni w kolejce?
    Bo dla ostatnich może nie starczyć, jak banki poupadają.
    Ale pierwsi się mogą przejechać - bo jednak polskie radio jest na antenie, a nie na
    kablu, i obowiązuje międzynarodowa konwencja w sprawie reklamy - i trzeba przed
    reklamą puścić "uwaga, reklama" - nawet włożone w jakiś taniec, w jakąś piosenkę" - a
    tego tutaj zabrakło.
    "Panie Mareczku, mam grać?"

    Czekamy na pierwsze wyroki.
    Ciekawe, dlaczego póki co tak niewiele było wyroków korzystnych dla frankowiczów?
    Jest gdzieś jakaś baza, gdzie można je znaleźć?
    Czyżby sprawy upadały, bo pozwy celowały niewłaściwie? A teraz wszystkie będą celować
    pod TSUE? No to się PiS na tym przejedzie...

  • 4. Data: 2019-10-31 15:00:00
    Od: z <...@...pl>

    > Stajesz pierwszy czy ostatni w kolejce?
    > Bo dla ostatnich może nie starczyć, jak banki poupadają.

    BZZZDDDUUURRRRAAA. Dwa małe banki będą wymagały dokapitalizowania.
    Reitingi twierdzą że tylko 20 miliardów.

> [...]
    reklamą puścić "uwaga, reklama" - nawet włożone w jakiś taniec, w jakąś piosenkę" - a

    HMMM... na blaszaku mam odbloka na chrome a na androidzie chrome bez
    żadnych dodatków też nie było reklamy. Ciężki masz i tu żywot? ;-)

    > "Panie Mareczku, mam grać?"
    Rozumiem że chciałeś przywalić Niedźwieckiemu. Ile Ty masz lat?

> [...]
    > Czyżby sprawy upadały, bo pozwy celowały niewłaściwie? A teraz wszystkie będą
    celować pod TSUE? No to się PiS na tym przejedzie...

    Posłuchaj do końca i czytaj dokładnie na tej grupie

  • 5. Data: 2019-10-31 15:22:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak to ściągnąć na dysk?

    -----

  • 6. Data: 2019-10-31 15:34:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-31 o 15:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak to ściągnąć na dysk?

    Po co? Live. Nie obczajasz tej audycji?. 30 lat jej słucham.

  • 7. Data: 2019-10-31 16:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >sprawie reklamy - i trzeba przed reklamą puścić >"uwaga, reklama" -
    >nawet włożone w jakiś taniec, w jakąś piosenkę" - a tego tutaj

    A na razie to slysze, ze UOKiK prosi o udokumentowane donosy, jesli
    banki beda odstraszac od skladania pozwow.
    Pewnie bedzie chcial ukarac.

    ZBP bylby pierwszy, ale jego nie bardzo jest jak ...

    >Ciekawe, dlaczego póki co tak niewiele było wyroków korzystnych dla
    >frankowiczów? Jest gdzieś jakaś baza, gdzie można je znaleźć?
    >Czyżby sprawy upadały, bo pozwy celowały niewłaściwie?

    Dokladnie. Roznie celowaly, a sprawa sliska.

    >A teraz wszystkie będą celować pod TSUE?

    Jest dobry argument, to tak beda celowac.

    >No to się PiS na tym przejedzie...

    Czemu ? Sie pochwali, ze prezydent zalatwil sprawe, a potem
    "zrepolonizuje" banki za darmo.

    Tylko moze bedzie sobie w brode plul, ze za malo na tym zarobil ...

    J.

  • 8. Data: 2019-10-31 16:03:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >kredytów denominowanych. Dużo prościej unieważnić kredyt i wtedy
    >zadziałają okresy przedawnienia. OJ GRUBO ;-)

    Uniewaznic umowe w miare prosto, ale:
    -od lat mozna splacac w walucie ... i podstawa do uniewaznienia sie
    rozmywa,
    -kwota kredytu wpisana byla w CHF - uniewaznienie umowy nic nie da,
    -chyba, ze sad stwierdzi, ze to byla umowa kredytu indeksowanego ...
    slaba argumentacja,
    -chyba, ze sad uniewazni umowe w calosci i do zwrotu bedzie otrzymana
    kwota w PLN,
    -chyba, ze zadzialaja okresy przedawnienia.

    I przy tych "chyba" banki beda walczyc jak lwy, i kto wie, co wywalcza

    J.

  • 9. Data: 2019-10-31 16:09:17
    Od: z <...@...pl>

    PiS zachował się jak kiedyś platforma.
    Umowy, wolny rynek, niewidzialna ręka, przepisy prawa, Sąd ...

    I bardzo dobrze że nie uchwalił żadnej ustawy bo banki uniknęłyby KARY.

  • 10. Data: 2019-10-31 16:21:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-31 o 16:03, J.F. pisze:
    > -od lat mozna splacac w walucie ... i podstawa do uniewaznienia sie
    > rozmywa,

    Nie rozmywa się bo kredyt został wypłacony w PLN. Nie czytałeś wyroku?

    > -kwota kredytu wpisana byla w CHF - uniewaznienie umowy nic nie da,

    Jak wyżej. Wyroku nie czytałeś?

    > -chyba, ze sad stwierdzi, ze to byla umowa kredytu indeksowanego ...
    > slaba argumentacja,

    Czy indeksowany czy denominowany zarzut jest ten sam. BEZPRAWNY zapis o
    zamianie waluty wg. własnej tabeli bankowej. Wyroku nie czytałeś?

    > -chyba, ze sad uniewazni umowe w calosci i do zwrotu bedzie otrzymana
    > kwota w PLN,

    Dokładnie. Większość pewnie zostanie unieważniona. Tak jest prościej i
    mądrzej.

    > -chyba, ze zadzialaja okresy przedawnienia.

    Tylko ta kwestia jest jeszcze nie wyjaśniona.
    Od jakiego momentu liczyć przedawnienia. A wiadomo że dla banków jest 3
    lata a dla klientów 10

    Na chwilę obecną jest pewne że "frankowicz" wywalczy albo kredyt zero
    procent. Albo złotowy z procentami frankowymi albo uniewaznienie
    NIE MA INNYCH MOŻLIWOŚCI

    Może też się zdarzyć że bank będzie musiał jeszcze dopłacić przez okresy
    przedawnienia.

    I tu UWAGA. To klient musi zdecydować. Nie można go zmusić do konkretnej
    opcji. KONSUMENT JEST TU CHRONIONY