    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Koniec wirtualnych bankow?
    Date: Sun, 3 Feb 2002 13:49:34 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179017154.chello.pl

    Tak sobie mysle, ze jednak idzie nieuchronny koniec czystu wirtualnych
    bankow.
    Skoro marmurki daja ~podobne oprocentowanie (roznica 20 zlotych moze
    przyciagnac tylko malo zasobne porfele), a jednak maja te niezaprzeczalna
    zalete, ze maja pelen zakres kart, usulg dodatkowych (kredyty itp), maja
    liczna baze naziemna - gdzie mozna to zalatwic, a dodatkowo udostepniaja
    internetowy kanal dystrybucji - o podobnej funkcjonalnosci - to wynika z
    tego - ze produkt lepszy wyprze gorszy. A takim jest niewatpliwie w tej
    chwili oferta mbanku itp.
    Nie ukrywajmy - 80% zysku przynosi 20% klientow - Pekao SA moze pozbyc sie
    drobnicy a zostawic sobie tych klientow, na ktorych najwiecej zarabia
    (przykladem jestem ja i moj ojciec ;)
    Dlatego w tym momencie wiele ludzi wroci spowrotem do przeroznych
    marmurkow - bo jesli bedzie tam trzymalo kase nawet na lokatach - to bank
    udzieli im wiekszego kredytu itp.

    Patrzac na rynek zachodni, gdzie i-banki maja juz swoja dluga (relatywnie)
    tradycje - bez oddzialow trudno zyc... Nawet nasz Ekspander kochany zaklada
    swoje placowki doradcze...

    Reasumujac - im nizsze oprocentowanie - tym mniej pieniadza w internetowych
    bankach - jesli tak - nalezy podwyzszyc cene (bo jakosci sie nie da).
    Albo przez wprowadzenie oplat - albo jak to zrobil mBank przez wyrazne
    obnizenie oprocentowania.

    A skoro 90% polaczen to modemowcy w Polsce, to zaczna sobie liczyc co i
    gdzie im sie bardziej oplaca. Wirtualny - czyli jak tu wplacic kase...
    Jesli pensja ma byc tam przelewana, to co z kartami embosowymi, kredytowymi.
    Co z kredytami, z debetem na koncie? Kredyty hipoteczne, konta firmowe,
    walutowe.

    Suma sumarum - nasze i-banki nie zdazyly dostosowac swojej oferty, czy
    raczej uatrakcyjnic jej, bo nie maja tez nieograniczonych mozliwosci
    finansowych....

    Zobaczymy jak to bedzie.

    I pewnie jednak znowu Pekao SA bedzie gora??? :)

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz