  • 1. Data: 2016-04-22 04:16:44
    Temat: Kolejny SKOK do odstrzału.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    http://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/2016/zawiesze
    nie_dzialalnosci_skok_jowisz.html
    Ciekawie wyglądają informacje o kontaktach z Kasą Krajową ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Some people carve careers, others chisel them.

  • 2. Data: 2016-04-22 09:16:44
    Temat: Re: Kolejny SKOK do odstrzału.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 04:16:44 +0200, null<k...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/2016/zawiesze
    nie_dzialalnosci_skok_jowisz.html
    > Ciekawie wyglądają informacje o kontaktach z Kasą Krajową ...

    Jest gdzieś jakieś howto jak robi się "biznesy" na skokach?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-04-22 10:47:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 04:16 PM, Marek wrote:

    > Jest gdzieś jakieś howto jak robi się "biznesy" na skokach?

    Spóźniłeś się, niestety.

    Przepis był mniej więcej taki:

    - pada komuna, więc jest szansa na zrobienie dużych zmian

    - Fundacja na rzecz Polskich Związków Kredytowych, kierowana przez
    Grzegorza Biereckiego (senator PiS) z "rodziną", Adama Jedlińskiego
    (prywatnie: przyjaciel Lecha Kaczyńskiego), zajmuje się budową systemu
    SKOK - idea piękna, polski kapitał, obrona "przed wyzyskiem zachodnich
    banków" itp.

    - SKOKi promuje sam Lech Kaczyński - nadaje ordery i najwyższe
    odznaczenia ludziom związanym ze SKOKami, z relacjami w mediach - dzięki
    czemu do SKOKów płynie jeszcze większy strumień pieniędzy

    - SKOKi rosną w siłę - promuje je m.in. Radio Maryja, TW Trwam (SKOK
    Stefczyka wystawia promesę kredytową na 15 mln dla ojca redaktora;
    fundacje powiązane z redemptorystą dostaną "prowizje" od każdego
    zwerbowanego członka SKOK), i inne szeroko pojęte media "broniące
    polskości i wartości katolickich";

    - SKOKi są system jakby bankowym - można w nich deponować pieniądze,
    brać kredyty - ale - nie są objęte jakąkolwiek kontrolą państwa: z
    czasem rodzą się pokusy w systemie - skoro płynie kasa "emerytów", nie
    ma nad głową jakiejkolwiek kontroli - to może by te kredyty udzielić
    szwagrowi, ziutkowi, albo innej firmie założonej tylko po to, aby za
    chwilę updała, nie spłaciwszy kredytu. Jest to potężne źródło zarobków
    dla ludzi związanymi ze SKOKami.

    - nadużycia SKOKów powoli wypływają na wierzch, a wszystko jakoś dziwnie
    przypomina mafijną strukturę - państwo próbuje objąć je kontrolą - co
    powoduje zdecydowany sprzeciw partii PiS, Kościoła/Rydzyka, mediów
    "broniących polskości i wartości katolickich"; prezydent Lech Kaczyński,
    któremu doradza Andrzej Duda, blokuje objęcie SKOKów nadzorem

    - w efekcie mamy co mamy:

    - co parę miesięcy pada kolejny SKOK

    - z naszej wspólnej kieszeni poszło na to już kilka miliardów zł

    - pójdzie jeszcze pewnie kilka miliardów, bo "owieczki" nie są już
    tak skłonne zanosić oszczędności życia do systemu, który się sypie, i w
    którym jest pochowanych masę trupów po szafach (nie licząc już kredytów
    wyłudzonych; kredyty były dawane znajomym królika bez sprawdzania
    stosownych zabezpieczeń, więc jak jakiejś firmie się podwinie noga po
    kilku latach - dosypiemy my z podatków, a co, bogatym krajem w końcu
    jesteśmy)

    - twórcy tej piramidy oczywiście niczemu winni (a wręcz oskarżają innych)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2016-04-22 12:01:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości
    zenie_dzialalnosci_skok_jowisz.html

    IMO - odkad maja gwarancje BFG, to sie przestali przejmowac.
    Po co - niech placi BFG, oni o wlasne dobre imie dbac juz nie musza.

    A oprocz tego zauwaz, ze mogly wystepowac tarcia na linii KK -
    zarzadca komisaryczny.
    Komisarzowi tez nie zalezy na dobrej dzialalnosci Kasy, to po co ma KK
    topic w niej pieniadze ?

    Bo wczesniej najwyrazniej KK jakiejs pozyczki stabilizacyjnej
    udzielila. Widac nie pomogla.

    No, ciekaw jestem - ile tych SKOK przetrwa.
    Powstaja jakies nowe ?

    J.

  • 5. Data: 2016-04-22 12:24:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >to, aby za chwilę updała, nie spłaciwszy kredytu. Jest to potężne
    >źródło zarobków dla ludzi związanymi ze SKOKami.

    Z drugiej strony - zauwaz, ze od 2008 mamy kryzys, i wiele firm
    zbankrutowalo, niekoniecznie z powodu przekretow.
    Fundacje Ojca Dyrektora jak na razie nie zbankrutowaly ...

> [...]
    >Kościoła/Rydzyka, mediów "broniących polskości i wartości
    >katolickich"; prezydent Lech Kaczyński, któremu doradza Andrzej Duda,

    Ale jednak objeto.

    > - z naszej wspólnej kieszeni poszło na to już kilka miliardów zł

    No, byl w tym i jeden bank. A jak pomoga frankowiczom, to moze i
    niejeden :_)

    Zastanawiajace sa wyniki koncowe - czy jest mozliwe doprowadzenie
    banku/kasy do wyplacalnosci -28 % ?
    No, chyba mozliwe - jesli deponenci kase trzymaja i zadowalaja sie
    kwotami na wyciagach, to w sumie mozna...

    No i jeszcze - zobacz ze sporo SKOK nadal dziala. Wiec ma wymagane
    kapitaly.
    Przekrety byly tylko w kilku, czy ich prezesi po prostu klamia w
    sprawozdaniach ?

    J.

  • 6. Data: 2016-04-22 12:38:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 07:01 PM, J.F. wrote:

    (...)

    > No, ciekaw jestem - ile tych SKOK przetrwa. Powstaja jakies nowe ?

    Gdzieś od 2013 mocno się zwijają; każda piramida ma gdzieś koniec:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/SKOK -> Spółdzielcze kasy
    oszczędnościowo-kredytowe w Polsce w latach 1992-2014

    Moim zdaniem - gdyby kasy objęto nadzorem od początku, ew. na bardzo
    wczesnych etapach, to miałoby to szansę sprawnie i zdrowo funkcjonować.

    Niestety powstał system z założenia promujący patologię, więc jest
    kolejna dziura wsysająca pieniądze, która pociągnie za sobą część banków
    spółdzielczych.

    Przetrwa kilka kas, a smród pozostanie na zawsze.

    I jeszcze dalej bronią tej patologii, z jej politycznym obrońcą i
    czerpiącym główne profity na czele:

    http://www.skok.pl/o-skok/aktualnosci/banki-spoldzie
    lcze-nie-godza-sie-na-dyktat-knf-

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-04-22 12:51:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 07:24 PM, J.F. wrote:

    > Z drugiej strony - zauwaz, ze od 2008 mamy kryzys, i wiele firm
    > zbankrutowalo, niekoniecznie z powodu przekretow.

    Od 2008 mamy kryzys? No przyznać trzeba, że w 2008 był kryzys, w 2012-13
    w jakimś stopniu też - ale nie można powiedzieć, że od roku 2008 jest
    jakiś permanentny kryzys.

    > Fundacje Ojca Dyrektora jak na razie nie zbankrutowaly ...

    Ale Stoczni nie uratowały, czy na co tam one wydały zebrane miliony ze
    zbiórki publicznej "na ratowanie Stoczni".

    > Ale jednak objeto.

    Ale po jakim czasie!

    "Kaziu, mi kredytu nie dasz?"

    Trupy z szaf wypadają po latach.

    Gdyby ten nadzór był dużo wcześniej, to nie doszłoby do malwersacji
    pieniędzy na taką skalę. Koszty bankructw SKOKów zamiast w miliardach,
    można by liczyć w milionach złotych, a one same by były silną
    konkurencją dla banków komercyjnych. Oczywiście odpowiedzialnych brak.

    (...)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 8. Data: 2016-04-22 13:07:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Apr 2016 12:24:27 +0200, w
    <5719fbdd$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale jednak objeto.

    Szkoda, dziadki leśne z PiS same musiałyby się tłumaczyć. A tak dopłaciliśmy do
    ich lewego biznesu.

  • 9. Data: 2016-04-22 13:41:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 08:07 PM, r...@k...pl wrote:
    > Fri, 22 Apr 2016 12:24:27 +0200, w
    > <5719fbdd$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    > Szkoda, dziadki leśne z PiS same musiałyby się tłumaczyć.

    W odwracaniu kota ogonem i zrzucaniu własnych win na innych to akurat są
    świetni, nie do pobicia.

    Jak zwykle byłaby "wina Żydów, spisek Tuska z Merkelową w celu
    zniewolenia narodu, a w ogóle to nikt nie obieca więcej niż my".

    > A tak dopłaciliśmy do
    > ich lewego biznesu.

    Niestety.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2016-04-22 13:56:24
    Od: n...@p...pl

    > Szkoda, dziadki leśne z PiS same musiałyby się tłumaczyć.
    > A tak dopłaciliśmy do ich lewego biznesu.

    wyobraźmy sobie co byłoby gdyby ten nadzór nie zadziałał
    bo załóżmy że ktoś w PO albo w KNF stwierdziłby "zróbmy
    PiS-owcom to czego sami pragną, niech odczują skutki".

    na początku nie działoby się absolutnie nic niepokojącego

    kasy obejmowałyby idziały w spółkach do których wkładami
    byłyby niespłacalne długi - a to ładnie podrasowałoby bilanse

    drenowanie kas z pieniędzy trwałoby nadal - a emeryci
    cieszyliby się że na wyciągach narastają im procenty od lokat

    współczynniki wypłacalności spadłyby do np. minus 89%
    a potem?! a potem "wina Tuska" jak przy Amber Gold ;)