  • 1. Data: 2003-12-22 07:15:35
    Temat: Kasa mieszkaniowa - terminy
    Od: a...@w...pl (darpi)

    Witam Grupowiczów!:)

    W tym roku zakończyłem oszczędzanie w kasie mieszkaniowej i zdecydowałem się
    podpisać

    umowę z deweloperem na budowę mieszkania, w związku z tym mam dwa pytania:

    1. Czy muszę przelać deweloperowi całą kwotę wycofaną z kasy mieszkaniowej,

    Czy też wystarczy, że umowa opiewa na kwotę większą niż wycofany wkład z
    kasy mieszkaniowej

    2. Właściwie z czego wynika konieczność wydatkowania kwoty z kasy
    mieszkaniowej do końca roku kalendarzowego?

    Przecież to niezbyt sprawiedliwe jeśli ktoś wycofuje wkład pod koniec
    roku to ma tylko kilka miesięcy a ten z początku roku prawie rok.

    Pozdrawiam

    Damian

  • 2. Data: 2003-12-22 08:05:57
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa - terminy
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > 1. Czy muszę przelać deweloperowi całą kwotę wycofaną z kasy mieszkaniowej,
    >
    > Czy też wystarczy, że umowa opiewa na kwotę większą niż wycofany wkład z
    > kasy mieszkaniowej

    tego nie wiem, ale fakt, tez mnie to interesuje

> [...]
    >
    > Przecież to niezbyt sprawiedliwe jeśli ktoś wycofuje wkład pod koniec
    > roku to ma tylko kilka miesięcy a ten z początku roku prawie rok.

    Owszem niesprawiedliwe, jak wszystko w Polsce niestety.

    --
    GideoN

    Usun [NOSPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2003-12-22 08:26:34
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > 1. Czy muszę przelać deweloperowi całą kwotę wycofaną z kasy
    mieszkaniowej,

    > Czy też wystarczy, że umowa opiewa na kwotę większą niż wycofany wkład
    > kasy mieszkaniowej

    Trzeba ją wydatkować czyli mieć potwierdzenie wydatku czyli fakturę VAT.

    > 2. Właściwie z czego wynika konieczność wydatkowania kwoty z kasy
    > mieszkaniowej do końca roku kalendarzowego?

    Z ustawy.

    > Przecież to niezbyt sprawiedliwe jeśli ktoś wycofuje wkład pod koniec
    > roku to ma tylko kilka miesięcy a ten z początku roku prawie rok.

    Przecierz wystarczy albo podpisać aneks wydłuzający oszczędzanie do np.
    stycznia, albo napisać podanie do banku o wypłatę kasy w styczniu.
    Liczy się termin odebrania pieniędzy z kasy.

  • 4. Data: 2003-12-22 08:58:28
    Od: a...@w...pl (darpi)

    Ale podpisuję z developerem umowę na budowę i kwota z kasy to tylko zaliczka
    na poczet całej faktury.
    Akt notarialny przeniesienia przynależnej działki podpiszemy po jej
    wydzieleniu

    Pozdrawiam,