  • 1. Data: 2005-07-20 11:47:57
    Temat: Karty z chipem bezpieczne
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1323763

    A mnie się obiło o oczy na grupie, że te karty mają pasek
    magnetyczny. Mają czy nie? Jeśli tak, to gdzie to
    zwiększone bezpieczeństwo?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 2. Data: 2005-07-20 11:58:35
    Temat: Re: Karty z chipem bezpieczne
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Miroo wrote:

    > A mnie się obiło o oczy na grupie, że te karty mają pasek
    > magnetyczny. Mają czy nie? Jeśli tak, to gdzie to
    > zwiększone bezpieczeństwo?

    No właśnie nigdzie :-)
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2005-07-20 12:04:01
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-07-20 13:47, Użytkownik Miroo napisał:
> [...]
    e_id=1323763

    > A mnie się obiło o oczy na grupie, że te karty mają pasek
    > magnetyczny. Mają czy nie? Jeśli tak, to gdzie to

    Ciężko będzie Tobie znaleźć użytkownikó kart, które dopiero będą
    wydawane ;-) A kredytówki BZWBK mają i pasek, i chip a ich zwiększone
    bezpieczeństwo jest jedną wielką hucpą.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2005-07-20 12:10:16
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > No właśnie nigdzie :-)

    Po przemyśleniu znalazłem miejsce gdzie w ich mniemaniu
    zwiększono bezpieczeństwo: "w bliżej nieokreślonej przyszłości"
    gdy z kart zniknie pasek magnetyczny.
    Ale podejrzewam, że wtedy to już będą dostępne
    skanery chipów i tak naprawdę nic się nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2005-07-20 12:14:11
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2005 14:04:01 +0200, Roman Sąsiada napisał(a):

    > Ciężko będzie Tobie znaleźć użytkownikó kart, które dopiero będą
    > wydawane ;-) A kredytówki BZWBK mają i pasek, i chip a ich zwiększone
    > bezpieczeństwo jest jedną wielką hucpą.

    juz kiedys o to pytalem, ale nie odstalem odpowiedzi - w jaki sposob
    uszkodzic pasek nie uszkadzajac chipa = zrobic z karty karty tylko chipowa
    i placic nia tam, gdzie chipa akceptuja?

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-07-20 12:14:11
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-07-20 14:14, Użytkownik Michał Dąbrowski napisał:

    > juz kiedys o to pytalem, ale nie odstalem odpowiedzi - w jaki sposob
    > uszkodzic pasek nie uszkadzajac chipa = zrobic z karty karty tylko chipowa
    > i placic nia tam, gdzie chipa akceptuja?

    Zmyć? Przedziurawić? Potraktować magnesem neodymowym ? Zetrzeć pasek na
    podpis?
    To tak po pierwszym 10 sec. myślenia.

  • 7. Data: 2005-07-20 12:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Miroo wrote:
    > Ale podejrzewam, że wtedy to już będą dostępne
    > skanery chipów i tak naprawdę nic się nie zmieni.

    dobrych chipów nie da się zeskanować.

  • 8. Data: 2005-07-20 12:50:16
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    witek wrote:

    > dobrych chipów nie da się zeskanować.

    ...no, chyba że jesteś pracownikiem firmy produkującej je i znasz hasło
    do backdora ;)

    ps. słyszał ktoś kiedyś o fałszywych kartach czipowych telefonicznych?
    od ilu lat produkują czipowe telefoniczne? (na świecie)

  • 9. Data: 2005-07-20 13:33:13
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2005 14:14:11 +0200, Roman Sąsiada napisał(a):

    > Zmyć? Przedziurawić? Potraktować magnesem neodymowym ? Zetrzeć pasek na
    > podpis?
    > To tak po pierwszym 10 sec. myślenia.

    co do metod magnesopodobnych, to nie wiem jak z chipem - bo jak zabiegu nie
    wytrzyma to nie ma to sensu
    Co do metod fizycznie uszkadzajacych karte, to pytanie, czy przyjmujacym
    zaplate nie wyda sie to dziwne i nie sprobuja zatrzymac karty? no i gdzie
    konkretnie uszkodzic i jak gleboko sie wgryzc, bo przeciez pasek
    przynajmniej troche na scieranie jest odporny.
    Starcie paska na podpis? Co to da? Pasek chce uszkodzic, aby karty sie nie
    dalo skopiowac, a ten od podpisu nijak na to nie wplywa

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 10. Data: 2005-07-20 13:33:49
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał

    > No właśnie nigdzie :-)

    Moim zdaniem nie tak do końca. Chyba dużo łatwiej będzie zareklamować z
    powodzeniem transakcję na kartę czipową, przeprowadzoną z paska. W końcu
    obowiązuje przeniesienie odpowiedzialności za takie transakcje na podmiot,
    który nie obsłużył czipa. A przynajmniej taka jest teoria. ;)

    ch.