  • 1. Data: 2007-01-17 08:16:09
    Temat: Karty Kredytowe - gdzie porównanie (zestawienie)
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Czy jest gdzies w internecie dotępne porównnaia KK (procenty terminy,
    dodatkowe wymagania). Czasami robią takie cos różne gazety itp. Czy jest cos
    takiego dostepne w necie (oczywiscie w miarę swieże)

    Ewentualnie jaka KK jest dobra dla kogos kto potrzebuje jej okazjonalnie
    (głównie dorobienia płatności za które w inny sposób nie da się zapłacicic)
    i spłaca zadłużenie od razu.

    pozdr.

  • 2. Data: 2007-01-17 08:40:02
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Arek Margraf napisał(a):
> [...]
    > (głównie dorobienia płatności za które w inny sposób nie da się zapłacicic)

    W takim wypadku potrzebujesz kk z jak najdluzszym okresem bezodsetkowym,
    brakiem oplaty za pierwszy rok.
    Oprocentowanie jest nieistotne.

    W jakiej walucie masz zamiar dokonywac platnosci?

    Wolisz PIN czy podpis?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2007-01-17 08:45:57
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > W takim wypadku potrzebujesz kk z jak najdluzszym okresem bezodsetkowym,
    > brakiem oplaty za pierwszy rok.
    > Oprocentowanie jest nieistotne.

    Ten brak opłaty wydaje się istotne, nawet gdyby to miało być okupione jakims
    obrotem na karcie.

    > W jakiej walucie masz zamiar dokonywac platnosci?

    Zasadniczo złotówki, czasami euro

    > Wolisz PIN czy podpis?

    nie mam preferencji (chyba ze jest to z jakiego powodu istotne)

    A.

  • 4. Data: 2007-01-17 08:55:25
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ten brak opłaty wydaje się istotne, nawet gdyby to miało być okupione jakims
    > obrotem na karcie.

    za kk nie zaplacisz w pierwszym roku, ale aby nie zaplacic w drugim
    wiekszosc bankow wymaga zrobienia obrotu np. srednio 1000zl miesiecznie,
    nie ma obrotu = zaplacisz za karte 58-80zl (embosowana, klasyczna)

    > Zasadniczo złotówki, czasami euro

    oki, czyli karta musi byc rozliczana w euro

    > nie mam preferencji (chyba ze jest to z jakiego powodu istotne)

    chodzi o kwestie bezpieczenstwa...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2007-01-17 09:04:42
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > chodzi o kwestie bezpieczenstwa...

    A jakie KK sa na pin ? Mialem juz chyba z 5 roznych i wszystkie byly
    na podpis.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2007-01-17 09:10:51
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A jakie KK sa na pin ? Mialem juz chyba z 5 roznych i wszystkie byly na
    > podpis.

    wszystkie wydawane przez BZ WBK i LUKASa sa wyposazone w chip i PIN
    wprowadza sie w 90% transakcji

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2007-01-17 09:37:34
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    > nie ma obrotu = zaplacisz za karte 58-80zl (embosowana, klasyczna)

    > oki, czyli karta musi byc rozliczana w euro

    Ok rozumiem ze PINowe są bezpieczniejsze.

    Zatem teorię rozumię, a teraz praktyka. Możesz podać jakies konkretne kraty
    spełniające w/w wymagania. Czy jestem zdany na szukanie po koli po stronach
    wystawców kart (nie uśmiecha mi się) może jest jednak w sieci gdzies jakies
    w miarę aktualne zestaiwnie albo było ostatnio w jakiejś gazecie/czasopismie
    wszystko zebrane do kupy.

    A.

  • 8. Data: 2007-01-17 11:00:27
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ok rozumiem ze PINowe są bezpieczniejsze.
    pod warunkiem, ze nikt nie pozna Twojego PIN-u

> [...]
    > w miarę aktualne zestaiwnie albo było ostatnio w jakiejś gazecie/czasopismie

    moge polecic 3 karty kredytowe (pisze z pamieci, wiec warto jeszcze
    sprawdzic dokladnie oferte):

    1. kk Money.pl wydawana przez BZWBK, w pierwszym roku gratis, przez
    pierwsze 3m-ce kredyt 0% (splaca sie tylko kwote minimalna),
    za transakcje walutowe inne niz w euro bank dolicza prowizje 3%!!!
    dowolne przelewy z rachunku karty za 3 zł

    2. kk Mastercard wydawany przez ING, pierwszy rok gratis pozniej 80zl
    jezeli obrot <1500zl, bardzo dobre kursy w przypadku placenia w innych
    walutach niz euro

    3. kk Citi, 0zl za wydanie, mozna ponegocjowac oplate od 2 roku
    (standardowo 75zl), polecam co-brand z BP - za kazde wydane 5zł
    dostaniesz 1 pkt. w Programie Profit, darmowe przelewy z rachunku karty
    za media, czynsz itp...

    wszystkie ww. karty maja dostep przez internet bez dodatkowych oplat

    kk Money.pl wyposazona w chip = domyslnie przy autoryzacji wpisujesz
    PIN, pozostale na podpis

    bz wbk jest najbardziej konserwatywny jezeli chodzi o zdolnosc
    kredytowa, w ING standardowo, natomiast w Citi mozna dostac kk (limit
    <3000 zl) nawet bez zaswiadczenia o zarobkach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2007-01-17 13:57:52
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > za transakcje walutowe inne niz w euro bank dolicza prowizje 3%!!!
    > dowolne przelewy z rachunku karty za 3 zł

    Dlaczego akurta ta spośród wielu KK BZWBK?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 10. Data: 2007-01-17 14:04:10
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Dlaczego akurta ta spośród wielu KK BZWBK?

    ZTCW to tylko ta ma promocje 3 miesiace kredyt kartowy 0%,
    czyli de facto mozesz wykorzystac max. limit i przez 3 okresy splacasz
    tylko kwote minimalna, a od reszty bank nie naliczy odsetek ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS