  • 1. Data: 2007-01-17 03:45:01
    Temat: Czy istnieje kwota wolna od zajęcia komorniczego na koncie bankowym
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    Witam

    Czy kotś mógłby poinformować mnie czy istnieje minimalna kowta, której nie moze
    zabrać komornik z prywatnego rachunku bankowego dłużnika?
    Jakie przepisy to regulują?
    MORSKI

  • 2. Data: 2007-01-17 04:44:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 17 Jan 2007 04:45:01 +0100, Morski napisał(a):

    > Czy kotś mógłby poinformować mnie czy istnieje minimalna kowta, której nie moze
    > zabrać komornik z prywatnego rachunku bankowego dłużnika?
    > Jakie przepisy to regulują?

    Pięciokrotność średniej krajowej (nie wiem czy z nagrodami ze zysku czy
    bez).

  • 3. Data: 2007-01-17 17:52:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message

    > Pięciokrotność średniej krajowej (nie wiem czy z nagrodami ze zysku czy
    > bez).

    A nie 3x? Bez nagrod z zysku.

    MK

  • 4. Data: 2007-01-17 19:22:57
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 18:52:56 +0100, MK napisał(a):

    > A nie 3x?

    Pewnie masz rację. Był to rząd wielkości ~7.5tys - więc to raczej Ty masz
    rację że "x3".

    > Bez nagrod z zysku.

    Tego nie pamiętam - ale to już "drobne" w stosunku do średniej ;)

  • 5. Data: 2007-01-17 19:32:23
    Od: SW <s...@v...com>

    Artur napisał(a):

    > Pewnie masz rację. Był to rząd wielkości ~7.5tys - więc to raczej Ty masz
    > rację że "x3".

    > Tego nie pamiętam - ale to już "drobne" w stosunku do średniej ;)

    To nie jest kwota wolna od zajecia, ta wynosi coś około 800 zł.
    Natomiast to o czym pisali przedmówcy to saldo na rachunku do wysokości
    którego bank nie dokona przelewu na konto organu egzekucyjnego ale też z
    reguły nie pozwala dysponować dowolnie środkami na rachunku. Pierwsza
    wynika z odpowiedniego rozporządzenia do ustawy o postępowaniu
    egzekucyjnym natomiast druga z ustawy o prawie bankowym.

    SW

  • 6. Data: 2007-01-17 19:46:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 20:32:23 +0100, SW napisał(a):

    > To nie jest kwota wolna od zajecia, ta wynosi coś około 800 zł.

    "Ta" kwota (800zł) wolna od zajęcia komorniczego - dotyczy *wynagrodzenia*
    za pracę. Zresztą od stycznia jest to 936zł - ale nie dotyczy to zajęć
    "alimenciarzy".

> [...]
    > wynika z odpowiedniego rozporządzenia do ustawy o postępowaniu
    > egzekucyjnym natomiast druga z ustawy o prawie bankowym.

    i Wracając do pierwszego postu Morskiego:
    - zrozumiałem że Morskiemu chodzi o kwotę która jest wolna od egzekucji z
    prywatnego rachunku bankowego.
    Ta "x3 średnia krajowa" dotyczy oczywiście li tylko prywatnych rachunków -
    nie "na firmę".

  • 7. Data: 2007-01-18 03:50:05
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > prywatnego rachunku bankowego.
    > Ta "x3 średnia krajowa" dotyczy oczywiście li tylko prywatnych rachunków -

    Jakiś przepis na ten fakt do powołania sie w piśmie do banku znacie?
    MORSKI

  • 8. Data: 2007-01-19 20:25:23
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 18 Jan 2007 04:50:05 +0100, Morski napisał(a):

    > Jakiś przepis na ten fakt do powołania sie w piśmie do banku znacie?
    > MORSKI

    Zerknij do prawa bankowego - na bank tam to będzie ;)