  • 11. Data: 2018-08-13 11:19:41
    Temat: Re: Karta kredytowa, a zakup ponad limit
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-08-13, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > I jesteś pewien, że dzięki temu karta kredytową można zapłacić więcej,
    > niż kwota kredytu na koncie karty?

    Tak. Przelewasz sobie z karty kredytowej (jak na razie bezpłatnie i bezgotówkowo,
    w gramach grace period - co było już poruszane na tej grupie kilka razy) na konto
    Revolut, dolewasz sobie resztę z innego źródła i płacisz.

    Tadam, problem solved.
    A bezproduktywnym czepiaczom teraz łyso :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2018-08-13 11:21:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-08-13, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > w gramach grace period - co było już poruszane na tej grupie kilka razy) na konto
    > Revolut, dolewasz sobie resztę z innego źródła i płacisz.

    Przy czym "przelewasz" w tym wypadku znaczy "zasilasz konto" poprzez transakcję
    bezgotówkową (dostępne w aplikacji Revolut), nie jakieś formy przelewu oferowane
    przez banki w ramach usług kartowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2018-08-13 12:31:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > Revolut, dolewasz sobie resztę z innego źródła i płacisz.
    >
    > Tadam, problem solved.
    > A bezproduktywnym czepiaczom teraz łyso :P

    Nie wiem jak jest teraz bezproduktywnym czepiaczom, bo ja przynajmniej
    postarałem się udzielić odpowiedzi na pytanie, i chyba tylko ja! Tak że
    jest mi włochato. ;)
    A co do _bezproduktywnych_, to nadal nie widzę od pozostałych
    "odpowiadających" odpowiedzi na pytanie:
    - czy kartą _kredytową_ zapłacę ponad limit kredytowy mając więcej
    środków na jej koncie?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-08-13 14:03:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak dla mnie z lekka przekombinowałeś.
    Ile Cię będzie kosztować ta KK?
    Bo ani w PKO BP ani w Pekao SA ZTCP nie ma darmowych KK.

    Po drugie - po co pytasz, zamiast po prostu spróbować kupić?
    Towar kupić chcesz, kredytówka spłacona ponad limit - więc spróbuj zapłacić,
    zobaczymy, czy pójdzie.
    Chyba że to jest teoretyczne "chciałbym zakupić".

    I właściwie nie ma innej pewnej metody niż sprawdzić - a rzeczywiście sprawdzić da
    się kartą z niskim limitem, bo jak masz 10 czy 20k to o taki test naprawdę trudno
    (chyba że ktoś jest utracjuszem i płaci odsetki od kredytu w KK - no, może czasem
    taki kredyt jest tańszy niż inny, a akurat potrzeba).

    Można też powtarzać plotki - czy to z netu od innych klientów czy to z infolinii.
    Ja mam info takie:
    - db - nie da się, m.in. dlatego, że nie da się ustawić limitu dziennego wyższego niż
    limit karty, nie próbowałem nadpłacać,
    - citi - nie da się - info z infolinii, dziennego limitu nie ma, nie próbowałem
    nadpłacać,
    - wbk - nie da się - info z infolinii, dzienny limit można ustawić większy niż limit
    karty, po nadpłacie dostępne środki pokazywane są jako limit+nadpłata - ale mimo tego
    wszystkiego info od banku, że się nie da,
    - eurobank - podobno można, nie testowałem,
    - mBank - podobno można.

    A, i co do przekombinowania - po co KK, i to pewnie płatna, skoro mogłeś założyć
    sobie bezpłatne konto z bezpłatną debetówką?
    Zapewne dlatego, by mieć to narzędzie do płacenia netowego w tym samym banku, co
    konto - jak dla mnie marny argument.
    Bezpłatne konto z bezpłatną debetówką można założyć obecnie w nest, idei (w tym w
    lion's) oraz chyba w getoucie, oranżada niestety przestała już przyjmować nowych
    klientów.
    Kredytówka to co prawda karta "lepsiejsza" od debetówki, ale w necie nie powinno być
    różnicy.
    Minus ew. taki, że na przelew trzeba czekać aż dojdzie elixir.
    Cóż, można jeszcze polecić zmianę konta na wbk - tam są teraz darmowe przelewy
    ekspresowe.
    Albo druga możliwość - wziąć KK właśnie w wbk, same zalety - teraz jest promo z
    dożywotnim zwolnieniem z opłat (jedynie pozostaje 15zł za wznowienie raz na 4 lata),
    a do tego każdemu, kto założy sobie "konto jakie chcę", dają zaraz ofertę na klik na
    KK z limitem do 4k.
    Jak chcesz to mogę Cię polecić, będzie jeszcze premia.
    Lub KK simpliciti w citku - też darmowa, każdemu z umową o pracę dają, a jeszcze
    można dostać premię w promocji.
    I raczej nie ma co zawracać sobie głowę niskim limitem - nie daje to żadnego
    bezpieczeństwa, a utrudnia korzystanie. Chyba że nie masz udokumentowanych dochodów,
    a tą KK z 1k limitu dostałeś w pko/pekao na klik.

  • 15. Data: 2018-08-13 15:03:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-08-13, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > - czy kartą _kredytową_ zapłacę ponad limit kredytowy mając więcej
    > środków na jej koncie?

    Bo nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

    "Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie".
    Wszystko zależy indywidualnie od banku, jego regulaminów
    i ustawień w systemie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2018-08-13 17:06:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Lub KK simpliciti w citku - też darmowa, każdemu z umową o pracę dają, a jeszcze
    można dostać premię w promocji.

    Właśnie kilka dni temu rzuciła mi się w oczy informacja o 400zł do
    wydania w Decathlonie - regulaminu jeszcze nie czytałem.
    Mamy zamiar przetestować, czy żonie dadzą. Mam jej napisać na co się
    zgadza a na co nie (w sensie papierzysków, które chcą).
    Może nie wyjść, bo to nie maj i czerwiec kiedy PITy są przez nich dość
    poważane.
    P.G.

  • 17. Data: 2018-08-13 17:40:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 15:03:46 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:
> [...]
    >
    > Bo nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.
    >
    > "Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie".
    > Wszystko zależy indywidualnie od banku, jego regulaminów

    Tak jest.
    A taki citek potrafi wlepić karę za nadpłatę ponad 200zł.
    Więc trzeba być czujnym.

  • 18. Data: 2018-08-13 17:50:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 17:06:31 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    można dostać premię w promocji.

    > Właśnie kilka dni temu rzuciła mi się w oczy informacja o 400zł do
    > wydania w Decathlonie - regulaminu jeszcze nie czytałem.

    Lepiej spójrz na to:
    https://www.online.citibank.pl/files/documents/credi
    t-cards/regulamin-oferty-do-400-zl-z-karta-kredytowa
    .pdf

    Warunki i nagrody takie same jak dla kart podarunkowych do decathlonu (300zł za 5
    transakcji, dodatkowe 100zł za wydanie 2k w ciągu 2 miesięcy) - a dają uznanie
    rachunku karty.

    Ja się teraz bujam z reklamacją co do telefonu w promocji z polecaniem - myślałem, że
    będzie LG K8 (2017), czyli M200N - mający NFC - a tu mi przysłali LG K8 Dual (2017) -
    czyli M200E - mający dual sim, ale przez to pozbawiony NFC :(
    I jeszcze upierają się, że taki obiecywali, choć w
    https://www.online.citibank.pl/files/documents/credi
    t-cards/regulamin-oferty-mgm-kwiecien-2018.pdf
    słowo "dual" nigdzie nie występuje.
    Zaraz piszę reklamację do reklamacji - a jak się nadal będą upierać, to zrobię test
    Rzecznika Finansowego (oczywiście najpierw postraszę nim citka).

  • 19. Data: 2018-08-13 18:15:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    transakcji, dodatkowe 100zł za wydanie 2k w ciągu 2 miesięcy) - a dają uznanie

    Rzeczywiście - to samo, a lepiej.
    Tylko punkt 4.d regulaminu wymaga decyzji - czy z powodu 0k4 chce się
    nam toczyć batalię (w regulaminie od Decathlonu na pewno jest tak samo)
    z bankiem.
    Się kiedyś zastanowimy to się spróbuje albo nie.
    Na razie jeszcze nie wybrałem do końca 0k6 za założenie konta :)
    P.G.

  • 20. Data: 2018-08-13 18:28:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 18:15:44 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Na razie jeszcze nie wybrałem do końca 0k6 za założenie konta :)

    To jeszcze zarejestruj sobie KK simplicity w priceless specials - dostaniesz 800
    punktów na start.