  • 1. Data: 2002-07-21 11:09:13
    Temat: Karta Visa - Jak rozpoznac
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Jak rozpoznac karte Visa ze jest karta kredytowa?? Moze jakos specjalnie
    jest oznaczona - jakis numer ???

  • 2. Data: 2002-07-21 11:24:40
    Temat: Re: Karta Visa - Jak rozpoznac
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 21 Jul 2002 13:09:13 +0200, "Marcin I." <b...@a...pl>
    wrote:

    >Jak rozpoznac karte Visa ze jest karta kredytowa?? Moze jakos specjalnie
    >jest oznaczona - jakis numer ???

    A po co Ci takie informacje ?
    Pytam bo zadne, hmm normalne zastosowanie tej wiedzy mi do glowy nie
    przychodzi (poza zaspokajaniem ciekawosci).

    Ale na szczescie raczej nie ma sposobu, zeby po samym wygladzie karty
    stwierdzic jak jest rozliczana (no chyba, ze bank walnal na niej napis
    Credit Card jak BZWBK :))
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-07-21 15:05:41
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wystukal(a) na
    klawiaturze pare literek w wiadomosci

    > A po co Ci takie informacje ?
    > Pytam bo zadne, hmm normalne zastosowanie tej wiedzy mi do glowy nie
    > przychodzi (poza zaspokajaniem ciekawosci).

    W pracy sa 2 terminale pekao sa i na jednym VISA przelatuje odrazu ( ale nie
    zawsze, czasami trwa dluzej niz na tym drugim terminalu) a klient czeka i
    sie stresuje co tak dlugo, jak bym wiedzial ktora karta jest kredytowa to
    bym wiedzial z ktorego terminala skorzystac ;)
    Podobnie jest z karatmi MasterCard.

  • 4. Data: 2002-07-21 16:41:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 21 Jul 2002 17:05:41 +0200, "Marcin I." <b...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >sie stresuje co tak dlugo, jak bym wiedzial ktora karta jest kredytowa to
    >bym wiedzial z ktorego terminala skorzystac ;)

    Zle kombinujesz :-)
    Sposob rozliczania karty nie ma nic do czasu potrzebnego na
    transkacje.
    Generalnie wszystkie transkcje kartami plaskimi powinny byc
    autoryzowane wiec beda trwaly dluzej, gdyz wymagaja polaczenia z
    centrum.
    Natomiast kartam wypuklymi -Visy Classic (logo z trzech paskow
    -pomaranczowego, bialego i granatowego) i MasterCard, autoryzowane sa
    tylko powyzej pewne kwoty (to floor limit) okreslonej dla konkretnego
    terminala oraz losowo ponizej (i jeszcze w paru innych szczegolnych
    przypadkach).
    Byc moze jeden z terminali ma ustawiony zerowy floor limit a na drugim
    jakis jest. Tylko to troche bez sensu bo chyba floor limit powinien
    byc ustalany dla calego punktu a nie dla terminala ale technicznie
    mozliwe.
    Wiec na tym "szybszym" terminalu powiniennes zawsze uzywac kart
    wypuklych jesli chcesz zeby bylo szybciej.

  • 5. Data: 2002-07-21 16:42:51
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    I jeszce jedno, najpierw lepiej przejzyj umowe z CKiC tak na wszelki
    wypadek :).

  • 6. Data: 2002-07-21 16:46:35
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    > Wiec na tym "szybszym" terminalu powiniennes zawsze uzywac kart
    > wypuklych jesli chcesz zeby bylo szybciej.

    Wlasnie na tym szybszym karty wypukle ida odrazu ale nie zawsze, moze masz
    racje z tym ze co ktoras karta musi "poczekac", bo kwoty sa rozne, czasami
    prawie 200zl przeleci a czasami 80 zl musi czekac. Moze jest to zwiazane z
    tym ze ten szybszy terminal dla kart wypuklych laczy sie pod inny numer, a
    tak wogole troche inaczej chodzi najpierw sie laczy pozniej dobiero drukuje
    poczatek kwitu chwila przestoju i konczy drukowanie, ale to juz inna para
    kaloszy.

  • 7. Data: 2002-07-21 17:03:12
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 21 Jul 2002 18:46:35 +0200, "Marcin I." <b...@a...pl>
    wrote:

    >Wlasnie na tym szybszym karty wypukle ida odrazu ale nie zawsze, moze masz
    >racje z tym ze co ktoras karta musi "poczekac", bo kwoty sa rozne, czasami
    >prawie 200zl przeleci a czasami 80 zl musi czekac.

    dokladnie, losowa autoryzacja

> [...]
    >poczatek kwitu chwila przestoju i konczy drukowanie, ale to juz inna para

    Ale na pewno obydwa sa z Pekao ?

  • 8. Data: 2002-07-21 17:35:52
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    > dokladnie, losowa autoryzacja

    > Ale na pewno obydwa sa z Pekao ?

    raczej tak, bo jak kiedys byl serwisant do pinpada to lukal na ten szybszy i
    mowil ze laczy sie z numerem dla VIP ;)

  • 9. Data: 2002-07-22 08:46:10
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > Ale na szczescie raczej nie ma sposobu, zeby po samym wygladzie karty
    > stwierdzic jak jest rozliczana (no chyba, ze bank walnal na niej napis
    > Credit Card jak BZWBK :))

    również BPH PBK na KK na odwrocie, dokładnie na srebrnym pasku magnetycznym tez
    jest napis "Credit Silver" a normalna VC ma na froncie napis "Classic"
    *** blad ***