  • 1. Data: 2006-06-02 09:14:46
    Temat: Karta Kredytowa lub debetowa działająca w USA
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Potrzebuję karty, którą będę w stanie płacić w USA.

    Mam karty Maestro z KB i Visę Electron z mB, ale takie chyba nie będą
    przydatne.

    mBank chciał mi dać kartę z okazji wzięcia u nich kredytu
    mieszkaniowego, ale dadzą ją dopiero po uruchomieniu kredytu, a karta
    będzie mi potrzebna za ok. 2 tygodnie, dzisiaj będę z nimi rozmawiał czy
    załatwią mi ją wcześniej, ale pewnie nie.

    Jaką kartę wybrać?
    W jakim banku założą mi kartę w kilka dni?
    Znajomy mówił mi o karcie z Fortis banku, którą można wyjmować pieniądze
    w USA bez prowizji, jaki to jest rodzaj karty?

  • 2. Data: 2006-06-02 09:22:12
    Temat: Re: Karta Kredytowa lub debetowa działająca w USA
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję karty, którą będę w stanie płacić w USA.

    Ja korzystałem bez problemów z karty Visa PKO SA (wypukła) z tym że w
    Brazylii, Argentynie i Paragwaju, to myśle że nie ma problemu z USA też
    Na kolejnym wyciągu już wszystkie operacje były zaksięgowane, poza jedną
    ktora się zaksięgowała po 3 miesiącach.

    pl

  • 3. Data: 2006-06-02 16:01:55
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Jacek Popławski napisał(a):
    > Mam karty Maestro z KB i Visę Electron z mB, ale takie chyba nie będą
    > przydatne.

    W bankomatach mogą zadziałać. W przypadku płatności może być różnie.

> [...]
    > będzie mi potrzebna za ok. 2 tygodnie, dzisiaj będę z nimi rozmawiał czy
    > załatwią mi ją wcześniej, ale pewnie nie.

    Przyciśnij ich. może się uda i dostaniesz ichniejszą "rybkę" Visa Classic.

    > Jaką kartę wybrać?

    Każdą wypukłą, najlepiej kredytówkę. A tak w ogóle to najlepiej jest
    mieć dwie karty z różnych systemów.

    Jeśli wyjeżdżasz do Stanów to możesz spróbować wyrobić sobie kartę
    American Express w banku Millenium.

    > W jakim banku założą mi kartę w kilka dni?
    > Znajomy mówił mi o karcie z Fortis banku, którą można wyjmować pieniądze.
    > w USA bez prowizji, jaki to jest rodzaj karty?

    To jest zwykła karta debetowa do rachunku. Fakt, że jest bez prowizji,
    ale Fortis obija sobie na kursach przeliczeniowych walut (dlatego jest
    to opłacalne tylko przy wypłacie małych kwot).

    Jeśli masz poniżej 30 lat to załóż sobie konto <30 w BZWBK. Do końca
    września wypłaty zagraniczne z bankomatów są bez prowizji, no i kursy
    lepsze niż w Fortisie.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-06-02 20:18:42
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Dawid Kulbicki wrote:

    > W bankomatach mogą zadziałać. W przypadku płatności może być różnie.

    Jaką prowizję zapłacę w bankomacie? Po jakim kursie wypłacę dolary z konta
    złotowego?

    > Przyciśnij ich. może się uda i dostaniesz ichniejszą "rybkę" Visa Classic.

    Jest problem, bo staram się u nich o kredyt hipoteczny, a oni dodają kartę za
    darmo do kredytu, więc jak jest wniosek o kredyt i o kartę to ten o kartę
    _anulują_.

    > Każdą wypukłą, najlepiej kredytówkę. A tak w ogóle to najlepiej jest
    > mieć dwie karty z różnych systemów.

    Mam Maestro z KB i Visę Electron z mBanku. Któraś z nich ma szansę zadziałać w
    bankomacie?

    > Jeśli masz poniżej 30 lat to załóż sobie konto <30 w BZWBK. Do końca
    > września wypłaty zagraniczne z bankomatów są bez prowizji, no i kursy
    > lepsze niż w Fortisie.

    Sprawdzę, dzięki!

    A co myślicie o ofercie PKO BP? Mieli bank otwarty aż do 21, nie wymagają
    założenia konta, nie płaci się żadnych opłat o ile wszystko będzie spłacone na
    czas.

    Są jakieś ukryte koszty lub gwiazdki w takim rozwiązaniu?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 5. Data: 2006-06-02 20:25:25
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Auguro wrote:
    > Ja korzystałem bez problemów z karty Visa PKO SA (wypukła)

    Byłem dzisiaj pierwszy i chyba ostatni raz w tym banku.

    1) najtańsze konto kosztuje prawie 10zł miesięcznie

    2) na kartę wymagane są wpływy 500zł miesięcznie

    3) pani opowiadała mi o promocjach i pakietach, mimo, że chciałem najprostsze i
    najtańsze, dobiła mnie karta w której każdy zakup to złotówka na orkiestrę
    świątecznej pomocy

    4) zapytałem o kredyty hipoteczne, pani powiedziała, że trzeba pójść na piętro,
    bo "pracownik rozmawia przez telefon", na górze były dwie barbie, które
    stwierdziły, że jest już 5 minut po zamknięciu banku i dziwne, że w ogóle nas
    wpuścili

  • 6. Data: 2006-06-04 15:02:38
    Od: "vaino" <v...@p...onet.pl>

    > 1) najtańsze konto kosztuje prawie 10zł miesięcznie
    >
    > 2) na kartę wymagane są wpływy 500zł miesięcznie

    ja mam dolarowa debetowa Vise Classic w PKO SA i nie musze miec zadnych wplywow,
    a karta kosztuje 10 USD rocznie. jest o tyle wygodna, ze nie place zadnych
    prowizji za przewalutowanie itp, jesli wplace 100 USD to tylez samo moge w
    stanach sobie wydac w sklepie

    pamietam, ze przy wyrabianiu musialem zalozyc jakis rachunek co zajelo ze 2
    godziny i wplacic na niego iles tam dolarow; po tym jak otrzymalem karte od razu
    zlikwidowalem rachunek, wyplacilem kase i zostala mi sama karta

    minusem jest brak pogladu rachunku przez internet - czasami trace rachube ile
    jeszcze mi zostalo na karcie

    no i dostalem ja po miesiacu

  • 7. Data: 2006-06-05 21:03:24
    Od: "Nika" <n...@a...pl>

    Mi rok temu, zresztą ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, w niejednym sklepie w
    USA dzialala płaska debetowa Visa Electron. Jak nie łykało to dawałam
    wypukłą kredytową Visę i chodziło wszędzie. Ale nie wybierałam gotówki z
    bankomatów, więc nie wiem, jak to działa.

    Tylko nie mogłam się przestawić na te amerykańskie łącza - w Polsce
    przyzwyczaiłam się, ze zanim transakcja przejdzie, to ja sobie spokojnie
    spakuję zakupy, zrobię porządek w portfelu i jeszcze obejrzę paznokcie. A
    tam ledwo przeciągnęli, już była autoryzacja. Cud jakiś czy cóś? I jeszcze
    podpisywało się kartę przy autoryzacji nie ślizgającym się długopisem na
    kwitku, tylko piórem świetlnym (chyba tak się to nazywa?) na monitorze.

    --
    Nika
    Pisz tutaj

  • 8. Data: 2006-06-06 19:44:14
    Od: Hubert Grzegorzewski <s...@c...tam.invalid>

    Dnia Mon, 5 Jun 2006 23:03:24 +0200, Nika napisał(a):

> [...]
    > podpisywało się kartę przy autoryzacji nie ślizgającym się długopisem na
    > kwitku, tylko piórem świetlnym (chyba tak się to nazywa?) na monitorze.

    Mi o dziwo, udało się na VE Inteligo wypożyczyć samochód. Byłem umówiony ze
    znajomym, że on da swoją kredytówkę, ale zapomniał zabrać, a że byliśmy już
    w wypożyczalni to pokazałem moją i zapytałem czy wystarczy. Byli trochę
    zdziwieni, ale że blokada przeszła to i samochód udało się pożyczyć :)
    Co ciekawe, nic nie podpisywałem, żadnego slipa, ani nic w tym rodzaju.
    Wypożyczałem na amerykańskie prawko i polską kartę ;)
    A w sklepach faktycznie, nie podpisuje się ma papierze, ale na czymś w
    rodzaju wyświetlacza LCD specjalnym "rysikiem".

    H.
    --
    hubertg * poczta , onet , pl