  • 21. Data: 2008-01-21 22:39:33
    Temat: Re: KK citi vs nowy system - działają przelewy z karty?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Sty, 19:39, "Eneuel Leszek"
    > "Marcin Lubojański" fn2rlu$o...@n...onet.pl

    > A limit/pułap się zmienił? W obciążeniu karty pojawiało się dopiero po
    > kilku dniach. Teraz pewnie będzie podobnie, bo to raczej nie od oprawy
    > graficznej zależy.

    To mnie boli w porownaniu do BPH.
    Z tym, ze tam to dla odmiany nie mozna podejrzec transakcji na
    blokadach robionych karta debetowa.

  • 22. Data: 2008-01-21 22:40:04
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "dl" fn300c$cfd$...@i...gazeta.pl

    > Jedną tylko wymieniając, czyli blokady na KK właśnie, od czego zaczął się
    > ten wątek: praktycznie codziennie (a często kilka razy dziennie) używam KK.
    > I robię też przelewy z KK (już nie codziennie, ale kilka ich jest). I wkurza
    > mnie w Citi straszliwie, że nie wiem czy dana płatność poszła, czy nie.

    Mnie na początku też wkurzało, ale pojąłem, że trzeba na bankowość polską
    patrzeć z przymrużeniem oka. :) Na początku niemal zawału serca mogłem
    dostać po zapoznaniu się z pracą tych stron, ale w końcu uznałem, że po
    prostu jesteśmy klientami (?ja jestem?) drugiej kategorii. :)

    W normalnym państwie chyba by posypały się głowy, ale w Polsce jednak
    wszystko przechodzi bez echa. :)

    BTW tego ;) echa: Właśnie słucham Radia Maryi, gdzie usłyszałem ich
    wołanie/zawodzenie o pomoc. :) Później była piosenka śpiewająca :)
    o tym, że obietnic nie dotrzymuje się :) niejako z założenia.

    I co tu dodać lub odjąć? :) Jeśli się stale oskarża innych, akceptuje/toleruje
    niedotrzymywanie obietnic i gardzi ludźmi (mną na przykład -- wieloletnim
    dobroczyńcą tego radia) to i w końcu trzeba uznać taką rzeczywistość. :)

    Ewentualnie trzeba dopracować się innych autorytetów -- takich, które nie
    tolerują żadnych niedoróbek. Przez dziesięciolecia ,,Kościół'' był swego
    rodzaju moralnym autorytetem i chyba skutecznie nauczył masy ludzi, że
    wystarczy, jak/jeśli ,,jakoś to będzie''. ;)

    Dla mnie ta bankowość to horror. :)

    Chcę dziś spłacić kartę kredytową -- mam problem z Polbankiem.
    Dobrze, że w końcu przyznali, iż to ich wina, nie moja, ale
    szkoda, że w międzyczasie odpaliłem cztery :) różne WXP, w tym
    jeden z innego komputera... No i straciłem masę czasu (tego
    mam dużo, bo akurat kuruję się) i kilka złotych na telefon.

    Później przelałem pieniądze z karty WBK (z karty na kartę, ale cóż
    począć -- ciężko mi chodzić, bo kuruję kontuzjowany palec; lepszych
    metod na przelanie nie zauważyłem -- jestem słabo przygotowany na
    pad Polbanku) i operacja wisi -- prawdopodobnie jest to zdrowy objaw
    przy przelewie wykonanym późną porą, ale jednak komfortu psychicznego
    to nie daje... Wolałbym iść spać bez rozterek: pójdzie, nie pójdzie?...
    Czas przecież ucieka...

    > Blokad nie ma wcale - fakt, można bawić się kalkulatorem i sprawdzać, ale
    > Multibank przyzwyczaił mnie do tego, że praktycznie od razu po płatności
    > jest ona ze szczegółami widoczna po zalogowaniu się do panelu. I dla mnie
    > właśnie to jest (powinno być) normalne - taka powinna być rola dostępu
    > internetowego - natychmiastowy dostęp do tych informacji.

    Ja teraz najpierw kopiuję stan karty, później robię przelew i ponownie
    kopiuję stan karty -- tak wygląda moje potwierdzenie każdego przelewu
    dokonanego z karty Citi. Jak limit/blokada zmieni się stosownie -- jest
    nadzieja na to, że przelew poszedł...

    Najpierw dostawałem kurwicy, ;) aż później uznałem, że nie należy dyskutować
    z padającym deszczem, ;) ale należy skorzystać z parasola lub innego zadaszenia. :)

    Oczywiście i ja zauważam, że czytelność tego czegoś jest prawie żadna
    i wygląda to tak, jakby ktoś celowo ukrywał :) przed klientem ważne dane.
    Ale ja się do tego już przyzwyczaiłem. :)

    > Dostęp taki, jak teraz to dostęp właściwie 'offline', którego dla mnie
    > mogłoby nie być.

    Aż tak źle to nie jest.
    Jednak widać, że cośtam z konta zeszło.

    Mnie raz Citi wylogował w trakcie przelewania drobnej kwoty (płaciłem
    za gaz) i nie tylko nie mogłem połapać się w tym, czy płatność poszła,
    ale nawet nie mogłem tej informacji (?tajemnicy?) wydostać (przez całą
    dobę!!) z obsługi banku. :) Później uznałem, że takie niespodzianki
    należy wrzucić w koszty utrzymania karty ;) i że przy każdym przelewie
    należy skopiować stan karty (blokady/limity) przed przelaniem i po :)
    przelaniu, po czym porównać obie informacje.

    > I tylko tyle mam żali do Citi - korzystam dalej bo podobają mi się inne
    > zalety ichniej kk ;)

    BTW wylogowywania -- WBK wylogował mnie w czasie dodawania odbiorcy, :)
    a akurat śpieszyło się mi niesamowicie. No i w ogóle czasami się
    przytrafiały mi niezapowiedziane i niespodziewane wylogowania. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2008-01-21 22:44:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Sty, 22:38, "ygreko" <y...@...com> wrote:
    > "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> wrote in message

    > Chcesz powiedziec, ze nie warto w ogole miec konta? Ze nie warto robic
    > przelewow, ktore nie sluza do platnosci za rachunki? Ze nie warto czasem
    > poslugiwac sie gotowka?
    >
    > Jest milion miejsc, gdzie gotowka jest potrzebna i skad ja wtedy wziac?

    Duzo oszczedzam na tym, ze czasem nosze 2zl a czasem nawet nie , w
    portfelu :))) A ile mniej kalorii :)))

    > Dzisiaj potrzebowalem wiecej niz mialem w portfelu, ale na szczescie
    > euronet byl o rzut beretem; wole miec darmowe konto z darmowymi
    > bankomatami, ktore sie przydaja, niz platne konto z platnymi bankomatami
    > albo slaba siecia wlasnych,

    Zabrzmialo to jak odpowiedz na pytanie "Czy lepiej byc pieknym i
    bogatym, czy tez biednym i brzydkim"

  • 24. Data: 2008-01-21 22:53:50
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    >Duzo oszczedzam na tym, ze czasem nosze 2zl a czasem nawet nie , w
    >portfelu :))) A ile mniej kalorii :)))

    No to mamy podobny system :). Ja wlasciwie nosze tylko tyle, aby czasem
    gdy potrzeba miec za co sobie kupic jedzenie w miejscu, ktore nie
    zaakceptuje karty ;). Piramida potrzeb Maslowa wyraznie mowi o
    koniecznosci jedzenia, hehe.

    >Zabrzmialo to jak odpowiedz na pytanie "Czy lepiej byc pieknym i
    >bogatym, czy tez biednym i brzydkim"

    O wlasnie, dlatego wybieram darmowe w citi a nie platne w multi. Jak multi
    zrobi fajne bezplatne konto o funkcjonalnosci podobnej do citi -- to
    zastanowie sie powaznie nad zmiana banku.

  • 25. Data: 2008-01-21 23:01:17
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przecież podstawowe konto jest za 5 zł... (no i 2 zł za kartę debetową).

    Tak, masz racje, ale:
    - 5+2 to zawsze o cala nieskonczonosc wiecej niz 0, a rocznie to o cale
    84 zlote wiecej...*
    - piszac 15 zl mialem na mysli Aquarius, ale to zbytek laski,
    wystarczyloby zwykle konto bez oplat

    *niedawno na tej grupie ktos stwierdzil, ze bogacze nie zwracaja uwagi na
    takie drobiazgi jak kilka zlotych miesiecznie oplat; pewnie jest to
    prawda, wiec ja wychodze z zalozenia, ze warto zwracac na to uwage, aby
    wlasnie stac sie bogaczem i nie musiec juz wiecej o tym myslec ;)

  • 26. Data: 2008-01-21 23:07:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 00:01:17 +0100,
    osoba podpisana: ygreko <...@...com>
    napisała:
    > "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, masz racje, ale:
    > - 5+2 to zawsze o cala nieskonczonosc wiecej niz 0, a rocznie to o cale
    > 84 zlote wiecej...*

    Pytanie jeszcze ile Twój czas jest warty ... choćby te blokady na
    karcie,nie jest trudno je policzyć, tylko to trochę czasu człowiekowi
    zajmie.
    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 27. Data: 2008-01-21 23:07:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ygreko" 47951edd$0$32223$f...@m...aster.pl

    > Chcesz powiedziec, ze nie warto w ogole miec konta? Ze nie warto robic
    > przelewow, ktore nie sluza do platnosci za rachunki?

    Z karty WBK można płacić gdziekolwiek. :) Tyle, że kosztuje to 3 złote.

    > Ze nie warto czasem poslugiwac sie gotowka?

    Ja coraz rzadziej używam gotówki.
    Chyba 2 razy na 3 -- moje wypłaty z bankomatu służyły jedynie
    sprawdzeniu, czy jest OK. :) Tak sprawdzałem bankomaty Euronetu
    i bezpłatne pobieranie z konta w Polbanku.

    > Jest milion miejsc, gdzie gotowka jest potrzebna

    W markecie -- trzeba włożyć złotówkę, aby wziąć wózek. ;)

    > i skad ja wtedy wziac?

    Ja naprawdę rzadko korzystam z gotówki.
    No i wówczas można ją chyba po prostu pobrać z kasy banku. :)

    > Dzisiaj potrzebowalem wiecej niz mialem w portfelu, ale na szczescie
    > euronet byl o rzut beretem; wole miec darmowe konto z darmowymi
    > bankomatami, ktore sie przydaja, niz platne konto z platnymi bankomatami

    :) No... Ja też. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2008-01-21 23:09:56
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "ygreko" 479522a7$0$32203$f...@m...aster.pl

    > O wlasnie, dlatego wybieram darmowe w citi a nie platne w multi. Jak multi
    > zrobi fajne bezplatne konto o funkcjonalnosci podobnej do citi -- to
    > zastanowie sie powaznie nad zmiana banku.

    A w Citi jest za free? Na stronie chyba po 15 złotych...
    Czyżby rzeczywistość była lepsza? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2008-01-21 23:14:04
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "ygreko" 4795245f$0$32150$f...@m...aster.pl

> [...]
    > prawda, wiec ja wychodze z zalozenia, ze warto zwracac na to uwage, aby
    > wlasnie stac sie bogaczem i nie musiec juz wiecej o tym myslec ;)

    Ja kiedyś lubiłem dzielić się z innymi, ale gdy mi brakowało nawet
    na jedzenie -- powoli zmieniałem swoje nastawienie do rzeczywistości. :)

    -=-

    A teraz uważam, że dobry bankier powinien żyć z obrotu pieniędzmi,
    nie z ,,abonamentu''. :) No i wybieram tylko tych dobrych.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2008-01-21 23:16:21
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Tue, 22 Jan 2008 00:01:17 +0100,
    > Pytanie jeszcze ile Twój czas jest warty ... choćby te blokady na
    > karcie,nie jest trudno je policzyć, tylko to trochę czasu człowiekowi
    > zajmie.

    Tak, ale to nie ja mowie o blokadach, tylko Eneuel :).

    Jak na razie nadal mam do tej funkcji jako-takie... hm, zaufanie, tzn.
    zlecam przelew, czekam na potwierdzenie i uznaje, ze zaplacone. Pozniej
    sprawdzam na rachunkach date wplaty i to jest ten dzien, w ktorym
    zlecilem. Bardzo czesto place z wyprzedzeniem, zaraz na poczatku GP, a
    termin platnosci czesto jest pozniej, przez co moge poczekac kilka dni z
    aktualizacja karty. Aha, przy tej okazji trudno nie wspomniec o
    bezplatnosci placenia za gaz, prad itd., co w Multi z kolei jest
    niemozliwe -- moj tryb uzytkowania KK, ktorego nauczylem sie dzieki
    posiadaniu KK citka spowodowalby zostawianie w Multi zdecydowanie wiecej
    co miesiac.

    Ponadto, kolejne pytanie -- jak sie uklada wspolpraca z bankiem? Na razie
    z citkiem jest niezle, infolinia to duzy plus (ludzie, informacje i
    mozliwosc egzekwowania swojego przez calkiem niezle zarzadzane
    reklamacje). Na pewno w tym momencie koniecznosc oplacania konta+karty w
    multi nie zrownowazy tego, wiec nie mam powodu do zmian.