  • 1. Data: 2010-05-09 07:20:27
    Temat: KK a zdolnosc kredytowa
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    Czolem,

    czy moglby mi ktos przypomniec, jak wplywa KK na obliczanie zdolnosci
    kredytowej przy kredycie hipotecznym?

    Bardzo upraszczajac sytuacje:
    Bank liczy zdolnosc kredytowa np. jak Getin - jako stukrotnosc
    miesiecznych dochodow. Przy dochodze 5kzl wychodzi zatem 500kzl. Jesli
    klient ma KK z limitem 25kzl, to jaka jest jego zdolnosc? 475kzl, czy
    limit jakos sie "mnozy"?

    Chodzi mi o uproszczony schemat.
    Dzieki
    Kwik

  • 2. Data: 2010-05-09 08:49:44
    Temat: Re: KK a zdolnosc kredytowa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-09 09:20, Kwik pisze:
    > Chodzi mi o uproszczony schemat.

    Wylicza się maksymalną wartość kwoty minimalnej czyli limit x kwota
    minimalna (w zależności od banku) np. 5 %. W tym przypadku jest to 1250
    PLN. To odejmujemy od dochodu czyli wychodzi 3750 PLN, a więc zdolność
    według przedstawionego schematu 3750 PLN x 100 = 375k PLN.

    Jednocześnie przy takim limicie zdolność może być wyliczona bardziej
    rygorystycznie, bo jeśli ktoś zadłuży się na KK na 25k PLN to spłata
    jedynie kwoty minimalnej może być niewystarczająca do spłaty całości
    zadłużenia (odsetki > kwota minimalna).

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2010-05-09 09:09:34
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 09 May 2010 09:20:27 +0200, Kwik <k...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >miesiecznych dochodow. Przy dochodze 5kzl wychodzi zatem 500kzl. Jesli
    >klient ma KK z limitem 25kzl, to jaka jest jego zdolnosc? 475kzl, czy

    w przypadku mniejszym limitow (kilka kpln) baki czasem wogole
    pomijaja.

    ogolnie jest to traktowane jako dlug w wysokosci limitu, czyli tyle
    zdjemuja ci ze zdolnosci - na twoim przykladzie to 475kpln.
    tyle ze czesto banki potrafia to sobie jakos przeliczyc, zeby bylo
    lepiej - kredyty hipo sa dla nich dosyc bezpieczne a przy tym
    przynosza sporo kasy.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-05-09 11:24:34
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Maj, 10:49, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > PLN. To odejmujemy od dochodu czyli wychodzi 3750 PLN, a więc zdolność
    > według przedstawionego schematu 3750 PLN x 100 = 375k PLN.

    Zgodnie z rekomendacja T suma rat nie moze byc wyzsza niz 50%/60%
    dochodu netto, wiec raczej nalezy obliczyc liczbe rat kredytow/limitow
    (dochod netto - 25000 * 5% = maksymalna rata kredytu hipotecznego).
    Niektore banki wymagaja splaty 3% na karcie.

> [...]
    > rygorystycznie, bo jeśli ktoś zadłuży się na KK na 25k PLN to spłata
    > jedynie kwoty minimalnej może być niewystarczająca do spłaty całości

    Jak to wyliczyles? Maksymalne oprocentowanie to 20% pa, wiec
    miesiecznie to 1,667%.... do 5% czy nawet 3% duzo brakuje :)

    MK

  • 5. Data: 2010-05-09 13:52:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Niektore banki wymagaja splaty 3% na karcie.

    > Jak to wyliczyles? Maksymalne oprocentowanie to 20% pa, wiec
    > miesiecznie to 1,667%.... do 5% czy nawet 3% duzo brakuje :)

    Generalnie - minimalna splata jest jakims tam procentem zadluzenia,
    wiec jesli przy zadluzeniu 1000 pokrywa biezace odsetki, to przy
    zadluzeniu na 100000 tez pokryje.

    MJ

  • 6. Data: 2010-05-09 21:19:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>