  • 11. Data: 2021-03-22 13:49:39
    Temat: Re: KK Citi i oplaty miesieczne
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 12:08:08 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Można, ale nie dostanie się nagrody, jaką jest zwolnienie z opłat na 3 lata i/lub
    promocyjne warunki spłat ratalnych.

    Zwolnie z oplaty obowiazuje. Potwierdzone u zrodla.

    Karte kazdy wybiera wg wlasnych potrzeb, wiec pozostawiam bez komentarza.

    MK

  • 12. Data: 2021-03-22 14:07:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 13:24:50 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Jak uzyskać i co z KH?

    Tak jak każdą KK - składasz wniosek.
    W citku udaje się "internetowo"-telefonicznie (zresztą musi się udawać, bo oddziałów
    dla fizoli mają chyba 7 w całej PL).
    Najłatwiej, jak masz już np. konto.
    Jeśli jesteś obcy, będą wymagać przesłania skanu dowodu.
    KH - też jak wszędzie, musisz dać zgodę na sprawdzenie BIK, więc ten KH zobaczą - i
    będzie brany pod uwagę przy wyliczaniu zdolności (oprócz tego
    oświadczenie/zaświadczenie o zarobkach, ilość osób na utrzymaniu i miesięczne wydatki
    na utrzymanie).
    Co do tych 4k czy 5k "na oświadczenie" - to różnie bywa, żonie kazali dosłać papiery
    dochodowe, choć specjalnie kazałem brać niski limit (KK była tylko po to, by dostać
    telefon), ale na grupie chyba Piotr pisał, że jego żona dostała bez papierów.
    Ja "na oświadczenie" raz brałem KK w "punkcie" bnp paribas - i rzeczywiście było
    chyba na oświadczenie, bo raczej nie mieli szansy zadzwonić do księgowej podczas tego
    pół godziny od "dzień dobry" do otrzymania karty do ręki (a za dalszy kwadrans
    zapłacenia nią). Choć oczywiście mogli zadzwonić w ciągu kolejnych dni.

  • 13. Data: 2021-03-22 14:20:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 13:49:40 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    promocyjne warunki spłat ratalnych.
    > Zwolnie z oplaty obowiazuje. Potwierdzone u zrodla.

    Ale co to za "źródło" Ci to potwierdziło?
    I czy potwierdziło też, że zwolnienie jest tylko na 3 lata?
    Bo regulamin wyraźnie w punkcie 7 mówi, że aby otrzymać zwolnienie, trzeba spełnić
    warunki z punktu 3a lub 3b - a są to złożenie wniosku elektronicznie na komputerze w
    OBI lub u przedstawiciela banku w OBI (i to jest jedyna różnica między 3a oraz 3b) -
    ORAZ zlecenie przelewu z karty na rachunek OBI i zawarcie porozumienia o pożyczkę z
    karty.
    Tzn. oczywiście rzeczy kupione w obi zaraz można zwrócić (chyba), a pożyczkę od razu
    spłacić (choć nie ma to większego sensu, bo naprawdę jest na 0% - a poza tym spłaci
    tą pożyczkę zwrot z obi, chyba że wczyta się inną kartę) - ale trzeba przez to
    przejść.
    Niezależnie od tego, jak bardzo jest to bezsensowne, i że równie dobrze mogliby te
    karty wydawać ze zwolnieniem bez konieczności zakupów - i być może tak robią, tylko
    musisz dać dokładny namiar na to Twoje źródło, bo regulamin mówi jednak co innego
    (inna sprawa, że citi często nie wymaga spełniania wszystkich warunków - ale na to
    żadnej gwarancji nie ma - zaś płatna simpliciti to nic przyjemnego).

  • 14. Data: 2021-03-22 14:38:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 14:20, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > citi często nie wymaga spełniania wszystkich warunków - ale na to
    > żadnej gwarancji nie ma - zaś płatna simpliciti to nic przyjemnego).

    W ogóle te wszystkie kombinacje z ratami są dla mnie niepojęte -
    sprzedają ostatnio na raty taniej niż za gotówkę...

    MJ

  • 15. Data: 2021-03-22 14:59:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 14:38:30 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    > W ogóle te wszystkie kombinacje z ratami są dla mnie niepojęte -
    > sprzedają ostatnio na raty taniej niż za gotówkę...

    Sklepowi w sumie wszystko jedno - oni i tak całą kasę dostają od razu.
    To raczej klientów powinny takie "promocje" odstraszać - jeśli gdzieś są raty 0%, to
    wiadomo, że zapłacą za to wszyscy klienci w cenie towaru.

    A gdzieś naprawdę sprzedają na raty taniej niż za gotówkę - tzn. taniej explicite, a
    nie w ten sposób, że biorąc pod uwagę inflację 4% to takie 10 rat (szkoda, że to
    maksymalna ilość) 0% to tak naprawdę są raty -3,33%?

  • 16. Data: 2021-03-22 15:38:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 14:59, Dawid Rutkowski pisze:

    > A gdzieś naprawdę sprzedają na raty taniej niż za gotówkę - tzn.
    > taniej explicite,

    Tak. Dostajesz w banku kredyt na 30 równych rat i pierwsze dwie raty
    spłaca za ciebie sklep. I jeszcze do tego spłacanie zaczyna się za rok
    czy pół roku.

    https://www.euro.com.pl/si_upload/regulamin/regulami
    n_2_raty_gratis_do_listopada_nie_placisz_30x0.pdf

    Do tego, jak sam piszesz, inflacja.

    MJ
    PS. Nie wiem, czy jestem ślepy, ale nie widzę w tym regulaminie zapisu,
    że te raty to miesięczne albo jakieś.

  • 17. Data: 2021-03-22 15:39:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > taniej explicite, a nie w ten sposób, że biorąc pod uwagę inflację 4%
    > to takie 10 rat (szkoda, że to maksymalna ilość) 0%

    Dopiero teraz zauważyłem. Jakie "maksymalna"? Przecież są raty 30x0%.

    MJ

  • 18. Data: 2021-03-22 16:01:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 15:38:49 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    > czy pół roku.
    >
    > https://www.euro.com.pl/si_upload/regulamin/regulami
    n_2_raty_gratis_do_listopada_nie_placisz_30x0.pdf

    Eee, to u tych - lepiej porównaj ceny towarów u nich z cenami "internetowymi" (albo
    nawet z ich własną stricte internetową odnogą oleole - bo na internetowej stronie
    euro agd takie same ceny jak w sklepie).
    No i te 30 równych rat to wcale nie musi być 30 rat 0% - choć może teraz tak jest.
    Ale dawniej było tak, że "nawet 30 rat 0%" powinno raczej brzmieć "nawet 30 rat nawet
    0%", bo np. 0% było tylko dla max. 6 rat, a potem już nie - a i tak oprócz tego było
    jakieś ubezpieczenie - "no przecież to nie cena towaru, ubezpieczenie płaci się
    bankowi, a nie sklepowi" itp.

    A te max. 10 rat to akurat w tej promocji citka w obi - tam akurat naprawdę jest 0%
    (a u citka trzeba uważać, bo tam za takie "pożyczki z karty" płaci się nie tylko %,
    ale i prowizję "za rozłożenie na raty" i jeszcze miesięczną opłatę ryczałtową za
    obsługę spłat ratalnych), więc szkoda, że nie można na dłużej sobie płatności
    rozłożyć.
    Choć i sama promo podstępna - mimo, że mając KK citi możesz sobie skorzystać do
    sierpnia 2023 dowolną ilość razy z tych rat 0%, to nie da się tak prosto, że płacisz
    kartą, a potem rozkładasz na raty.
    Nie nie, trzeba najpierw iść z listą zakupów i przerobić ją na "zamówienie", potem
    iść do stoiska citka, tak potwierdzą, potem odebrać te zakupy w specjalnie
    wyznaczonej kasie...
    Pewnie skończy się na tym, że klient zapłaci KK citka a potem się zdziwi, że mu %
    naliczają. A może nie zauważy?
    No i też max. 14k - w sumie na co komu ten max., skoro można wiele razy?
    Ciekawe też, czy w obi można kupić coś droższego niż 14k, jakiś domek, a może
    ciągnik?

    I ciekawe jest też to, że jak ktoś bierze nową kartę, to jest w regulaminie, że na
    raty 0% może też rozłożyć transakcję gotówkową - ale że tak można tylko 1 raz. I weź
    z tego skorzystaj, skoro jest wymóg, żeby pierwszą taką transakcją była zapłata w obi
    ;>

    > Do tego, jak sam piszesz, inflacja.

    Więc trzeba sprawdzić i policzyć. Ale wątpię, by sklep dopłacał.

    > PS. Nie wiem, czy jestem ślepy, ale nie widzę w tym regulaminie zapisu,
    > że te raty to miesięczne albo jakieś.

    Widoczne jest to jasne jak słońce, a może nawet zapisane gdzieś w ustawie, że rata
    może być tylko miesięczna.

  • 19. Data: 2021-03-22 17:03:09
    Od: KJ BOSS <k...@g...com>

    A ktoś jakiś kalkulator do obliczenia zdolności do KK? Wszędzie tylko znajduje do
    kredytu hipotecznego, gotówkowego lub na auto. A ja chcę tylko do KK. Ktoś poleci
    coś?

  • 20. Data: 2021-03-22 18:14:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > ale na grupie chyba Piotr pisał, że jego żona dostała bez papierów.

    Szczerze to już nie pamiętam co dokładnie pisałem, ani co było.
    Nie wiem czy to coś zmienia, ale to oni zadzwonili i chcieli wcisnąć kartę.

    Jak kiedyś dawali 600 za założenie konta to je założyłem, a potem żonę
    dopisałem. No i odkryli (już po raz drugi), że nie wcisnęli jej KK (za
    poprzednim razem jakoś im się nie udało - za dużo wymagali).

    Jesteśmy sp.j i nie mam pojęcia dlaczego banki nas tak ogólnie nie lubią.
    P.G.